Hej!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CFG-ERR.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	147,9 KB 
Id:	37053-Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CFG-ERR-Koder.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	103,2 KB 
Id:	37054

När jag ansluter Naza MC:n till datorn får jag följande felmeddelande i assistenten "CGF-ERR[8]".
Plattformen är en original DJI F450 rakt igenom, ESC, motorer o.s.v.

Jag har en nyladdad lipo, alla kopplingar på plattformen har jag kontrollerat minst 10 gånger och stämmer överens med kopplingsschemat som DJI har i manualen till Nazan.

Radion, en Spektrum DX6i och mottagaren Spektrum AR6210 är bundna till varandra och mottagaren lyser orange, likaså slavmottagaren.

Jag har valt "Airplane" mod på radion och har inte gjort några egna inställningar.

Naza MC har jag uppgraderat med nyaste firmeware V.2.02. (MC:n hade nyaste firmeware, men jag ominstallerade den ändå eftersom felet fanns kvar).

Assistenten är också senaste, V1.8. Likaså drivern som är från 2012-09-18.

Min dator har Win7 64-bitars operativ, även här har jag installerat assistenten med 64-bitars stöd.

När jag ansluter batteriet till plattformen startar självchecken och den piper, sedan blinkar VU:n rött i snabb takt = Error...

När jag ansluter VU:n till datorn med original USB-kabel och assistenten startas ändrar VU:n färg till grönt.
Men efter alla försök har jag fortfarande felkoden kvar, det går inte att kalibrera spakarna.

Jag har valt rätt motormixer (Quadrotor X), även om jag inte tror det spelar någon roll i detta läge.

På nätet har jag dammsugit efter felkoden, testat olika "förslag" men ingenting har fungerat...

- Någon här på forumet som har någon idé eller fått samma felkod?

Tacksam för alla förslag

/Lasse