Reklam

 
Sidan 43 av 65 FörstaFörsta ... 33383940414243444546474853 ... SistaSista
Resultat 841 till 860 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #841


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Hej alla 3D-printare,
    jag följer tråden med intresse, ffa är det intressant att se vad ni printar. Jag har tillgång till en uPrint som skriver i ABS. Har gjort en del delar till min modellflyghobby med den men använder den ffa för andra utvecklingsprojekt. Det jag undrar lite över är om era printade saker, t ex bränsletankar och behållare, verkligen är täta? Ingen av de saker jag printat är helt täta även om jag valt att printa som "solid". Jag har bl a printat block med kanaler och flödesventiler för syrgas/luft och har alltid behövt täta dessa kanaler med aceton/ABS-lösning. Hur gör ni?

    MVH
    Kjell Nilsson

  2. #842

    Standard

    Har printat lite luckor till min RVJET, de blev faktiskt riktigt bra: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post326028

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130916_075833.jpg 
Visningar:	604 
Storlek:	185,3 KB 
Id:	40855
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130916_075854.jpg 
Visningar:	581 
Storlek:	189,3 KB 
Id:	40856

  3. #843

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Johan_vv Visa inlägg
    Tjenare,
    Jag kör enbart pla nu. Funkar utmärkt och man slipper problemen med att hörnerna vill lyfta från bädden.

    PLA är mycket mycket hårdare också. Mycket större skillnad gentemot ABS än vad jag trodde.

    Jag kör på 160 grader och 60 grader på bädden.

    För kylning har jag printat denna http://www.thingiverse.com/thing:39462 men man får nog bra resultat även utan en sådan.
    Hur löste du problemen med plastmatning? Tidigare skrev du att under 170 grader så slutade den att mata plast? Är fläkten den enda modden du har gjort?

    Har du någon bild på extrudern med fläkt etc?

    Jag har en rulle med blå PLA som jag har köpt för att testa. PLA är ju som sagt mycket hårdare men även betydligt mer värmekänsligt så man kanske inte ska skriva ut delar i PLA som ska klara av att ligga ute i solen. Men för mekaniskt hållbara delar inomhus borde det fungera mycket bättre än ABS.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2013-09-16 klockan 20:38.

  4. #844

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag vill kunna testa olika typer av silikon för att få fram bäst resultat dvs lagom dämpning och hållbarhet.

    En tub Silikon jag har hemma är tex inte bra vid flexibel fog - kanske mindre lämplig som dämpare då om det inte håller lika bra...

    En annan är rekommenderad mellan tex diskbänk /kakel men det står inget om rörligheten.


    Det tog ca 1:30 att printa ut formarna, 1 minut att rensa bort småskräp och 1 minut att fylla med slikon. Vänta 24h på att det är torrt...
    Hur gick det med att gjuta egna dämpare ? Vilket silikon passar bäst ?

  5. #845

    Standard

    Hållare till Samsung S4. Jag har två varianter, en utan och en med fäste för USB laddare. Telefonen sitter fast riktigt bra även om det går mycket enkelt och snabbt att ta loss den. Snäppfästet är lite överdrivet för stationär placering i ex bil men jag ville kunna använda samma fäste till cykeln så jag ville ha någon form av låsning.

    Den här går mycket bra att printa utan support då överhänget är kort.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	43,1 KB 
Id:	41287


    Samsung S4 Holder (right angle USB): http://www.thingiverse.com/thing:160730



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	38,1 KB 
Id:	41288
    Samsung S4 Holder: http://www.thingiverse.com/thing:163617

  6. #846

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Snyggt booppi
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #847
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Riktigt snyggt. Jag har tänkt att rita ett fäste till min galaxy mega har inte hunnit än bara. Jag har tänkt att göra ett fäste som går att använda ihop med gopro fästena så jag kan använda min gopro sugprop den sitter som berget. :-D

  8. #848

    Standard

    Jag funderar på att göra lite tillbehör som passar till hålbilden och ett GP-fäste vore kanske inte dumt.

    Existerande hålbild passar mitt gamla Broditfäste till Samsung S1.

  9. #849

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Hur gick det med att gjuta egna dämpare ? Vilket silikon passar bäst ?
    Hej!
    första försöket gick åt skogen, bara att göra nya formar...testade att trycka i silikon från en tub men det gick hål i tuben och silikonet kletade ut överallt...

    Så jag väntar på flytande silikon "gjutsilikon" som jag tänkte hälla i formen istället. Problemet med dessa är härdaren som skall i - det är bara någon % och svårt att dosera när man inte blandar större mängder.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #850
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Körde en vas i nästan ett dygn förra veckan. Max vad min maskin tar på höjden och sakta iom det är ABS. http://www.thingiverse.com/thing:126567
    Superhero

  11. #851
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Riktigt fin henke2. :-)

  12. #852

    Standard

    Ser bra ut.

  13. #853

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kjni Visa inlägg
    Hej alla 3D-printare,
    jag följer tråden med intresse, ffa är det intressant att se vad ni printar. Jag har tillgång till en uPrint som skriver i ABS. Har gjort en del delar till min modellflyghobby med den men använder den ffa för andra utvecklingsprojekt. Det jag undrar lite över är om era printade saker, t ex bränsletankar och behållare, verkligen är täta? Ingen av de saker jag printat är helt täta även om jag valt att printa som "solid". Jag har bl a printat block med kanaler och flödesventiler för syrgas/luft och har alltid behövt täta dessa kanaler med aceton/ABS-lösning. Hur gör ni?

    MVH
    Kjell Nilsson
    Hej Kjell!
    Funkar inte med FDM-maskiner oavsett materialval.
    För dåliga toleranser med denna teknik.
    Det du behöver är en polyjetmaskin..........där kan du printa den tät med lager på 0.03mm med vätska.

    //Pierre

  14. #854

    Standard

    Riktigt fin Henke2. Hur många meter tråd gick det åt ?

  15. #855

    Standard

    Någon som har några meter PLA, spelar ingen roll vilken färg, att skicka till mig ? Vill testa skriva med PLA och tänkte det är bättre att bara prova lite innan jag beställer hela rullar.

    Jo jag vet att det finns att beställa mindre mängder hos olika butiker men då handlar det ändå om fler metrar än jag behöver för att prova.

  16. #856

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hur löste du problemen med plastmatning? Tidigare skrev du att under 170 grader så slutade den att mata plast? Är fläkten den enda modden du har gjort?
    Det visade sig vara en spärr i firmwaren som tillät som lägst 170 grader. Satten den till 150 i samband med att jag uppdaterade firmwaren. Nu kör jag på 165 grader och då blir de bra vidhäftning mellan lagren.

  17. #857
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Någon som har några meter PLA, spelar ingen roll vilken färg, att skicka till mig ? Vill testa skriva med PLA och tänkte det är bättre att bara prova lite innan jag beställer hela rullar.

    Jo jag vet att det finns att beställa mindre mängder hos olika butiker men då handlar det ändå om fler metrar än jag behöver för att prova.
    PLA är trevligt på sitt sätt men det finns PLA som är värdelöst. Jag har en rulle vitt PLA som inte beter sig som PLA. Extruderar ungefär som om vore det risgrynsgröt och det tål THF(!)

    Dra ett PM med din adress så kan jag skicka lite PLA av bra sort.

    Under tiden kan du printa en fläkthållare med duct för att kyla PLAn
    Senast redigerat av henke2 den 2013-10-15 klockan 07:38.
    Superhero

  18. #858
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

  19. #859

    Standard

    Ny gimbal utskriven. Fick en massa ideer på existerande och designade om och skrev ut denna.

    Armarna är inte min design men ska göra om dom för att bli bättre.

    Fattas att skriva ut en till platta och sedan göra antivibrationspluggar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131015_182557.jpg 
Visningar:	185 
Storlek:	75,8 KB 
Id:	41350

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131015_182606.jpg 
Visningar:	158 
Storlek:	63,2 KB 
Id:	41351

    Kameralinsen är inte centrerad med motoraxeln men tror ej det gör någon skada.

  20. #860

    Standard

    Jag har gjort 2 fästen till Tarot2D - dessa är gjorda för samma kamera du visar dvs HD1
    (orginal Tarot2D är för HD3)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Sidan 43 av 65 FörstaFörsta ... 33383940414243444546474853 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •