Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: GLS Storing

  1. #1

    Standard GLS Storing

    Kan man få tag i GLS och fråga varför ett litet paket med lågt värde från Hobbyking i Tyskland
    skall bli liggandes (stored) i Malmö i en vecka utan komma vidare hittar ingen adress till GLS Sverige.

  2. #2
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    Det är Schenker som kör gls i Sverige. Ring dem.
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  3. #3

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PeteriÅseda Visa inlägg
    Kan man få tag i GLS och fråga varför ett litet paket med lågt värde från Hobbyking i Tyskland
    skall bli liggandes (stored) i Malmö i en vecka utan komma vidare hittar ingen adress till GLS Sverige.
    Det ska inte fastna i tullen eller annat det är ju inom EU det brukar gå snabbt från Tyskland

    Roffe
    Flyg fort och lågt

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tyvärr, så är det med schenker, vi hade så mycket strul med våra leveranser att vi gick över till DHL.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Lite kul att höra. Vi hade massa liknande problem med dhl och gick över till schenker

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tur då att man kan byta, jag tror att vi har olika problem beroende på var man bor. Men vi blev trötta på att vänta på varor som satt fast i Malmö.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Hämtade ut ett paket från Hobbyking NL idag, det tog mindre än 4 dygn med GLS "Registered (Tracking) Parcel - Netherlands to Sweden $13.29"
    Stod inget om varken Tull eller "GLS Store" under det paketets resa, stod bara "Inbound/Outbound to GLS location", snabbt o billigt.

  8. #8

    Standard

    Visade sig att de helt plötsligt inte kunde hantera en box adress har fått saker till den tidigare så i stället för att maila och fråga låg godset kvar i Malmö får se om de fixar det nu kan fö tala om att ett paket från Fancyfoam.com i USA kom från dörr till dörr på 7 dagar tycker jag var riktigt bra.

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tyvärr, så är det med schenker, vi hade så mycket strul med våra leveranser att vi gick över till DHL.
    Håller med dig ang Schenker. Väntade en leverans till jobbet som enl spårnummret var ute för leverans. Mot slutet av dagen stod det som levererat trots att det inte kommit fram. Efter en del härjande visade det sig att för att få ut alla paket ur systemet så markerar de även olevererade paket som levererade för att slippa ha en slask med gamla nummer. Jag trodde knappt det var sant men så var det. Hur vida andra aktörer gör likadant vet jag inte.

    Det finns all anledning att hålla ett öga på leveranserna och jaga dem. Nu på senare tid har paket lämnats in med ett nummer och kommit hit på ett annat. Försändelsen har inte gått att spåra vare sig hos avsändaren eller hos posten men dyker plötsligt upp här hemma på nytt nummer. Postorder har sina egenheter helt klart även om det är sällan något faktiskt kommer bort.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PeteriÅseda Visa inlägg
    Kan man få tag i GLS och fråga varför ett litet paket med lågt värde från Hobbyking i Tyskland
    skall bli liggandes (stored) i Malmö i en vecka utan komma vidare hittar ingen adress till GLS Sverige.

    Är lite skumt det där med frakten:

    När "SSCC NO:" får ett nummer på GLS så kan man söka med det på schenker.se

    Ta numret (utan de två första nollorna) och mata in på schenker.se så dyker nåt upp (förutsatt att det ankommit till sverige) och lite under det klicka "mer info". Då får man upp schenkers referens, sändningsnummer etc. och det ursprungliga numret (avsändarens paketid) som avsändarens referens.

    Bra o krångligt va
    Plus reserverar mot ev fel, var ett tag sen jag hade nåt på G med GLS...

    Sen har jag för mej att schenkers SEDnånting går använda på privpak, schenkerprivpak.se, om det sorterats dit... Eller nåt av numren iallafall.

    (Kan ju vara så att avin i ditt fall kommit på avvägar i stället för till brevlådan.)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #11

    Standard

    Ta ("Customer's own reference number") från Gls sida och sök med det på http://www.logistics.dbschenker.se/log-se-se/start/
    Klubb: MFK-hudik

  12. #12

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Har 3.5kg batterier på väg från HK NL med GLS.
    Testade att söka med diverse GLS id'n på http://www.privatpaket.se
    Det enda som funkade var SSCC NO, med eller utan inledande nollor.
    Varken "Netherlands parcel number" eller "Customer's own reference number" ger ngn träff.
    Att söka på "Parcel number" var lite skojigt/farligt, inte ett unikt id. Jag fick en felaktig träff på ett paket från Candy People i Lund...

    Dock inga träffar alls innan paketet landat i Sverige, innan dess får man spåra på https://gls-group.eu/EU/en/home.
    /A

  13. #13
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag beställde från HK och det står att inom ett visst antal timmar kan man inte söka på paketet. Det stämde ganska bra och det var först när paketet landat i Köpenhamn som jag såg spårningen (5 dagar senare) och där låg paketet i en vecka innan jag fick det.

    Lite snopet, jag kan se Köpenhamn från Malmö, att det skall ta en vecka förstår jag inte. Resultatet blev att jag fick påsk flygningen fördärvad tack vare GLS.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Frågan är om det var GLS eller DB SChenker som förstörde din påskhelg.

    Mitt paket landade i Kolding igår, i Sverige (Malmö?) idag och prognosen på DB Schenker säger att de ska leverera i Linköping i morgon fredag. Om det stämmer (knockknock) är det ju ganska OK. Beställde i söndags, 5 dagar totalt.
    /A

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •