Reklam

 
Sidan 10 av 65 FörstaFörsta ... 567891011121314152060 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #181

    Standard

    Jag ska skriva ut lite saker till min APM 2.5 bla låda/skydd för gps:en. Låda till Telemetrin. Lite fälgar till kompisens crawler. Brorsan ville ha lite detaljer till sin VW buss han fixxar till.

  2. #182
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja det mesta går ju göra

    //Matte

  3. #183

    Standard

    En del verkar rekommendera den blå maskertejpen?

  4. #184
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Det måste jag kolla..länk? Om man sprayar på kapton så blir det betydligt bättre än innan. Men jag tror inkapsling blir bäst.

    //Matte

  5. #185

    Standard

    Så det fungerar inte bra med att bara köra som den är när den kommer ? Har du kollat så din bädd blir så varm som programmet säger ?

    Känns ju lite dåligt om man måste modifiera bädden för att den ska fungera.

  6. #186
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja..alltså nog går det väl printa, men så långt från min bädd var skrivarhuvudet så kan ju resultatet knappast blir så bra. Sen matade den ju 30% mer plast än den skulle. Dom gör ju en printning på varje maskin, den där hållaren på baksidan som håller plastrullen. Du ser spåren på bädden.

    Hursomhelst så är det omgivningstemperaturen som gör att plasten svalnar av och böjer sig, det händer inte på första varvet men kanske 3-4 varvet....

    //Matte

  7. #187

    Standard

    Om du saknar något spännande att skriva ut så får du gärna testa mina skal för 1.2/1.3GHz SPW-antenner?

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...872#post310872

  8. #188
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja nog skulle man kunna prova, men det kanske är bättre då man fått kapsla den och sätta glasskiva. Man kan ju lägga på "brim" för att förebygga att plasten böjer sig från bädden. Men det är bara maila stl:n så kan jag testa och se om det är genomförbart som den är.

    //Matte

  9. #189
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

  10. #190
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har ju läst lite om flera som fått sina munstycken igensatta då man kört svart plast. Grabben ville ha en darth vader legogubbe 16cm lång. Så jag tänkte att det kan väl inte vara så farligt om det nu skulle sätta igen munstycket, hann väl 70% av första delen då det slutade komma plast. Backade ur materialet och tog fram vit plast som jag testa köra, men det tog tvärstopp det med och då sprack 2 plattor i jigsaw:en. Så nu är allt nedmonterat , nytt komplett skrivhuvud och reservdelar till det jag har är beställt. Men då jag får det nya så kommer jag skriva ut MK4 som verkar otroligt mkt bättre i design än solidoodles. Framförallt så tar det typ 2 sekunder att få lös munstycket om det skulle plugga igen, som det är nu så måste man skruva en hel del innan man är klar.

    http://www.soliforum.com/topic/1265/...placement-mk4/


    //Matte

  11. #191

    Standard

    Tråkigt att den redan gått sönder. Min har kommit till Arlanda i natt så får min om några dagar.

    Ska nog ta och skriva ut mk4 delarna du tipsade om. Min skrivare kommer med svart abs så jag blir lite orolig.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  12. #192
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Bara en fråga vad fick ni betala för era skrivare? Och hur kom ni in på just solidodel? Jag har suktat efter 3D skrivare i snart två år och har faktiskt inte hört talas om solidodel fören i denna tråd. Jag har som sagt beställt en reprappro mono mendel som komplett kitt och fick ge 5600 hos en svensk handlare med garantier och support. :-D och jag kan dessutom ganska enkelt upogradera till tricolour när man blivit varm i kläderna.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  13. #193

    Standard

    Den kommer som byggsats eller hur? Priset för en SD3 är 800USD vilket är jämförbart med det du köpte men det tillkommer ju frakt och då den väer asmycket så blir det ju dyrt. Sen får man betala tull+moms vilket också ökar priset.

    Det som jag tror lockar mycket med SD3 är att den har relativt hög prestanda, ned till 0.1mm, till ett mycket bra pris samt att den kommer färdigbyggd.

  14. #194

    Standard

    Jag betalade ca 6500 för min Solidoodle 3 med en rulle plast inkl frakt. Sedan tillkommer ca 1500 i tull och moms. Bör få hem den på torsdag om posten håller tidsplanen vilket dom inte brukar göra.

  15. #195

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Bara en fråga vad fick ni betala för era skrivare? Och hur kom ni in på just solidodel? Jag har suktat efter 3D skrivare i snart två år och har faktiskt inte hört talas om solidodel fören i denna tråd. Jag har som sagt beställt en reprappro mono mendel som komplett kitt och fick ge 5600 hos en svensk handlare med garantier och support. :-D och jag kan dessutom ganska enkelt upogradera till tricolour när man blivit varm i kläderna.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    När beställde du din ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #196
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Ja färdig byggd är ju inte fel. :-D jag beställde för tre veckor sedan och det skulle ta mellan tre och fem att få den. Så jag räknar med sex till sju veckor. :-P

    Angående upplösningen så ser specifikationerna ut så här för en reprap:

    - Build volume: 210x190x140mm*
    - Overall size: 500x460x410mm* *
    - Printing materials: ABS, PLA, 1.75mm diameter thermoplastic.* *
    - Build surface: PCB-heated bed to reduce complexity of assembly and to ensure parts do not warp.***
    - Computer interface: USB**
    - X-carriage: Three Z-adjustable deposition head mounts; one head supplied.
    * *
    - Accuracy: 0.1mm* *
    - Resolution: 0.0125mm* *

    - Building speed: 1,800 mm/min* *
    - Moving speed: 12,000 mm/min* *
    - Deposition rate: 33 cm3*/ hr* *
    - Motion: Linear ball bearings on X and Y axes, Igus low friction bushings on Z axis.* *
    - Pre-soldered electronics with built-in microSD card slot for standalone printing.* *
    - Enhancements to the printed parts to improve the ease of assembly of the X and Y axes*

    Obs. Resolution: 0.0125 väldigt väldigt lite! Vanligast att skriva ut med verkar var 0.25 mm

    Jag längtar verkligen efter min skrivare nu. Är så sjukt sugen på att börja förverkliga mina idéer. :-P

    Jag har dessutom skaffar Autodesk inventor 2010 så kvällarna går mestadels till att försöka förstå mig på det. :-\



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  17. #197

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kul att det är lite folk som skaffar.

    på söndag har det gått tre veckor sedan min reprap blev beställd, pratade med den svenska återförsäljaren jag köpte ifrån och dom sa att dom flesta kommer på 3 veckor just nu men leveranstiderna har varierat mellan 3-5 veckor tidigare.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #198
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Kul att det är lite folk som skaffar.

    på söndag har det gått tre veckor sedan min reprap blev beställd, pratade med den svenska återförsäljaren jag köpte ifrån och dom sa att dom flesta kommer på 3 veckor just nu men leveranstiderna har varierat mellan 3-5 veckor tidigare.
    Vart köpte du din? Jag beställde på creativetools. :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  19. #199

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Samma ställe


    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #200
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Tråkigt att den redan gått sönder. Min har kommit till Arlanda i natt så får min om några dagar.

    Ska nog ta och skriva ut mk4 delarna du tipsade om. Min skrivare kommer med svart abs så jag blir lite orolig.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

    Jag tycker iofs det är ganska kul att skruva Men det blir bra, då får jag ett extra skrivhuvud i reserv om det skulle behövas.

    Jag skulle nog undvika svart för tillfället....

    //Matte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •