Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Alfa Model A-4E Skyhawk

  1. #1

    Standard Alfa Model A-4E Skyhawk

    Vill slå ett slag för Alfa Model och posta några bilder på min A-4E Skyhawk som inväntar premiärtur när värmen kommit.

    Har installerat Alfas 5-bladiga fläkt, driven av en Mega 16/7/4 på 3 celler, vilket förhoppningsvis kommer ge rejält med fartresurser.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a4_01.jpg 
Visningar:	232 
Storlek:	76,8 KB 
Id:	36842Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a4_02.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	71,9 KB 
Id:	36843Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a4_03.jpg 
Visningar:	196 
Storlek:	69,2 KB 
Id:	36844

  2. #2

    Standard

    snygg!, fin färgsättning, ge en blänkare när du skall ut till T-landa så kan vi flyga Alfa och JP Skyhawk i rote

  3. #3

    Standard

    Tack, jag tyckte den gjorde sig bättre med lite färg jämfört med den från fabriken genomgående grå kulören.

    Maskerna för målning av markeringarna hjälpte Stefano Corno på Bottega Creativa (http://www.bottegacreativa.it/) mig med, rekommenderar varmt att beställa masker därifrån då de var av riktigt bra kvalitet och gjorde målningsarbetet bra mycket lättare. Premiären får vänta på sig tills värmen är här.

  4. #4
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Ta och kolla stötstängerna som går till skevrodren. På min Skyhawk så släppte limningen där stötstångsröret kommer ut ur vingen på ena vingen. Det gjorde att skevrodret inte gick tillbaka och modellen gick i backen. Det blev bara flis kvar. Fick dock en ny av importören. Byggde dock aldrig den nya utan sålde den något år senare som NIB.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  5. #5

    Standard

    Tack för tipset, dock redan åtgärdat. På Alfas modeller skadar det inte att alltid fixera alla stötstänger i båda ändar. I A-4:ans fall stärkte jag även upp kroppen med longeroner av balsa på insidan hela vägen från nosen bak till motorinfästningen.

  6. #6

    Standard

    Kunde inte invänta värmen, så det fick bli en premiär i kylan och blåsten nu på morgonen. Åkte ut till fältet vid 9 och tippade att någon skulle vara där för att kunna hjälpa mig med kastet vid första flygningen. Tji fick jag, i dubbel bemärkelse. Ingen där, och dessutom kallt och rätt ordentligt blåsigt.

    Innan fingrarna stelnade totalt i kylan stoppade jag i acken och kollade så allt fungerade som det skulle, sen fick det bli en start iallafall. Helt odramatiskt stack den till skyarna rakt som en pil trots vinden. Rollarna är kvicka och raka (kör 40% expo på skeven), modellen loopar utan problem. Efter 5 minuter gick jag in för landning efter att trimmat in och sett vad modellen går för.

    Inga egentliga överraskningar förutom att jag inte var helt beredd på att modellen inte alls bromsar in, så det krävs en bra bit mark för landning.

    rekommenderar modell såväl som setup varmt. Nu ska jag tina fingrarna.

  7. #7

    Standard

    Ytterligare två flygningar genomförda, under mer uthärdliga väderförhållanden. Inte helt oväntat en angenämare upplevelse.

    Inte helt van vid att landa den här typen av modell än så länge, men efterhand jag lär känna den kommer det säkerligen gå lättare och framför allt med lägre fart. Får experimentera mer när marken mjuknat något och gräset har mer av en dämpande effekt.

Liknande ämnen

  1. Alfa Model, sänkta priser
    Av Hartmann i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 20:40
  2. Alfa Models Hawker Tempest Mk. V!
    Av ChristerL i forum Skalamodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 21:49
  3. B-52 model crash
    Av M.B i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 19:17
  4. Hur stor motor/ESC/prop i en Alfa Model?
    Av flunk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 00:16
  5. Hög Alfa!
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 22:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •