Reklam

 
Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 389101112131415 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #241

    Standard

    Gött att se lite aktivitet i tråden!

    jag får haka på vid heden någon dag när min hubsan är flygklar

    någon som testat C varianten av hubsan?

  2. #242

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LiPoDude Visa inlägg
    Men jag tror att videon skulle lätt nå 250m+, det är ju ändå 200mW.
    Kör du bara med bra antenner har du 1.5km+ med en 200mw sändare.
    Med hobbykings spironet antenner är min bild kristallklar på 500m. Med deras 12$ var den urusel på samma avstånd.

    Och med riktade antenner kan man flyga betydligt längre än så

  3. #243

    Standard

    Hej! Har läst lite i tråden men inte förstått om det finns någon färdig kamera/sändar-combo som passar med fatshark till en Ladybird Tyckte att detta verkade jävligt intressant

    // Henke
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  4. #244

    Standard

    Henke.a: Det finns som reservdel till Ladybird FTP. Kolla länken tidigare i tråden. Den funkar direkt med Fatshark. Kanal 6 tror jag.
    det bästa eller sämsta är att man snart bara går ut i trädgården och bläddrar i kanalerna på Fatshark brillorna, så får man in en massa busungar som spionerar på grannarna, seriösa lång flygare, sexuellt störda filmare, nano fpv'are och sin egen maskin man glömt stänga av.

  5. #245

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Henke.a: Det finns som reservdel till Ladybird FTP. Kolla länken tidigare i tråden. Den funkar direkt med Fatshark. Kanal 6 tror jag.
    det bästa eller sämsta är att man snart bara går ut i trädgården och bläddrar i kanalerna på Fatshark brillorna, så får man in en massa busungar som spionerar på grannarna, seriösa lång flygare, sexuellt störda filmare, nano fpv'are och sin egen maskin man glömt stänga av.
    Tack får nog bli en sådan nån som vet om det är 20mw eller 200mw versionen?


    Sent from my Futaba T8Fg Super
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  6. #246

    Standard

    Finns inte en 200mw version på den vad jag vet. Ska va på 10-25mw (förmodligen för att bli laglig och inte dra så mycket ström).

  7. #247

    Standard

    Okay, har nog missförstått det då.. Pluggar man in den på aux porten på kontrollerkortet då eller hur matas den?
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  8. #248
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Har kikat men inte hittat något svar, vet någon om denna är FatShark kompatibel?
    http://www.fpvhobby.com/94-8ghz-10mw-camera.html
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #249

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Har kikat men inte hittat något svar, vet någon om denna är FatShark kompatibel?
    http://www.fpvhobby.com/94-8ghz-10mw-camera.html
    Tror att det är en variant av: http://www.foxtechfpv.com/58g-20mw-m...tsc-p-210.html

  10. #250
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Doh

    Det är kanalerna 5740 MHz, 5760 MHz, 5780 MHz, 5800 Mhz 5820 MHz 5840 Mhz 5860 MHz jag är ute efter.

    Jag har ett par Hubsan X4 intågande, och det hade varit skitskoj att haka på något litet som är kompatibelt med de Fatshark Attitude SD jag redan har.

    Några förslag på smidigt nano-kit som funkar med Fatshark kanalerna?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  11. #251

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Doh

    Det är kanalerna 5740 MHz, 5760 MHz, 5780 MHz, 5800 Mhz 5820 MHz 5840 Mhz 5860 MHz jag är ute efter.

    Jag har ett par Hubsan X4 intågande, och det hade varit skitskoj att haka på något litet som är kompatibelt med de Fatshark Attitude SD jag redan har.

    Några förslag på smidigt nano-kit som funkar med Fatshark kanalerna?
    Ta en titt här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1800023

    Dock så verkar det inte vara något kit och kanske inte det bästa valet när det gäller plånbok heller.

  12. #252
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ta en titt här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1800023

    Dock så verkar det inte vara något kit och kanske inte det bästa valet när det gäller plånbok heller.
    Tackar, god tanke, kan bli rätt bra frågan är hur mycket vikt det blir i slutändan.

    Inom några veckor skall ReadymadeRC lägga upp hans kitt till salu. Får se vad slutändan blir.

    Men det måste finnas fler som är på pucken med nano till fatshark kanalerna?


    Edit;
    Hittade denna, ser rätt söt ut
    http://www.ebay.com/itm/Mini-FPV-sys...item2584340fdb

    Hur mycket är 9g totalt för en Hubsan?
    Senast redigerat av Fluf den 2013-11-08 klockan 15:53.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  13. #253

    Standard

    Då kan du lika gärna lägga till några hundra och köpa hubsan fpv paketet 9g för hubsan är nog inga problem!
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-11-08 klockan 19:09.

  14. #254

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LiPoDude Visa inlägg
    Lite kass flygtid på min för tillfället, jag får ut ca 3:30 och då är nano ackarna (300mah) nere på 20% kvar...
    Men har många accar och flyger alltid ganska nära < 50m. Har ej testat räckvidden på varken RC (antar att det stannar på ca 100m där) eller videon. Men jag tror att videon skulle lätt nå 250m+, det är ju ändå 200mW. Skall testa när jag får tillfälle, måste bara installera SMA på sändaren och testa boosta . Har en argtek på 1W liggandes, bara lite orolig för hur den lirar med den låga uteffekten på hubsan Tx. Funkar det inte så blir det plan nr 2: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1830856, eller plan 3: bygga en egen modul som passar Turnigy 9X. Protokollet för hubsan har nån flitig nisse på rcgroups klurat ut...
    Men just nu känns det helt ok att surfa runt bland och inuti träd o buskar nära intill... 10m^2 är mycket terräng för en hubsan att utforska .

    Har en 10mW vtx från fpv hobby på väg hem också, tänker nog byta ut den för att spara ström och köra med 380 mah ackar från banggood. Är det strul med att beställa lipos från kina nuförtiden, hörde nåt om att dom vägrar skeppa sånt och skickar tillbaks paketen till säljaren?

    Lite mätningar på hubsan:
    200mW sändaren och kamera med LiPower step up drar mellan 500-900 mAh! (det drar mer ström när spänningen på acken sjunker).
    Hubsan drar ca 9mA vid idle och motorer av, vid max gas ca 2.8 ampere.
    FPV utrustningen tar således en stor del av det hela, kameran är dock srtömsnål men minns inte exakt. Man bör få mycket bättre flygtid med 10mW sändaren.
    Har du testat räckvidden med booster? Jag testade med min idag och med hubsan 1m över marken kunde jag gå 180meter innan motorerna började "hacka"

  15. #255

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Tackar, god tanke, kan bli rätt bra frågan är hur mycket vikt det blir i slutändan.

    Inom några veckor skall ReadymadeRC lägga upp hans kitt till salu. Får se vad slutändan blir.

    Men det måste finnas fler som är på pucken med nano till fatshark kanalerna?


    Edit;
    Hittade denna, ser rätt söt ut
    http://www.ebay.com/itm/Mini-FPV-sys...item2584340fdb

    Hur mycket är 9g totalt för en Hubsan?
    Hubsan klarar lätt 9g. I originalutförande så väger den 36.95g, min väger 45g nu och flyger kanon, visserligen lite kortare flygtider men tror det beror mest på att fpv utrustningen drar massa ström...
    Testade en kortis att flyga runt med 300mAh extra ack (ca 7.8g) + Fpv utrustningen vilket är en bit över 52g totalt. Den flög lite tjockt och lurigare att hålla stabil höjd fast helt ok.

    Ang. fatshark kompabilitet så har ju min lösning varit att daska in en sån här i mina Attitude SD:
    http://team-blacksheep.com/products/product:110

    Svårt att löda loss originalmottagaren men när det var utfört så gick resten lätt... Nu har man alla 5G8 kanaler (inkl fatsharks band). Tror dessutom att sensitiviteten (-90 dbm) är högre på denna vilket ger längre räckvidd (i teorin).

  16. #256

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Gött att se lite aktivitet i tråden!

    jag får haka på vid heden någon dag när min hubsan är flygklar

    någon som testat C varianten av hubsan?
    Det vore kul, lite formationsflygning med hubsan .
    Jag flyger mest lunchtid mellan 12.00-13.00 lite beroende på väder o vind och hets på jobbet...

    Förresten: Fortfarande helnöjd med kameran jag köpte av dig, den ger skarp bild (kör den på min 450 quad och lite annat).

    Har inte gjort nåt ordentligt räckviddstest med boostern ännu, utan endast flygit omkring på Heden, tror max avståndet där blivit 120m, men har inte märkt nån glitch alls vid dessa flygningar. Vad ditt test med booster och isf vilken?

    Inomhus hjälper boostern en hel del, kan flyga runt betong väggar osv, dock så dör videon ut långt innan RC länken i dessa fall...
    Senast redigerat av LiPoDude den 2013-11-10 klockan 22:09. Anledning: tilägg

  17. #257

    Standard

    Då var nya Hubsan H107C invigd! Testade inne en stund och vid 6:30min så började den varna för låg batterinivå.

    500mah batteri.
    1280mhz nano transmitter från HK
    Readymaderc pico camera
    pololu 5v step up regulator.
    Turnigy 9x (module för hubsan protocol)

    Blev några bilder på farkosten, film får det bli en solig dag istället




  18. #258

    Standard

    Snyggt! Du råkar inte ha en link till modulen för hubsan? Skulle va skönt att kunna använda min JR radio.

  19. #259

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Den ser ju trevlig ut, inga problem med cg när du monterat kameran fram?
    //Lasse

  20. #260

    Standard

    Nepp, jag har ett 500mah i så den kompenserar ganska bra för det tunga batteriet.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •