Reklam

 
Sidan 48 av 65 FörstaFörsta ... 38434445464748495051525358 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #941

    Standard

    Såg att Kjell&co böjat sälja en printer från velleman.

    http://www.kjell.com/sortiment/el/el...ledInformation

    Vad tror ni som hållit på lite om designen? Tycker den ser rätt ok ut på bilderna ändå?

  2. #942
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Såg att Kjell&co böjat sälja en printer från velleman.

    http://www.kjell.com/sortiment/el/el...ledInformation

    Vad tror ni som hållit på lite om designen? Tycker den ser rätt ok ut på bilderna ändå?
    Lite bakvänt tänk. Man vill hålla biten still och röra huvudet.
    Superhero

  3. #943

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Lite bakvänt tänk. Man vill hålla biten still och röra huvudet.
    varför då egentligen? borde inte trådmatningen bli stabilare om huvudet är mer stilla?

  4. #944
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    varför då egentligen? borde inte trådmatningen bli stabilare om huvudet är mer stilla?
    Tänk att du printar ett stearinljus. Printern balanserar ju detaljen på byggplattan och ska göra cirklar runt den med 50mm/s. Ställ ett ljus på ett bord och snurra med fingret ovanför med ett varv i sekunden. Inget händer. Ställ nu ljuset i handflatan och rör handen i samma cirkel. Funkar ju inte alls, iaf inte om ljuset ska stå kvar

    Nu förstår du skillnaden
    Superhero

  5. #945

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    dock fungerar velleman väldigt bra, har den inte själv men en kompis har den och utskrifterna han gör håller mycket bra kvalitet
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #946

    Standard

    Ok ok :-) ja det kan förstås bli problem vid höga och smala objekt men annars tyckte jag den såg bra ut. Väldigt bra instruktioner hur man bygger ihop den tex plus att konstruktionen med typ bosch-profiler tilltalar mig.

    Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

  7. #947
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Ok ok :-) ja det kan förstås bli problem vid höga och smala objekt men annars tyckte jag den såg bra ut. Väldigt bra instruktioner hur man bygger ihop den tex plus att konstruktionen med typ bosch-profiler tilltalar mig.

    Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk
    Mycket man gör är just högt och smalt tyvärr :P

    Det viktigaste är ju att komma igång, sen kan man bygga om på ett ganska enkelt sätt eftersom man kan printa delar till den nya
    Superhero

  8. #948

  9. #949
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Åh en sån vill jag ha. Jag byggde en egen trådbockare för många år sedan. Men den där var ju klockren. :-D

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  10. #950

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Har tittat in i tråden lite då och då med spänt intresse, men nu är det ett tag sedan...

    Ni lyckliga med skrivare, tar ni på er uppdrag? Mot ersättning så klart! Kostar ju inget att fråga...

    Har uppstått ett behov att få ut två hjulhus/nav till ett projekt jag håller på med. Tänkte ursprungligen svarva till dem men så insåg jag att det skulle vara mycket enklare och bättre att 3-D-printa dem.

  11. #951
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Har tittat in i tråden lite då och då med spänt intresse, men nu är det ett tag sedan...

    Ni lyckliga med skrivare, tar ni på er uppdrag? Mot ersättning så klart! Kostar ju inget att fråga...

    Har uppstått ett behov att få ut två hjulhus/nav till ett projekt jag håller på med. Tänkte ursprungligen svarva till dem men så insåg jag att det skulle vara mycket enklare och bättre att 3-D-printa dem.
    Allt är till salu till rätt pris. Det är dock vida spritt vad rätt pris är både bland beställare och tillverkare Min maskin är inte bra nog för att alltid få till en ny bit måttriktig på första försöket vilket gör att utskrifter för kaffepengar går bort för mig. Där emot är det många som väljer att köpa bitar jag konstruerat tex soppatankar till små jetflyg. Då är det enklare eftersom jag själv ritat dem och har kalibrerat maskinen att köra ut dem på löpande band.

    Superhero

  12. #952

    Standard

    Henke? En lite fråga här nu bara Din maskin ser ju också ut att flytta själva plattan precis som velleman-maskinen förutom att din flyttar bara i en ledd? Och du kan ju uppenbarligen skriva högt utan problem. Varför skulle det då bli så mycket sämre med både x och y förflyttningen på plattan?

  13. #953
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    Henke? En lite fråga här nu bara Din maskin ser ju också ut att flytta själva plattan precis som velleman-maskinen förutom att din flyttar bara i en ledd? Och du kan ju uppenbarligen skriva högt utan problem. Varför skulle det då bli så mycket sämre med både x och y förflyttningen på plattan?
    Jag kör saaaaakta... och gör kompromisser i designen för att det ska funka bättre.
    Superhero

  14. #954

    Standard

    ok jag förstår

    Varför jag frågar är att jag själv blivit lite intresserad av att skaffa/bygga en skrivare.
    Frågan är ju vilken modell man skall kolla efter?

    Vad har ni som redan har printers för råd att ge?

  15. #955
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wrep Visa inlägg
    ok jag förstår

    Varför jag frågar är att jag själv blivit lite intresserad av att skaffa/bygga en skrivare.
    Frågan är ju vilken modell man skall kolla efter?

    Vad har ni som redan har printers för råd att ge?

    Jag tror du kan köpa vilken som och sedan utgå från komponenterna och förbättra själv. Jag kommer bygga en deltaprinter som nästa projekt. Den har två fördelar som jag personligen gillar, det är dels att plattformen står helt stilla och dels att den klarar väldigt höga modeller. Höjd är alltid önskvärt i mina ögon. Gärna dubbla kapaciteten i Z jämfört mot X-Y
    Superhero

  16. #956

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tänkte bara ge ett par tips som jag nu fått bra resultat av.

    1. Du har problem att få abs att fästa på plattan.

    Ta en hög misslyckade prints och lägg i en glasburk och häll i aceton och bland och vänta tills det är lite som mjölk
    pensla på detta på plattan och printa . efter detta knep har jag blivit irriterad när jag varit stressad för det sitter som berget.

    2. använde du cura och vill kunna justera lite hastigheter och temp på vissa modeller?

    Tanka ner pluginnen TweakatZ kanon om man vet att man har en eller ett par rejäla bridgar under printen.


    Förövrigt beställde jag precis en rulle ninjaflex det ska bli riktigt roligt att testa
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #957

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Ni som kan det här och har hållit på ett tag. Är jag ohjälpligt lost med de alster jag snickrat i google sketchup? Jag hittar ingen info som hjälper mig att få bitarna ur programmet i format som verkar gå att använda. Lyckas få ut en *.stl fil som det står ska vara avsedd för 3D-printning. Tar maskinerna detta format allmänt?

  18. #958

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    stl är formatet som de flesta 3D printers tar imot som geometrifil.

    MVH / Kajaken

  19. #959

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ska man vara riktigt korrekt så är det ju sällan 3dprintern som tar stl formatet men det är formatet som oftast funkar i slicemjukvarorna som skapar själva printfilen.
    Vissa mjukvaror hanterar fler typer av filer men stl funkar i nästan alla.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #960

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Ok, då verkar jag ju åtminstone kunna skicka användbar fil . Men var här någon som kan tänka sig att hjälpa mig få ut 2+2 nav till KAVAN 5" baloonhjul? Har letat utan att hitta några sajter där folk erbjuder sina tjänster inom landet... några tips?

Sidan 48 av 65 FörstaFörsta ... 38434445464748495051525358 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •