Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Thunder Tiger trainer15 Eagle vilken motor?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Thunder Tiger trainer15 Eagle vilken motor?

    Har letat reda på ett gammalt flygplan som jag vill ha tag i motor till vet inte riktigt vart jag ska börja
    måste gå igenom servon och radiosändare mm så att allt funkar finns det några tips på vart jag börjar.
    och vart man får tag på delar till bra pris.

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Misstänker att du är nybörjare..?
    Börja med att söka på nybörjare här i forumet.
    Köp en simulator och besök gärna närmsta rcflygklubb.

    Vad gäller kärran är det bra om vi får mer info, vad är det för radio och servon? Måste det vara metanol eller kan du tänka dig elmotor istället?
    Som alltid, ju mer bakgrundsfakta, desto bättre kan vi hjälpa dig..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Janne M H Visa inlägg
    Har letat reda på ett gammalt flygplan som jag vill ha tag i motor till vet inte riktigt vart jag ska börja
    måste gå igenom servon och radiosändare mm så att allt funkar finns det några tips på vart jag börjar.
    och vart man får tag på delar till bra pris.
    Jag är själv typ nybörjare på det här, men jag hade ett sånt i slutet av 80talet, med en enya 19 på, som jag tog från min stuntking linkontroll. Det står förresten kvar i källaren...

    Det funkade iofs fint men mindre motor ska man nog inte ha för planet är ju 3 kanals med sida och höjdroder och ganska vindkänsligt, jag satte det i backen en gång för att jag inte kunde styra emot en vindby. Tror det gått om motorn varit lite starkare och jag haft större roderutslag. Även bättre om man haft skev, men men nu har den ju inte det

    På sändaren hade jag höjd och sida på höger spak, så det är ungefär som att flyga med skevroder på höger spak, fast planet går in i svängen trögare med bara sida.

    Så motorstorlek 25a är nog det man ska ha.

    Sen monterade jag av ( läs kraschade) landningsställen och handstartade planet, det funkade också fint.

    Vill du ha billigt så säljs det ju ofta beggade motorer här eller på tex tradera.

    Skulle nog satsa på en ny enkel radio, ska du ha nya batterier till den gamla är det ju inte långt kvar till en helt ny radio tex 5 kanals hitec eller spektrum för nån femhundring.

    Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Thunder Tiger F-75s
    Av Emil i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 19:59
  2. "Gammal" thunder tiger motor
    Av stekern i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 10:24
  3. thunder tiger lazy p51
    Av elcamel i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 12:34
  4. Thunder Tiger MiniTitan, bra?
    Av Olof i forum Helikopter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •