Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Zenmuse h3-2d

  1. #1

    Standard Zenmuse h3-2d

    Har naza v2 och zenmuse gimbal ,använder 2,4 vtx men när jag kopplar i den medföljande 3,5 mm kontakten i gimbalen så får jag störningar på bilden tar jag bort den och använder usb porten på min gopro 3 så är bilden kanon,nån som har en bra förklaring
    /U

  2. #2

    Standard

    enligt wiki ska man använda röd plus kabel http://wiki.dji.com/en/index.php/H3-...l_Transmission men enligt manualen ska man inte göra det,,vilket är rätt ? finns det nån som är haj på dessa grejer som kan bistå med hjälp så jag får en bra bild
    /U

  3. #3

    Standard

    Hej U
    Hur matar du din vTx? Har den egen strömförsörjning och således sin egen jordning (battteri minus)
    Via usb-kopplinen ger GoPron videosignal och egen jord. Frågan är hur det blir när du kör video ut från Zenmusens utgång om du inte matar din vTx med samma batteri? Svårt att säga utan ett kopplingsschema el likn.
    kanske är det så att det saknas jord i din videosignal.
    Kolla detta.

    Mvh A

  4. #4

    Standard

    Som det är nu har jag skippat osd och kopplar direkt igenom vtx som har egen strömförsörjning och i zenmuse finns 3 kablar signal jord och plus , använder inte plus där utan kopplar jord och signal in i vtx

  5. #5

    Standard

    Hm, ja då borde det inte vara några bekymmer. Har själv använt 3,5mm-pluggen med mkt gott resultat på en tidigare farkost. Körde via en Immersion 600mW vTx med gott resultat, förutom att anslutningskontakterna på Immersion och Fatshark borde förbjudas eftersom de är så fruktansvärt glappa och opålitliga. Jag löder mina kontakter sedan länge, efter att ha haft fruktansvärt många "konstiga" problem med Immersions prylar.

    Ja, det var inte mkt till hjälp. Du får börja kolla lödningar på 3,5-kabeln. Om den sidan av Zenmuse är ok, får du misstänka den 8-poliga kontakten/sladden. Likaså multi-kontakten som sticker in i din GoPro. Vet faktiskt inte om inställningarna i GoPron (ex OSD, LED:s) påverkar den bakre utgången? I så fall har du kanske ingen video ut från baksidanav GoPron.

    Det brukar märkas på flimret på skärmen om det är kass signal eller ingen alls från en kamera. Om ingen som helts reaktion sker på din skärm när GoPron kopplas in, då har du ingen signal alls.

  6. #6

    Standard

    köper ny kablar till den och testar,,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •