Reklam

 
Sidan 12 av 15 FörstaFörsta ... 2789101112131415 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #221

    Standard

    Sitter inbyggt i kontrollen Blåste för mycket för att få någon bra video idag men ska ta en tur någon dag det är fint väder.

  2. #222

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hur långt räcker bildsändningen?

  3. #223

    Standard

    Fick inte provat det då det blåste så mycket (10m/s eller mer) men var runt 120m bort och hade bild/kontroll.

  4. #224

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    120 meter är ju otroligt långt för en Hubsan fpv. Tappar man bild i det läget så kommer man ju aldrig hitta den igen.

  5. #225

    Standard

    Då har man beställt ett par såna här kit från HK. Någon rolig användning borde man ju lyckas med. Hade bla tänkt bygga en liten låda som kan fästas med kardborre på goggles så att man kan flyga med 1.2GHz även med små modeller.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ver_Combo.html

  6. #226

    Standard

    Jag beställde denna för ett tag sedan. Den funkar direkt till Fatshark Attitude. Bara att bläddra till rätt kanal på brillorna. Jag har både flugit med den och satt den på sonen cykelhjälm. En kompis i Göteborg köpte en och provade FPV på hunden.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=38159

  7. #227

    Standard

    Vilken farkost kör ni nano-fpv på? Jag funderar på att ordna med min Hubsan x4 men funderar på om man tex ska skaffa något annat istället.

  8. #228

    Standard

    Kör med hubsan x4 v2, helkul!

    200mw 5.8Ghz tx
    1g CAM
    Wide angle lens
    300 mAh nano tech accar (4 min flygtid)
    Sparkfun Li-power buck boost converter, fungerar även som perfekt matningsfilter, då den har induktans och kondis på kretsen, har klippt bort själva kontakten för att spara vikt och avaktiverat UVLO, vilket annars är en bra feature. Dock slog den på vid 3.2 volt och inte 2.7 enl. Spec (går dock att ändra genom att trixa lite på resistorerna (men dom är pyttesmå!

    Total flygvikt: 43.92g (inkl ack).
    Cruisade omkring i en park i GBG på lunchen idag, helt såld på nano Fpv grejen nu! Blir en helt annan närmare flygupplevelse än med en större kärra...

    Alla prylar från Fpv hobby förutom buck boost kretsen o själva hubsan.

    Mottagning sker med inbyggd TBS dicovery 5G8 RX i ett par fatshark attitude brillor. Får dock diagonala linjer i bilden då jag sticker in A/V kabeln till min DVR, men har ett service ärende på G med fatshark för att fixa detta. Annars är detta enl mig för nuvarande den ultimata FPV upplevelsen!

    Återkommer med video när jag fått iordning på mina fatshark attityders...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4528.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	88,3 KB 
Id:	41576Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4527.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	86,6 KB 
Id:	41575Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4526.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	83,7 KB 
Id:	41574Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4530.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	41577
    Senast redigerat av LiPoDude den 2013-11-01 klockan 17:53. Anledning: tilägg

  9. #229

    Standard

    Cool hubsan
    Får också linjer i bilden om jag kopplar in DVR:n i brillorna ! Irriterande minst sagt. Samma brillor som du.
    Jag flyger dock med extern RX med mina småttingar just nu så då slipper jag problemet tillfälligtvis.
    Berätta gärna hur det gick med servicen då jag också vill bli av med problemet.

    Såhär ser det ut.


  10. #230

    Standard

    Vad får ni för flygtid med hubsan med fpv prylar? Det hade varit fint med flygtider 10min+, har kollat på wltoys 929 som verkar ok dock lite större än hubsan.

    @Copterdude

    Fick du ordning på räckvidden med modulen du köpte till hubsan kontrollen? Man vill ju ha 500m iallfall

  11. #231

    Standard

    Nope, kör med mina Ladybirds. Det går jue att få lika bra räckvidd på Hubsan bara att man får löda en massa och trixa vilket inte är ritkigt min grej

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Vad får ni för flygtid med hubsan med fpv prylar? Det hade varit fint med flygtider 10min+, har kollat på wltoys 929 som verkar ok dock lite större än hubsan.

    @Copterdude

    Fick du ordning på räckvidden med modulen du köpte till hubsan kontrollen? Man vill ju ha 500m iallfall

  12. #232

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Nope, kör med mina Ladybirds. Det går jue att få lika bra räckvidd på Hubsan bara att man får löda en massa och trixa vilket inte är ritkigt min grej
    Ok vad har du för räckvidd med ladybirden? och flygtid?

  13. #233

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Vad får ni för flygtid med hubsan med fpv prylar?
    Lite kass flygtid på min för tillfället, jag får ut ca 3:30 och då är nano ackarna (300mah) nere på 20% kvar...
    Men har många accar och flyger alltid ganska nära < 50m. Har ej testat räckvidden på varken RC (antar att det stannar på ca 100m där) eller videon. Men jag tror att videon skulle lätt nå 250m+, det är ju ändå 200mW. Skall testa när jag får tillfälle, måste bara installera SMA på sändaren och testa boosta . Har en argtek på 1W liggandes, bara lite orolig för hur den lirar med den låga uteffekten på hubsan Tx. Funkar det inte så blir det plan nr 2: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1830856, eller plan 3: bygga en egen modul som passar Turnigy 9X. Protokollet för hubsan har nån flitig nisse på rcgroups klurat ut...
    Men just nu känns det helt ok att surfa runt bland och inuti träd o buskar nära intill... 10m^2 är mycket terräng för en hubsan att utforska .

    Har en 10mW vtx från fpv hobby på väg hem också, tänker nog byta ut den för att spara ström och köra med 380 mah ackar från banggood. Är det strul med att beställa lipos från kina nuförtiden, hörde nåt om att dom vägrar skeppa sånt och skickar tillbaks paketen till säljaren?

    Lite mätningar på hubsan:
    200mW sändaren och kamera med LiPower step up drar mellan 500-900 mAh! (det drar mer ström när spänningen på acken sjunker).
    Hubsan drar ca 9mA vid idle och motorer av, vid max gas ca 2.8 ampere.
    FPV utrustningen tar således en stor del av det hela, kameran är dock srtömsnål men minns inte exakt. Man bör få mycket bättre flygtid med 10mW sändaren.

  14. #234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Cool hubsan
    Får också linjer i bilden om jag kopplar in DVR:n i brillorna ! Irriterande minst sagt. Samma brillor som du.
    Jag flyger dock med extern RX med mina småttingar just nu så då slipper jag problemet tillfälligtvis.
    Berätta gärna hur det gick med servicen då jag också vill bli av med problemet.

    Såhär ser det ut.

    Exakt samma strul som mig...
    Läs här för att få det åtgärdat (gratis): http://fpvlab.com/forums/showthread....n-video./page4 (post #39).

    Jag öppnade en support ticket och dagen efter var det ett paket på väg med tracking nr. Det har dock inte kommit fram ännu, men det är lätt att byta ut kretskortet dem nämner och allt pekar på att det bör funka. Typiskt switchreg störning i videon och det bör åtgärdas med deras 22uH fix. Hör av mig när mitt kommit fram.

  15. #235

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ok vad har du för räckvidd med ladybirden? och flygtid?
    Har flugit 300m bort som mest, inte vågat längre men både bild och kontroll funka fint.
    Brukar flyga runt 5minuter så har jag god marginal, kommer inte ihåg max flygtid.
    Var ett tag sen jag flög nu när hösten är här :/

    Finns ett bättre batteri som är på 350mah som passar ladybirden vilket ska ge ett par minuter extra.


    Citat Ursprungligen postat av LiPoDude Visa inlägg
    Exakt samma strul som mig...
    Läs här för att få det åtgärdat (gratis): http://fpvlab.com/forums/showthread....n-video./page4 (post #39).

    Jag öppnade en support ticket och dagen efter var det ett paket på väg med tracking nr. Det har dock inte kommit fram ännu, men det är lätt att byta ut kretskortet dem nämner och allt pekar på att det bör funka. Typiskt switchreg störning i videon och det bör åtgärdas med deras 22uH fix. Hör av mig när mitt kommit fram.
    Trevligt, du får återkomma med hur det blev efter installationen.
    Här är en blogg med med lite tips som även kanske kan funka för din hubsan, större batteri för längre flygtid t.ex. http://multir.tumblr.com/post/585776...v-as-well-as-a
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-11-03 klockan 08:08.

  16. #236

    Standard

    Någon som använder KX2 micro kameran från rangevideo? Skulle vilja se exempelvideo på den.
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-11-04 klockan 21:24.

  17. #237

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Någon som använder KX2 micro kameran från rangevideo? Skulle vilja se exempelvideo på den.
    Kolla filmerna som är med en Ladybird, han använder använder KX2 kameran så du ser kvaliten.
    https://www.youtube.com/user/donnlee/videos

  18. #238

    Standard

    Liten filmsnutt från igår och idag.

    Flög med linjär polariserad antenn igår, men monterade en hemmagjord clowerleaf senare på kvällen och det gjorde rätt stor skillnad.
    Ganska störande med de diagonala linjerna dock...

    Sen har det hänt nåt med komprimeringen , första gången jag använder Adobe Premiere...


  19. #239

    Standard

    Jag kan nu bekräfta att man kan köra Hubsan X4 FPV med den gamla Hubsan sändaren och att det funkar med mina Fatshark Attitude SD brillor genom att bläddra i kanalerna. Jag har bara kört lite inomhus och har inga prylar för att spela in film. Jag skulle önskat lite mer vidvinkel på linsen. Nu är de regniga dagarna räddade ett tag i alla fall. Nu skall jag leta upp min gamla videokamera. Jag såg tipset här i någon tråd att använda den till att spela in från FS brillorna.

  20. #240

    Standard

    Lipodude, du var högt uppe med din hubsan hehe.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •