Reklam

 
Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #101

    Standard

    Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar med filtret/regulatorn som tidigare länkats i tråden, ingen verkar få det att fungera utan störningar ändå. Sen testade jag lite att lägga på 10G extra på Hubsan och då hovrar jag den runt 80% throttle istället för 60, runt 6-7 flygtid.

  2. #102

    Standard

    Flyger riktigt bra så ska nog beställa lite nano fpv pryttlar till den

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130314_182105.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	98,4 KB 
Id:	37607

    Riktigt liten Ska modifieras lite och sedan är jag nöjd

    Kort videoklipp på lillen.

    http://www.youtube.com/watch?v=ML3G9Lb6SUo
    Senast redigerat av cyberpete den 2013-03-14 klockan 19:24.

  3. #103

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ryssen Visa inlägg
    Klart du ska ha en Simon.
    Tack för försöket i Skövde, får nog bli ett nytt KK kort, quaden har nog haft för många mark känningar
    Nä måste fokusera på dom maskinerna jag har först

    Klart man hjälper till , synd att vi inte lyckades bara hade ett kk med andra strul det blev bra igen efter byte av processor men det är lite overkill att löda om den :P

    Ska se hur det går för blomster med den lilla quaden funkar den bra så kanske det blir en till mig i framtiden.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #104

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar med filtret/regulatorn som tidigare länkats i tråden, ingen verkar få det att fungera utan störningar ändå. Sen testade jag lite att lägga på 10G extra på Hubsan och då hovrar jag den runt 80% throttle istället för 60, runt 6-7 flygtid.
    Det kan jag ge svar på till helgen förhoppningsvis.
    Har kommit en bit påväg nu, jag lödde in mina strömkablar på kretskortet inuti hubsan så jag tar strömmen därifrån.
    Nu är det kvar att placera allt som jag vill ha det och isolera kablarna/lödpunkterna, sen ska det provas.

    Kablarna som sitter på videosändaren är helt klart sämst, stenhård isolering så man knappt kan ta loss den och supersmala ledare. Min kabel lossnade från videosändaren ! Lyckades dock med lite tur få dit nya kablar (bytte alla mot kraftigare servokablar). Har bara en vanlig 15w lödkolv med bred spets och grovt tenn så det var en utmaning...

    Här är en bild på progress so far..
    Allt kommer fästas med smal klartejp för att göra det så enkelt som möjligt.


  5. #105

    Standard

    Ser bra ut, hur mycket vikt är FPV-utrustningen? kan du inte dra igång den och se om det blir störningar bara och räckviddstesta?

  6. #106

    Standard

    Jag skulle ju inte köpa nåt sånt här... men nu är en Hubsan X4 beställd. Undrar om man kan använda samma kontroll som till Hubsan Spyhawk? Någon som har testat? Jag har en mikrokamera på gång från RV och även 5.8GHz sändarmodul liggades här hemma någonstans.

  7. #107

    Standard

    Ja, den ska fungera enligt RCGroups, hittar ej tråden men kan länka om jag hittar,

    Kollade in mikrokameran från RV och tänkte beställa men kändes ju inte alls för roligt att betala 25USD i frakt bara för en kamera som väger 2g..
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-03-14 klockan 21:25.

  8. #108

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ser bra ut, hur mycket vikt är FPV-utrustningen? kan du inte dra igång den och se om det blir störningar bara och räckviddstesta?
    Det blir lite störningar men inte så det stör när man flyger (tycker jag personligen). Det är så milda störningar att det uppvägs av enkelheten och vikten av att enbart 1 batteri till allt.

    Räckvidden inomhus är perfekt. Bra bild i alla rum i hela tvåplans-villan. Har provflugit via monitor utomhus och det funkar bra, mycket skoj . Faktiskt roligare att flyga litet än stort då man inte behöver känna någon flygångest för att något dyrt ska gå sönder hehe.

    Blir video imorgon på utomhusflygning.
    Här är några bilder

    Den väger 40gram flygklar med batteri installerat, vet ej vad den väger utan FPV grejorna.
    Inte så prydligt men funktionellt !




  9. #109

    Standard

    Fint! ser fram emot video imorgon, är det detta filtret du använder? http://www.pololu.com/catalog/product/2119

  10. #110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Fint! ser fram emot video imorgon, är det detta filtret du använder? http://www.pololu.com/catalog/product/2119
    Japp det är den. Men vänta tills imorgon om du tänkt beställa så kan du själv bedömma om det är värt störningarna. Iof så behövar man ändå en regulator för att få full effekt från videosändaren så man kommer inte undan utan.

  11. #111

    Standard

    Här är en videosnutt för att visa störningarna. Det är lite flimmer men inte så farligt.
    Mottagarantennen är på bottenplan motsatt sida av huset.


  12. #112

    Standard

    Det var inte så farligt ändå, det borde heller inte vara så svårt att fixa något litet filter som tar bort det sista, har iafllall beställt ett sådant filter nu är frågan om man ska gå på RMRC eller fpvhobby sändaren Vad fick du för flygtid förresten?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-03-15 klockan 17:51.

  13. #113

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Det var inte så farligt ändå, det borde heller inte vara så svårt att fixa något litet filter som tar bort det sista, har iafllall beställt ett sådant filter nu är frågan om man ska gå på RMRC eller fpvhobby sändaren Vad fick du för flygtid förresten?
    Har inte kollat tiden.
    Tycker du det är för mycket flimmer sen så kan du koppla in ett ~100mah 1S batteri till regulatorn. Den behövs ändå för att få 5v.

    För utomhusflygning hade jag nog valt 5.8Ghz 10mw istället då det ger en skarpare bild men vill du kunna flyga bakom många väggar och sånt är 1280mhz bättre. Får du bara plats med antennen är nog RMRC:s variant av 1280Mhz sändaren bättre än FPVhobbys. Problemet med Hubsan X4:an är att kontrollen slutar funka på ganska korta avstånd så en kraftig sändare är inte så nödvändigt.

    *edit* Sen är det möjligt att kraftigare sändare kan förkorta kontrollens räckvidd.

    Det finns en snubbe som flygit 1km med sin Hubsan X4 men då har han en kraftig booster på kontrollen.
    Här är länk. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1830856

    Jag kommer försöka installera den lilla boostern som finns i länken. Kostar runt 100spänn inkl frakt.
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-03-15 klockan 19:05.

  14. #114

    Standard

    Blir nog bara ett batteri för min del också, krångligt att ladda två olika varje gång, lättare med ett Läste också den tråden men det räckte ju tydligen inte med första utan han skickade även på en 2W booster, men frågan är hur långt man vill flyga med denna lilla egentligen, räcker nog med 100-200meter för min del.

  15. #115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Blir nog bara ett batteri för min del också, krånligt att ladda två olika varje gång, lättare med ett Har också läst den tråden men det räckte ju tydligen inte med första utan han skickade även på en 2W booster, men frågan är hur långt man vill flyga med denna lilla egentligen, räcker med 100-200meter känns det som.
    Den räcker nog inte så långt desvärre utan booster men man får testa.
    Den lilla boostern ger inte så mycket sjuss, dubbla avståndet skrev han men vill lära mig hur man gör ändå

  16. #116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Den räcker nog inte så långt desvärre utan booster men man får testa.
    Den lilla boostern ger inte så mycket sjuss, dubbla avståndet skrev han men vill lära mig hur man gör ändå
    Jo men precis! du får testa med en patch på den och se om du kan få ut några meter till kanske

  17. #117

    Standard

    Jag har detta liggandes hemma som borde fungera bra.

    5.8G 20mw Vtx + Vrx: http://www.ebay.com/itm/5-8G-20mw-Wi...item3a74944af9
    KX-2: http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=312

    Videosändaren fungerar ner till 3,5V så det är ok men jag är osäker om kameran klarar det, men det ska testas.

  18. #118

    Standard

    Readymades micro VTX och Kamera.

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  19. #119

    Standard

    Fint, vilken kamera är det och är det ett separat batteri för vtx+kamera?

  20. #120

    Standard

    Vi kör med ett separat 1s ack till kamera och batteri.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •