Reklam

 
Sidan 9 av 15 FörstaFörsta ... 4567891011121314 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #161

    Standard

    Jag har inte testat den än då jag saknar spänningsomvandlare och vill inte riskera att bränna vtx utan.

    VTx är på 200mw så nu tror jag att videon har längre räckvidd än rc. Jag ska dock modifiera min stora Hubsanradio med inbyggd videomottagare + skärm med SMA-kontakter så att jag kan montera patch för RC samt SPW för videomottagaren vilket bör göra det möjligt att flyga några hundra meter iaf.

    Men ska man flyga inom synhåll så måste man nog flyga betydligt kortare med tanke på dess ringa storlek... ni kan ju tänka er vilka hemska olyckor den skulle kunna åstadkomma vid flygning utom synhåll.

  2. #162

    Standard

    Använder du inte detta i den setupen? http://www.ebay.com/itm/5-8G-20mw-Wi...item3a74944af9 isåfall är väl VTX på 20mW?

  3. #163

    Standard

    Nope det är en TX5823 som säljs på RVviljen är på 200mW, dvs denna: http://www.rangevideo.com/5-8ghz-200...er-module.html

  4. #164

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Nope det är en TX5823 som säljs på RVviljen är på 200mW, dvs denna: http://www.rangevideo.com/5-8ghz-200...er-module.html
    Okej tack! Vilken mottagare har du till den? har fortfarande inte bestämt mig om 5.8 är bättre än 1.3 på denna lilla quad.

  5. #165

    Standard

    Jahopp då är man tillbax efter ett bra tag :P
    Har inte blivit så mycket FPV:ande men jag tänkte göra ett nytt försök denna sommar.

    Är fortfarande helt inne på att fortsätta på Nano banan.

    Jag kommer ge upp Hubsan till fördel till en multirotor med DSM2/x typ Blade Nano QX (BNF) http://www.horizonhobby.com/products...nology-BLH7680 då det är betydligt enklare att få bra räckvidd på en riktig radio än den kexiga man får med hubsan.

    Dock släpps inte Nano QX förren i sutet på månaden.

    *edit* Den verkar dock inte ha så mycket batterikapacitet och lyftkraften är svår att veta så det är möjligt att det blir en annan typ av liten multirotor med DSMx.

    Kanske denna http://hobbyking.com/hobbyking/store...pter_PNF_.html

    Nån som har koll på om det släppts något nytt inom Nano FPV (mottagare/sändare/kameror) etc ?
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-06-10 klockan 11:07.

  6. #166

    Standard

    Jag misslyckades med att få min TX5823 fungera bra då bilden blev helskum och sedan försvann helt, tror att videosändaren gick sönder eller var trasig från början. Jaja bara att börja om från början, nu ska jag testa 5V-versionen som säljs på RV för att slippa använda mig av spänningsomvandlare samt att 3V versionen nu inte längre finns i lager.

  7. #167

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag misslyckades med att få min TX5823 fungera bra då bilden blev helskum och sedan försvann helt, tror att videosändaren gick sönder eller var trasig från början. Jaja bara att börja om från början, nu ska jag testa 5V-versionen som säljs på RV för att slippa använda mig av spänningsomvandlare samt att 3V versionen nu inte längre finns i lager.

    Otur, ditt bygge såg mycket lovande ut. Själv velar jag fram och tillbaks. Det verkar inte finnas den perfekta plattformen för nano fpv ännu. Hubsan X4 har allt igentligen utom en bra radiolänk.

    Nya Blade nano QX verkar lite för klen, Hobbyking Pocketquad för meckig/buggig. RC eye one hade varit ultimat om dom hade släppt en DSM2/x BNF istället är det bara 80m LOS räckvidd på kontrollen. Ladybug DSM2 är den enda jag har hittat som har DSM2, kanske blir den.. Funderar även på att vänta på Hubsans egna FPV variant. Lite trist med färdiga grejor men det är så svårt att hitta något som funkar bra.

    Har riktigt kul med mina nano/micromodeller annars och det är så skönt att kunna flyga och leka runt utan att oroa sig för en dyr/farlig krash. Bara landa i handen lixom.

  8. #168

    Standard

    Äsch radiolänken går ju att förbättra. Bygg en liten patchantenn och byt ut originalantennen. Då får du betydligt längre räckvidd.

    Jag är skeptisk till att andra micro quads har så mycket bättre räckvidd?

  9. #169

    Standard

    Fungerade inte boostern du inhandlade?

  10. #170

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Äsch radiolänken går ju att förbättra. Bygg en liten patchantenn och byt ut originalantennen. Då får du betydligt längre räckvidd.

    Jag är skeptisk till att andra micro quads har så mycket bättre räckvidd?
    Skillnaden är att Hubsan kontrollern ger 5mw uteffekt utan booster och min DX6i kan ge upp till 200mw utan booster. Har dessutom redan moddat min dx6i så jag kan byta antenner. Har en patch till den redan så därför jag helst vill ha DSM2. Sen tycker jag det är lättare att styra med en riktig radio. Svårt att styra precist med dom som följer med.

    TimTimTim, jag började mecka med den men blev aldrig klar. Pillit värre ! Får gå på det igen kanske..
    Beställer nog en Ladybird DSM2 idag ändå. Vill helst slippa mecka för mycket. Har för dåligt tålamod ! hehe

  11. #171

    Standard

    Hehe okej! jag fick lite annat att pilla med så har inte hunnit med hubsn riktigt :/ dock så är det nog så att när det gäller FPV så måste man nog ha lite tålamod hehe

  12. #172

    Standard

    Aha är det spektrum så sjönk intresset direkt.

  13. #173

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Aha är det spektrum så sjönk intresset direkt.
    Tyvärr är det endast till Spektrum det finns BNF modeller till vad jag vet. Håller med att dom inte har bästa ryktet inom fpv men verkar inte finnas några alternativ ännu. Hade t.ex. Futuba haft en motsvarande skulle det vara självklara valet helt klart.

    Man kan jue även skaffa en vanlig Ladybug med Devo kontrollern och byta firmware så den ger högre uteffekt, vet dock inte om det är bättre eller sämre än DSM2 varianten.

    Man får helt enkelt prova lite olika varianter antar jag och se vad man tycker funkar för ens behov.

  14. #174
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Ett litet smakprov på FPV med hubsan från 20 april, tar lite tid innan man får tummen ur ibland.
    Körde de första lyften i stable mode men det gick inget bra, fulla utslag men det var segt & jag drev bort med vinden.

    I acro mode blev det genast mycket roligare, då gick det riktigt bra att flyga omkring.
    Blev snurrig i huvudet innan man börjat vänja sig vid de snabba och ryckiga svängarna.

    Tycker bara det finns en sak att klaga på med hubsan och det är räckvidden på radion. Men det går ju att förbättra ser jag, får nog göra något åt det.
    Det har ju blivit några ofrivilliga fria fall från hög höjd när jag tappat radiolänken men klarat mig hittills av de mjuka gräsmattorna. Videolänken har fungerat riktigt bra.

    Bättre sent än aldrig.

  15. #175

    Standard

    Vilken stepup använder du?

  16. #176
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Vilken stepup använder du?
    Tog en bild ...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp.JPG 
Visningar:	163 
Storlek:	24,1 KB 
Id:	39205

  17. #177
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Den nya uppgraderade Hubsan X4 har längre räckvidd.

  18. #178

    Standard

    Det tråkiga med hubsan är ju om man tappar radiolänken så är det ju kört

  19. #179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Tog en bild ...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp.JPG 
Visningar:	163 
Storlek:	24,1 KB 
Id:	39205
    Länk?

  20. #180
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Länk?
    Enligt Lasse är det den här #5 ibörjan av tråden men inte exakt samma komponenter
    Senast redigerat av Blomster den 2013-06-13 klockan 17:07.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 03:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 10:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 15:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 07:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •