Reklam

 
Sidan 5 av 15 FörstaFörsta 12345678910 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #81
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
    Som Lotta på Bråkmakargatan sa....
    Och på min födelsedag å allt....
    Vet inte om det är Katten,Hunden eller jag som tyckte den var kuligast...
    Frugan är måttligt imponerad som vanligt!..
    Kom ihåg att köra en kalibrering i expert mode så får du bättre yaw egenskaper.
    Default så brukar den "vandra" vid yaw input men det får du bort med en kalibrering.

  2. #82

    Standard

    ÄNTLIGEN så har min kommit till Stockholm, ska bli spännande att provflyga denna lilla manick imorgon!

  3. #83

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    ÄNTLIGEN så har min kommit till Stockholm, ska bli spännande att provflyga denna lilla manick imorgon!
    Vilket sammanträffande, min kom också till Stockholm idag

    Försökte beställa batterierna men råkade få med något som inte var i lager. Banggoods service är bra och svarar snabbt men dom är lite knackiga på engelskan så svårt att veta om dom fattade vad man menade. Får se om dom skickar nå batterier nu hehe. Dom har inga problem med att betala tillbaka på studs om man ångrar sig och dom ändrar snabbt en order vilket är bra betyg till skillnad mot t.ex. HK där det är typ omöjligt att ändra en order.

  4. #84

    Standard

    Hehe! Tänkte lite på sändaren, det finns ju en 10mw och en 50mw på FPVHobby och så finns det ju en 35-50mw på RMRC, vad tycker ni? känns som att det bör räcka med 10mw och lägga mer energi på få bättre räckvidd på RC? Samt ska man ha separat batteri för FPV-prylarna?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-03-12 klockan 17:37.

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Hehe! Tänkte lite på sändaren, det finns ju en 10mw och en 50mw på FPVHobby och så finns det ju en 35-50mw på RMRC, vad tycker ni? känns som att det bör räcka med 10mw och lägga mer energi på få bättre räckvidd på RC? Samt ska man ha separat batteri för FPV-prylarna?
    Frågan är också hur mycket dessa videosändare påverkar räckvidden på kontrollen då 1280Mhz kan störa på 2.4ghz bandet genom "övertoner" eller vad det heter på svenska, förhoppningsvis inte så mycket då effekten är låg men det återstår att se. Det kan vara värt att köra på 5.8ghz vilket FPVhobby också har men då får man mycket reflektioner om man kör inomhus så det blir störningar i bilden.

    1280Mhz sändaren från RMRC har en bättre antenn än FPVhobby:s. Jag är lite osäker på exakt hur mycket effekt som kan tänkas behövas så vågar inte ge nån rekomendation ännu.

    För att hålla ner vikten är det nog bäst att köra med en spänningsregulator som dom vi skrev om ett par inlägg tidigare. Då får man 5V från 1S + att den filtrerar ut en hel del av motorbruset. Eller så kör man på ett litet 1S batteri (om hårdvaran tillåter) men får några gram extra total vikt. Man får tänka på att 10mw sändaren inte ger 10mw vid 1S utan 5+mw. Sen kanske vissa kameror/sändare bara funkar på 5v men det står i specifikationerna.

  6. #86

    Standard

    Då känns det enklare att köra allt på ett om man använder spinningsregulatorn. hur långt kommer man på 5mw 1280mhz med en klöver på mottagaren?

  7. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Då känns det enklare att köra allt på ett om man använder spinningsregulatorn. hur långt kommer man på 5mw 1280mhz med en klöver på mottagaren?
    Kör du med spänningsregulatorn får du ~10mw, bara om du kör direkt på batteriet som det blir lägre då jag fattat det som att den inte har inbyggd regulator. Ingen aning vad det blir för räckvidd. Jag skulle iof kunna testa bara gå runt med videosändaren samtidigt som jag spelar in och se hur långt jag kommer. Klöver är inte optimalt på mottagaren om man inte kör samma typ av antenn (cirkulär) på sändaren. Jag kan göra ett räckvidds-test sen när jag fått prylarna. Vilket borde vara denna vecka.

  8. #88

    Standard

    Min Hubsan X4 kom också till Stockholm idag så borde få hem den i veckan

  9. #89

    Standard

    Då var den provflygen, otroligt liten men riktigt rolig pryl så nu ska det bara till att beställa lite FPV-prylar Går det att ladda batterierna med en vanlig laddare istället för USB? hur många mAh ska man ladda det med?

    EDIT: hittade dessa två från banggod, vilken ska man köra på, måste man balancera dessa 1S batterier? http://www.banggood.com/Wholesale-Ba...r-p-51891.html och http://www.banggood.com/Wholesale-2-...l-p-51545.html
    Senast redigerat av Timtimtim den 2013-03-13 klockan 15:17.

  10. #90

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Är hubsan x4:an ifrån Banggood komplett med radio eller är det nån spektrum-modul som måste införskaffas?

  11. #91

    Standard

    Den är komplett med radio

  12. #92
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Om det är någon som vill köpa en Hubsan X4 med snabb leverans har jag 6 st över, nya i kartong. (Lång historia....)
    300 kr + frakt. PM

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Lite sugen Men ska inte!! sluta locka till massa köp.

    Men pin jag tror du måste berätta den där historien den verkar intressant
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #94

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Lite sugen Men ska inte!! sluta locka till massa köp.

    Men pin jag tror du måste berätta den där historien den verkar intressant
    Håller med Nyfiken!

    --
    S

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #95

    Standard

    Ni som har köpt 1280mhz vtx vad har ni tänkt att använda för antenn?

  16. #96

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Lite sugen Men ska inte!! sluta locka till massa köp.
    Klart du ska ha en Simon.
    Tack för försöket i Skövde, får nog bli ett nytt KK kort, quaden har nog haft för många mark känningar
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  17. #97

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ni som har köpt 1280mhz vtx vad har ni tänkt att använda för antenn?
    Om du menar på mottagaren så kör jag med denna.
    http://www.readymaderc.com/store/ind...roducts_id=417


  18. #98
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Lite sugen Men ska inte!! sluta locka till massa köp.

    Men pin jag tror du måste berätta den där historien den verkar intressant
    Tja lite kort så började det med en elitseriebandymatch i "min" hemmaarena där vår RC klubb blev inbjuden att stå i foajen och visa upp vår verksamhet, vilket vi gjorde till stort intresse för besökarna.
    På den bandymatchen fanns också en projektledare för en motormässa som skulle gå av stapeln 6-7 April. Hon blev imponerad av det hon såg och vi fick förfrågan om vi också hade lust att deltaga på mässan som skulle fokusera på bilar, båtar, husvagnar, motorcyklar osv.
    Vi nappade och planerade en monter med provkörning av 1:10 elbilar, uppvisning av heli/flyg/FPV och div annat skoj.
    Till detta evenemang skaffade vi också ett gäng Hubsan X4 som vi tänkte erbjuda till försäljning för 399kr/st för att få in några kronor till klubben. Tyvärr blev vi uppringda av mässgeneralen här om dagen och fick beskedet att mässan hade blivit inställd.
    Därför fick vi i klubben några helisar över som jag nu erbjuder på detta forum till självkostnadpris, 300 + 50 kronor frakt.
    Har dock bara 2 kvar just nu övriga inväntar jag betalning på.

    Sorry för sidospåret i tråden men det var på allmän begäran

    (och för er som ännu inte har en X4 - ni vet inte vad ni missar.)

    Alla Hubsan bokade.
    Senast redigerat av PinDuke den 2013-03-14 klockan 16:27. Anledning: alla sålda

  19. #99

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Om du menar på mottagaren så kör jag med denna.
    http://www.readymaderc.com/store/ind...roducts_id=417

    Är den bra om man ska flyga runt i ett hus då den är riktad? sen läste jag att 1.2 bandet kan ge en hel del störningar i sammanhanget micro fpv men du får gärna testa och återkomma när du gjort räckviddstest

  20. #100

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Är den bra om man ska flyga runt i ett hus då den är riktad? sen läste jag att 1.2 bandet kan ge en hel del störningar i sammanhanget micro fpv men du får gärna testa och återkomma när du gjort räckviddstest

    Om man sitter i ena änden av huset och flyger så är det nog inga problem, sitter man mitt i är det förmodligen bättre med rundstrålande. Tänkte att den högre känsligheten på patchen förmodligen är bra när man kör så låg effekt på sändaren.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •