Reklam

 
Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 23456789101112 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #121

    Standard

    Det står 5V på readymaderc 1.2vtx men jag antar att den fungerar på 1s utan step-up?

  2. #122

    Standard

    Skysst flygning Dr.Hanke.
    Provade lite ute idag men solen är extremt stark och ligger väldigt lågt så väldigt svårt att se ens utan FPV vy så bilden blev därefter. Får köra igen sen när det är lite bättre ljusförhållande.


  3. #123

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det står 5V på readymaderc 1.2vtx men jag antar att den fungerar på 1s utan step-up?
    Readymaderc skrev

    "Did some testing. Works fine down till around 3.75V, then things get a bit erratic. Actually getting about 25mW at 3.7V. If you have it locked in and the voltage drops below 3.75, it seems to hold the frequency even down to as low as 3.66V, but if you unplug it and power it back up again at that low of voltage it has a hard time locking on to the right frequency. It's stuck at 1307MHz right now with the battery at 3.66V. I'm going to charge the battery back up enough to get it locked in, then run it down without unplugging it to see how low the voltage can drop once it already had a lock on the correct frequency. Alex, I might have to send you one of these I've been fooling with. Currently have the stock antenna removed and have it hooked to a cable with SMA connector so I can check the power output."

    Källa nedan.

    http://fpvlab.com/forums/showthread....nsmitter/page2

  4. #124

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det står 5V på readymaderc 1.2vtx men jag antar att den fungerar på 1s utan step-up?
    Jo inga problem, max två flygningar mer orkar inte acken hålla rätt spänning. Så beror mer på vad man har för 1s ack om det funkar eller inte.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #125

    Standard

    Ok, tror att jag testat med 5.8GHz, kom ju på att jag tänkte använda min Hubsan radio med inbyggd skärm.

    Ingen som vet om det finns någon minimottagare för 1.2GHz? Det finns ju små för både 2.4 och 5.8GHz för en billig penning, det vore smidigt att slippa de stora 1.2GHz-mottagarna.

  6. #126

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ok, tror att jag testat med 5.8GHz, kom ju på att jag tänkte använda min Hubsan radio med inbyggd skärm.

    Ingen som vet om det finns någon minimottagare för 1.2GHz? Det finns ju små för både 2.4 och 5.8GHz för en billig penning, det vore smidigt att slippa de stora 1.2GHz-mottagarna.
    Bra fråga, det finns jue galet små mottagare för 5.8/2.4Ghz men antar att det är för att dom frekvenserna används i större utsträckning i andra syften än just FPV och analoga övervakningskameror.

    Själv kommer jag nog byta till något fatshark kompatiblet till våren/sommaren så man slipper ha med sig markstationen.
    Tänk vad smidigt att bara ha med glajjorna och lilla koptern. Förhoppningsvis har det kommit såna sändare tills dess.

  7. #127

    Standard

    Ett tips till er som köper hubsan och flyger ute, köp extra propellrar !! Min ena flög av i snön. Vit propeller på några cm i snö = 0,001% chans att hitta typ :P

    Som tur va beställde jag extra batterier och proppar för nån vecka sen så behöver inte vänta allt för länge på att flyga igen.

    Jag har även beställt booster och diverse tillbehör. Tanken är att jag ska kunna använda fullstora 2.4Ghz antenner på sändaren så jag får bra räckvidd. Det är radioräckvidden som är den svaga länken i denna quad.

  8. #128

    Standard

    Jupp, det kan vara bra att ha, de kostar ju ingenting nästan hehe. Vad blev det för booster?

  9. #129

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jupp, det kan vara bra att ha, de kostar ju ingenting nästan hehe. Vad blev det för booster?
    Den lilla http://www.ebay.com/itm/A7105-500m-w...item4607bf6bda'

    Men om man kopplar på denna http://www.ebay.com/itm/RP-SMA-Femal...item2ec3e6dcac

    Och sätter fast en fullstor 2.4Ghz antenn borde man få ganska bra räckvidd.

    *edit* doh, såg nu att det är en hon-kontakt fast bilden är på en hane. Antennerna behöver en hane men stora booster oftast hona.. :P Aja det blir nog bra...

  10. #130

    Standard

    Har lagt en order på en liknande, får se hur mycket längre det blir med den, får man minst 200-300m så är det ju helt ok.

  11. #131

    Standard

    Okej, ja man vill ha lite räckvidd så man kan åka och utforska lite

    Jag ska även testa att sätta en distans under vTX så att den kommer upp nån centimeter eller två från skalet på hubsan, tror man tappar lite räckvidd om den är för nära mottagaren/kretskortet på 1280Mhz. Ska bara hitta nånting som är lätt men ändå stabilt.

  12. #132

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Fått hem kamera, sändare och testat lite. Beställde en Hubsan till mig och Blomster idag. Nu längtar man efter paket.
    //Lasse

  13. #133

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Coolt. hör av dig när dom är hemma
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #134

    Standard

    Hmmm....
    Vit propeller i snö!...
    Å hela påsken "Räddad"

    Perkele!....

  15. #135

    Standard

    Måste man binda om hubsan med VTX om man tappar räckvidden eller återupptar den automatiskt?

  16. #136

    Standard

    Nu verkar det som att det går att köpa en färdig Hubsan X4 för FPV, dvs H107D. Det var ett tag sedan den aviserades men sen har det varit tyst, nu går den dock att beställa från bla Banggood.com: http://www.banggood.com/Wholesale-Hu...r-p-68571.html

    Men det som jag vill köpa är antingen H107 (den vanliga) och/eller H107D (för FPV) utan handenheterna, bara multikoptrarna. Någon som har hittat om de säljs var för sig någonstans?

  17. #137

    Standard

    Om Du endast vill ha en H107 utan kontroll samt tillbehör för ~27$ så ska du kolla här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1791628

  18. #138

    Standard

    Äsch, för resterande 9USD slipper jag gärna att bygga ihop den.

  19. #139
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg

    Jag har även beställt booster och diverse tillbehör. Tanken är att jag ska kunna använda fullstora 2.4Ghz antenner på sändaren så jag får bra räckvidd. Det är radioräckvidden som är den svaga länken i denna quad.
    Är det lagligt att använda dessa prylar på våra 2,4 Ghz sändare?

    /Lasse Palm

  20. #140

    Standard

    Den boostern som Copterdude har beställt är bara på 50mW.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •