Reklam

 
Sidan 52 av 65 FörstaFörsta ... 242474849505152535455565762 ... SistaSista
Resultat 1 021 till 1 040 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #1021

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    dom ovala hålen är idag för buntband, tanken är att buntbanden skall smälla av vid krash och armar skall klara sig.
    dock brukar ställen gå av iallafall men armarna klara sig. för din typ av armar får man nog göra om fästdelen lite.

    Visst går dom designa om för att få 12cm höga men då får jag göra en ny modell tror jag, vet inte hur belastningen blir
    på dom när dom är så höga. om inte jag minns fel så är dom här ungefär 6 cm.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #1022

    Standard

    Min kamera hänger ner 10cm under kroppen där av höjden på stället Man kanske skall titta på ett Helikopter ställ.

  3. #1023

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    du bör nog titta på ett rent fotoställ då. eller göra något av gamla trådgaljar, det brukar funka.

    helikopterställ orginal är inte alls höga
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #1024

    Standard

    Jag testade landningsställ av G10 - de var ca 10cm höga och när Tricoptern stod på IDLE på marken gungade den fram och tillbaka.

    G10 är alltså inte tillräckligt starkt i sig utan måste förstärkas.

    Däremot kanske man kan printa ut samma form och då göra dem lite tjockare...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #1025

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har lite väl mycket printjobb just nu men ska se om jag får nån tid över att printa ett par höga ställ.

    jag behöver en printer till
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #1026
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    G10 är alltså inte tillräckligt starkt i sig utan måste förstärkas.

    Näe, det är inte sant. Där emot var din konstruktion undermålig. G10 är ju ett material precis som kolfiber eller stål. Man kan ju inte säga att stål inte är starkt nog utan att veta vilken form det har. G10 är mer hållfast än 3D-printbar plast alla dagar i veckan, sen handlar det om att designa rätt.
    Superhero

  7. #1027
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kjni Visa inlägg
    Skrev ut en så´n till Timtimtim och tyckte att den såg ut att passa till ett 3-axligt gyro till flygplan så jag gjorde en till mig själv också. Saknade förstås gummidämparna som finns att beställa från HK - otålig som jag är printade jag pluggar och gjorde en gjutform i silicone för att sen gjuta dämparna i samma sorts silicone i formen. Efter blandning av siliconet vakumsög jag med en gammal bröstpump för att få bort luftbubblor. Det hela gick hyfsat men det vore bättre med en hård form. Silicone fastnar lätt till sig självt även om man smort formen väl med vaselin. Så här i efterskott kan man väl inse att det hade varit bättre att rita själva formen och printat den direkt.....Blir väl nästa version. Dämparna fungerade i alla fall och det gick fortare än att beställa från HK.

    MVH
    Kjell Nilsson
    Har tjatat om det innan jag vet, men prova flexmaterialet i din printer Det är riktigt kool och man slipper massa jobb med att gjuta formar etc. Förvisso en imponerande bedrift, men det är liksom en tråd om 3D printning
    Superhero

  8. #1028

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ninjaflex är ett helt underbart material, har fått bättre utskrifter med det än något annat , kommer testa det som vibbdämpare till kamera framöver , men varför inte printa ett helt gyrofäste tror det funkar kanon.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #1029
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Ninjaflex är ett helt underbart material, har fått bättre utskrifter med det än något annat , kommer testa det som vibbdämpare till kamera framöver , men varför inte printa ett helt gyrofäste tror det funkar kanon.
    Ja absolut. Flexmaterialet blir hyfsat hårt om man lägger på mycket och ger bra klickfunktioner etc. Har man tid och kunskap att rita egna saker anpassade för 3D print i specialmaterial så kommer det slå de färdiga som finns med hästlängder.
    Superhero

  10. #1030
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Ninjaflex är ett helt underbart material, har fått bättre utskrifter med det än något annat , kommer testa det som vibbdämpare till kamera framöver , men varför inte printa ett helt gyrofäste tror det funkar kanon.
    Funkar det bra i din mendel?

  11. #1031

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Näe, det är inte sant. Där emot var din konstruktion undermålig. G10 är ju ett material precis som kolfiber eller stål. Man kan ju inte säga att stål inte är starkt nog utan att veta vilken form det har. G10 är mer hållfast än 3D-printbar plast alla dagar i veckan, sen handlar det om att designa rätt.

    Det var inte min design - det var ben till en Tricopter och de var bara gjorda av G10 plattor.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #1032

    Standard

    Drar en rövare
    Någon som skulle kunna printa dessa åt mig i svart? inget med rcflyg att göra men men.
    https://www.youmagine.com/designs/fe...gilbert-chairs
    Självklart mot betalning.

  13. #1033
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg
    Drar en rövare
    Någon som skulle kunna printa dessa åt mig i svart? inget med rcflyg att göra men men.
    https://www.youmagine.com/designs/fe...gilbert-chairs
    Självklart mot betalning.
    Sådana bör du köra i flex av flera anledningar.

    Superhero

  14. #1034
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag fick äntligen lite ork och tid att byta ut min varmände till en Magma. Den ger på pappret flera fördelar så som att man kan köra högre temperaturer, mindre extruderhål och en kortare bygghöjd. Eftersom den är helt i metall måste man kyla inloppet för att tråden inte skall smälta, det blev en liten fläkthållare som var det sista jag printade med min gamla 0.5mm J-head.

    Kan bara rekommendera alla som kör J-head att byta till magma, blir väldigt mycket bättre kvalitet på utskrifterna. Ni med köpmaskiner kan också titta på hur utloppet ser ut på extrudern, är det en spets eller är det ett rör som sticker ut? att slippa röret är verkligen en jättevinst.




    Superhero

  15. #1035
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag märkte att när jag flyttade min verkstad från en varm källare helt stängt utrymme till ett pannrum på kanske 14grader och drag från värmeanläggningen så blev utskrifterna betydligt sämre. Jag började på min uppgradering av skrivaren genom att bla byta till magma varmdel och bygga in den i en frigolitlåda. Köpte skivor på 30mm helt enkelt och det blev en kub på 60cm. När jag bara har igång värmeplattan för ABS så blir det 42grader i min låda, det borde ge fördel när man skriver ut.

    Har sett att vissa av er redan byggt in sina, men har ni isolerat?

    Två delar körda med magma men innan min låda. Ska köra samma delar med lådan också tänkte jag.

    Superhero

  16. #1036

    Standard

    Jag kör i vardagsrummet - men även det ger en del olika temperatur....skall nog försöka skaffa en låda av något slag, inte så mycket för att jag behöver det utan för att minska störande ljud och hålla borta damm enklare.

    En kompis har ett akvarium han inte vill ha kvar - ska kolla om det passar måttmässigt.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #1037

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Just nu har jag tillfälligt 80mm tjock friggo runt min maskin, märker stor skillnad inte alls dom lagersläppen som jag hade innan.
    Ska se till att göra en seriös låda till den, känns sådär att tejpa fast framsidan varjegång jag skriver ut
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #1038

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140206_214959.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	36,1 KB 
Id:	43641

    En krok gick sönder i badrummet...så man sätter sig ner och filurar på datorn en stund och lite senare har man tillverkat en helt ny - personlig dessutom.

    På skrivaren ligger nu 3 till...en för varje familjemedlem.

    25 minuters utskrifter, typ 10 minuters ritande och tillfredsställelsen är på topp.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  19. #1039
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Efter lite spännande av remmar och allmän tillfixning så blir utskrifterna mycket bättre. Frigolitlådan är guld och lagren sitter nu ihop mycket bra även på större saker. I helgen skall jag rita och köra ut lite nua detaljer till printern för bättre passform och mindre glapp, tex lagerhållare.

    Ford V6 igen (100mm lång, skala 0.6 mot vad som finns på thingiverse) och min Freeairmotor-dummy som skall på cykeln.





    Superhero

  20. #1040
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Av en slump sprang jag på auto bed leveling till Deltaprinters, smidigt tänkte jag och spann vidare på mina planer om deltabygge. I går av en slump såg jag att det fanns till våra Marlinbaserade maskiner också, dessutom en grundlig guide till just min maskin. Efter en kvälls pillande, programkodande och flashande samt editerande av gkod så funkar det! Helt magiskt bra!!

    Visar en exempelfilm (ej min maskin men likadan). Nu är det nära att man kan sitta i soffan, rita ihop det man ska skriva ut och bara trycka print faktiskt.

    Superhero

Sidan 52 av 65 FörstaFörsta ... 242474849505152535455565762 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •