Ideal är ju vikt 1000 g flygtid 20 min och kan lyfta 1 kg utrustning men så enkelt är det ju inte

Spånar lite på vad nästa projekt ska bli och man blir lite snurrig av vilka motorval man ska göra kontra strömförbrukning osv. tendensen är ju större maskiner till det jag ska ha det , foto och film

Men jag vill egentligen inte gå upp till 900 - 1000 mm och det för med sig större motorer större Lipos osv. max 800 mm då det ska vara hyfsat att ha i en vanlig bil vid transport .

Jag flyger idag en hexa på knappt 700 mm med mina 2 kameraalternativ Sony Nex + Sony Video + fpv och annan utrustning ligger jag idag på startvikt runt 3,5 kg med 1 lipo 5,8-8000 mah och får flygtider på 9,5-13 min vid lugn flygning vilket är helt Ok , vill slippa att hänga på 1 lipo till och öka vikten osv. finns inte så många motoralternativ till den flygvikten jag landar på 3.5 - 4 kg har inga tankar att hissa upp tyngre kameror i dagsläget och det är tillräckligt med hexa mer än väl , funderade lite på en Y6 då den är lite kompaktare och går göra lite hopfällbar. Som vanligt är det tycke och smak när man frågar en rad folk

Men tacksam för lite input och ha en trevlig kväll