Reklam

 
Sidan 10 av 15 FörstaFörsta ... 56789101112131415 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #181

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Länk?
    Köpte en sådan här åt han, men mins ej var.
    http://www.lawicel-shop.se/prod/Polo..._55653/SWE/SEK
    //Lasse

  2. #182

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK
    //Lasse

  3. #183
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Nästan, den här ser exakt lika ut och samma nr
    http://www.pololu.com/catalog/product/2119

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pololu2119.JPG 
Visningar:	198 
Storlek:	23,0 KB 
Id:	39217 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp.JPG 
Visningar:	133 
Storlek:	24,1 KB 
Id:	39218 = Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp4.JPG 
Visningar:	128 
Storlek:	20,9 KB 
Id:	39220 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp3.JPG 
Visningar:	125 
Storlek:	19,2 KB 
Id:	39219

  4. #184

    Standard

    Den jag också kör. Frågade en kille på rcgroups som har testat massor av micro/nano setups om vilken regulator han tyckte va bäst och han tyckte den vi använder. Själv har jag inte provat nån annan.

    Ångrar lite att jag tog billigaste snigelfrakt på min ladybird, lär ta ett par veckor.. oh well hehe. Köpte till ett chrashpack så man får lite extra armar/motorer/propellrar/batteri till. Så snopet om man pajar något efter 1 dag och måste vänta flera veckor igen

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Nästan, den här ser exakt lika ut och samma nr
    http://www.pololu.com/catalog/product/2119

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pololu2119.JPG 
Visningar:	198 
Storlek:	23,0 KB 
Id:	39217 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp.JPG 
Visningar:	133 
Storlek:	24,1 KB 
Id:	39218 = Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp4.JPG 
Visningar:	128 
Storlek:	20,9 KB 
Id:	39220 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmklipp3.JPG 
Visningar:	125 
Storlek:	19,2 KB 
Id:	39219

  5. #185

    Standard

    Har beställt ett par dylika från RMRC, de erbjöd betydligt billigare frakt.

  6. #186

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Den här verkar väl vara optimal som nano-fpv. Vikten är ju svår att slå, tyvärr är ju priset där efter.
    http://fpvhobby.com/143-sub-nano-combo-set.html

  7. #187

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Den här verkar väl vara optimal som nano-fpv. Vikten är ju svår att slå, tyvärr är ju priset där efter.
    http://fpvhobby.com/143-sub-nano-combo-set.html
    Dock på 2,4Ghz, vet inte hur det påverkar rc länken. Annars verkar den grym med tanke på vikten.
    Nån som provat 2,4Ghz video och radio samtidigt ?

  8. #188
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Jag gillar Hubsan mer o mer, lite mer utmanande flygning runt stolpar och buskar.

  9. #189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Jag gillar Hubsan mer o mer, lite mer utmanande flygning runt stolpar och buskar.
    Snyggt
    Med lite kreativitet blir tomten en fin hinderbana hehe.

  10. #190

    Standard

    Sådär nu har man lite och flyga med. Det funkar betydligt bättre nu med dsm2/x och riktig radio. Den stora är en Blade MQX med 90graders NTSC camera och 50mw 1280mhz sändare från RMRC.

    Den lilla är en Ladybird (såklart) med DSM2 och 1grams 110graders NTSC kamera med 10mw 1280mhz sändare.
    Tanken är att köra på större ytor med MQX och leka på tomten/i huset med ladybirden.

    Nu när radiolänken är starkare är det roligt att köra racing runt villan utan att oroa sig att tappa kontakten på andra sidan. Ska försöka filma nått i helgen om det inte blåser för mycket.




    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fleet.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	80,1 KB 
Id:	39394

  11. #191

    Standard

    Litet test idag med ladybirden, första gången jag kör med denna så tar det lite lugnt med farten :P
    Blev lite takinspektioner och orkar man vänta till slutet så får man se mig med en lustig koncentrerat min i ansiktet haha. Lustigt hur man ser ut när man flyger

    Mot slutet blåste det rätt kraftigt men det märktes knappt på Ladybirden, helt sjuk stabilt. Blade MQX:en är knappt flygbar i samma vindar !

    Senast redigerat av Copterdude den 2013-07-01 klockan 18:26.

  12. #192

    Standard

    Nu finns det ytterligare ett alternativ. RCLogger EYE one S.
    Med 2.4Ghz FHSS radiolänk ska räckvidden vara lång. Dom har bara testat i en radie på 300meter än sålänge men ska enligt dom själva kunna räcka ännu längre.

    Man kan köpa till en sändarmodul som man kopplar till sin befintliga radio.
    Det finns dessutom olika tillbehör som fpv utrusning etc.

    http://www.rcgroups.com/forums/showt...54154&page=127

    http://www.rclogger.com/RC-EYE/RC-EY...-S-Mode-2.html


    '

  13. #193

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Köpte det här lilla droneynglet för 700:- på Hobbex, tror den skulle klara den där lätta FPV-utrustningen också. Men vet inte hur långt radion räcker dock, har testat flyga så långt upp att jag bara kunde se en lite prick på himlen men det säger ju inte mycket.



    http://www.hobbex.se/sv/artiklar/rad...x-24g-rtf.html

  14. #194

    Standard

    För er som har Hubsan/vill ha en så har vi alla reservdelar hemma om ni skulle köra sönder
    Har allt hemma men allt ligger inte på hemsidan (ännu) går bra att skicka mig ett pm eller email på Christian@prorc.se om ni behöver pris eller har frågor.
    http://www.prorc.se/butik/index.php?cPath=57_70

    //Christian

  15. #195

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Köpte det här lilla droneynglet för 700:- på Hobbex, tror den skulle klara den där lätta FPV-utrustningen också. Men vet inte hur långt radion räcker dock, har testat flyga så långt upp att jag bara kunde se en lite prick på himlen men det säger ju inte mycket.



    http://www.hobbex.se/sv/artiklar/rad...x-24g-rtf.html
    Verkar vara nån variant av ladybirden så den klarar nog lite fpv utrustning utan problem. Du får posta video sen när du fått det att lira

  16. #196

    Standard

    Ladybirden igen. Den är väldigt rolig


  17. #197

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Verkar vara nån variant av ladybirden så den klarar nog lite fpv utrustning utan problem. Du får posta video sen när du fått det att lira
    Hehe jag vet tyvärr ingenting om FPV, jag har nu varit i RC-träsket en en vecka bara. Men jag är nog fast.

  18. #198

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Hehe jag vet tyvärr ingenting om FPV, jag har nu varit i RC-träsket en en vecka bara. Men jag är nog fast.
    Ja det är väldigt lätt att bli fast när det finns så mycket olika varianter att prova, speciellt nu med FPV så få RC en helt ny dimension. Börja smått är nog det bästa man kan göra, önskar jag gjort det så hade jag sluppit endel misstag när jag lärde mig flyga hehe. Krashar man med dessa små så händer oftast inget, enda risken är väl att man tappar bort dem pga storleken.

    Det händer dock att jag tar fram RC bilen och kör lite ibland när man blivit mättad på flyg

  19. #199

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ja det är väldigt lätt att bli fast när det finns så mycket olika varianter att prova, speciellt nu med FPV så få RC en helt ny dimension. Börja smått är nog det bästa man kan göra, önskar jag gjort det så hade jag sluppit endel misstag när jag lärde mig flyga hehe. Krashar man med dessa små så händer oftast inget, enda risken är väl att man tappar bort dem pga storleken.

    Det händer dock att jag tar fram RC bilen och kör lite ibland när man blivit mättad på flyg
    Jo, jag tog sikte på FPV, föreställde mig det som det närmsta man kan komma till att kunna flyga utan att faktiskt flyga.
    Så vad har utrustningen gemensamt med nano fpv och riktigt på den stora? kan jag börja med den lilla och sedan fortsätta med den stora utan att behöva uppgradera allt för mycket i utrustningen?

  20. #200

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Jo, jag tog sikte på FPV, föreställde mig det som det närmsta man kan komma till att kunna flyga utan att faktiskt flyga.
    Så vad har utrustningen gemensamt med nano fpv och riktigt på den stora? kan jag börja med den lilla och sedan fortsätta med den stora utan att behöva uppgradera allt för mycket i utrustningen?
    Enda skillnaden är att utrustningen på nano-modellen måste vara många gånger mindre och lättare än på stora modeller annars är det samma frekvenser och sådant så man kan använda sin utrustning på vilken modell som helst.

    Det stora valet är 1.3Ghz eller 5.8Ghz (2.4Ghz video funkar inte så bra då nano modellerna har radio på samma frekvens).
    Förenklat så är 1.3Ghz bra om du vill kunna flyga bakom hus eller andra stora objekt utan att få för mycket störningar, dock är antennerna mycket större och du måste släpa med dig en "markstation" med mottagare, antenn etc.

    1.3Ghz kan störa radiomottagaren på nanomodeller och ge kortare räckvidd om man inte separerar dom en bit. Det är därför också bättre att inte ha för kraftig videosändare.

    5.8Ghz ger en mer detaljerad bild då frekvensen har större bandbredd men den penetrerar inte objekt lika mycket. Dock kan man flyga bakom saker bara inte lika bra som 1.3Ghz. En stor fördel är att antennerna är mycket mindre och har man kompatibel mottagare i sina googles så behöver man ingen markstation alls !

    Detta kommer jag fixa sen när Fatshark kompatibla nano-sändare börjar säljas (tillverkningen är på gång men finns inte att köpa ännu).

    Det man ska tänka på är att många av nano-modellerna har kort räckvidd på radion så även om videosignalen klarar lång räckvidd kanske inte radiolänken gör det.

    Så för dom flesta nanomodeller funkar nog 5.8Ghz bäst då man ändå inte kan flyga bakom för mycket utan att tappa styrningen. Modeller med DSM2/X/FASST (med kompatibel radio) eller Devo-radio (upplåst till 100mw) har mycket längre räckvidd och kan nyttja 1.3Ghz bättre.
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-07-05 klockan 15:23.

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •