Reklam

 
Sidan 65 av 65 FörstaFörsta ... 1555606162636465
Resultat 1 281 till 1 295 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #1281

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    Octoprint finns också.

  2. #1282

    Standard

    Ja, du kopplar in en Rpi mot din skrivare

    OctoPrint fjärrstyr via webbgränssnitt

    En Rpi och USB-wifi-sticka är vad som behövs om du vill köra den trådlös.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #1283

    Standard

    Cool med Octoprint Har inte stött på den tidigare. Kör Repetier Host och har lekt lite med Repetier Server, men har inte så mycket nytta av den hemmavid

  4. #1284

    Standard

    Hej
    Är helt ny på det här med 3D-skrivare. Har köpt mig en Reprap som jag har stora problem med. För det första så brann nätaggregatet upp. Köpte ett nytt kraftigare. Sen har jag haft problem med att den hänger sig. Verkar som om den tappar usb-kopplingen till datorn. Testat med både PC och Mac. Testade nu senast med att köra minneskortet direkt i printen men det gör ingen skillnad. Nån som har nån idé på vad som är fel?

    Senast redigerat av administrator den 2016-03-10 klockan 19:49.

  5. #1285

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Är det någon som vet om det fungerar att ansluta en 3d skrivare till en print server? Syftet är att göra skrivaren tillgänglig på nätverket och slippa vara ansluten till dator via usb.
    Nej. Det funkar inte hehe. Men bara tänkt... Kör en raspberry pi och octoprint så e du hemma

  6. #1286

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av R.I.P.ieces Visa inlägg
    Hej
    Är helt ny på det här med 3D-skrivare. Har köpt mig en Reprap som jag har stora problem med. För det första så brann nätaggregatet upp. Köpte ett nytt kraftigare. Sen har jag haft problem med att den hänger sig. Verkar som om den tappar usb-kopplingen till datorn. Testat med både PC och Mac. Testade nu senast med att köra minneskortet direkt i prinsen men det gör ingen skillnad. Nån som har nån idé på vad som är fel?
    Det är inte lätt att veta men eftersom du nämnde nätagg så är det så att om du matar både motorer, värmare och cpun från samma 12V nätagg så får den spänningen inte variera för mycket. Ett vanligt litet nätagg för led-slingor på 250W orsakade stopp för mej med nån/några timmars intervall. Halvvägs in i printen typiskt blä. Två sätt, bättre kvalitet på 12V, eller skilj på 12V till värme mm och 5V bra stabiliserad ström till cpun. Det räcker med nån ampere, det drar inte så mycket 5V.
    Det är ju inte alls säkert det är detta men kan vara värt att kolla upp.
    Senast redigerat av administrator den 2016-03-10 klockan 19:50.

  7. #1287

    Standard

    Tänkte på det när jag köpte det nya nätagget så jag slog till på ett 320w 26.5 A. Så jag tycker det borde räcka till?
    Hur gör jag för att skilja på spänningen till cpu? Har ju bara en ingång på kortet. Ett Melzi vad jag lyckats komma fram till.

  8. #1288

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    Vet inte för Melzi, har bara använt Ramps och där finns en diod som ska vara eller inte vara.
    Det är inte säkert vi har samma typ pav nätagg, det jag hade var ett billigt från ebay som det finns i drivor av.
    Jag testade några stycken och alla ville stanna då och då. Jag tittade på spänningen i oscilloskop och det var spikar på flera volt både uppåt och neråt och var jag förstår så har det blivit en spik nedåt så lågt att cpu har hakat upp sej.
    Jag bytte först till et 10A från kjell men det var inte alls gjort för 10A utan kanske 3A, fast det funkade ok. Och sen skaffade jag ett servernätagg och gjorde om och sedan dess har den bara gått, längsta utskriften är väl tre dygn. Men att den stoppar har jag glömt bort, det gör den inte längre. Så var det för mej.

  9. #1289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    Vet inte för Melzi, har bara använt Ramps och där finns en diod som ska vara eller inte vara.
    Det är inte säkert vi har samma typ pav nätagg, det jag hade var ett billigt från ebay som det finns i drivor av.
    Jag testade några stycken och alla ville stanna då och då. Jag tittade på spänningen i oscilloskop och det var spikar på flera volt både uppåt och neråt och var jag förstår så har det blivit en spik nedåt så lågt att cpu har hakat upp sej.
    Jag bytte först till et 10A från kjell men det var inte alls gjort för 10A utan kanske 3A, fast det funkade ok. Och sen skaffade jag ett servernätagg och gjorde om och sedan dess har den bara gått, längsta utskriften är väl tre dygn. Men att den stoppar har jag glömt bort, det gör den inte längre. Så var det för mej.
    Har nu fått ett nytt Melzikort ifrån säljaren. Det visade sig vara fel på det första jag fick.
    Nu till nästa bekymmer... Lyckas inte kalibrera skiten! Varje gång jag kalibrerar efter konstens alla regler och youtube filmer med mm så att allt känns bra men..... Det är nu det spännande händer, den glömmer bort allt jag gjort och börjar printa en liten bit ovanför plattan... så jag gör om alltihop igen, kollar i programmet för att se om jag kan komma på nåt jag gör galet där men kan inte för mitt liv hitta vad som blir fel hela tiden. Känns ju som om det är nåt JAG gör... Har kollat varenda liten skruv på hela printen så att allt sitter fast och inte kan flytta på sig....

    TIPS någon???

  10. #1290

    Standard

    Är du säker på att du sparar efter kalibreringen?

    Länge sedan men är det M500 för att spara resp M503 för att läsa nuvarande config?

    Beror på programvara?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #1291

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Först M502 och sen M500 för att spara. Men jag hade ett märkligt fenomen som jag inte hittat orsaken till.

    På en Mini-Kossel, auto-levelleringen innan print ger ett lutande plan trots att det är kalibrerat, också efter konstens alla regler, OCH sparat. Värdena från kalibreringen ökar från innerkant och utåt och det diffar ca 0,5 mm. Men jag har löst problemet genom att koppla bort auto-probningen. Måste försöka hitta orsaken. Har varit i kontakt med think3dprint3d.com/ och det var uppenbarligen ett känt problem som drabbar en del. Dom misstänkte att det är något med probens konstruktion som spökar!

  12. #1292

    Standard

    Ja, det verkar vara något skumt där om inte probens värden är korrekta.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #1293

    Standard

    Inte så mycket uppdateringar sista tiden. Jag har, efter många modifieringsförslag, uppdaterat min propcutter-design så att alla borde bli nöjda. Nu finns hål från 2.25 till 7in med 0.25in steg.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	225-7-2.jpg 
Visningar:	408 
Storlek:	49,0 KB 
Id:	57590 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	225-7-1.jpg 
Visningar:	399 
Storlek:	69,8 KB 
Id:	57589
    Ladda ner: http://www.thingiverse.com/thing:1404917
    Beställ: https://www.shapeways.com/product/MZ...remel-2-25-7in

  14. #1294
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Har just vevat igång en formlabs From2. Kul sak som bygger fina prover, men som klär in biten i support ungefär som en Reprap... Man förstör proverna när man rensar supporten. Man kan heller inte orientera bitarna som man vill utan måste bygga allt ståendes på dess absolut värsta högkant. Plana ytor körda horizontellt är big no no, blir bara en smörja då.

    Följer med en trevlig och ganska snabb slicer samt ett riktigt riktigt fint touchinterface.

    Men det är en kul sak som printar jättefint om man gillar att pilla support.

    Kostar tydligen bara 32papp och det får man nog säga är prisvärt trots allt. Materialet ca 1500kr/kg, som hittat jämfört mot objet och fortus :-P

    https://www.youtube.com/results?sear...formlabs+form2
    Senast redigerat av henke2 den 2016-03-11 klockan 06:33.
    Superhero

  15. #1295
    JBs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    168
    Jobb
    Arcam AB
    Klubb
    Kungsbacka MFK

    Standard

    Hej Henke
    Testa http://software.materialise.com/magics
    Grymt bra program som vi använder oss av på Arcam för att förbereda filerna innan bygge.
    Vi har inte stött på något som inte går att lösa med Magics.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •