Reklam

 
Sidan 47 av 65 FörstaFörsta ... 37424344454647484950515257 ... SistaSista
Resultat 921 till 940 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #921


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Hej, körde slut på tråden i natt så jag har börjat printen igen nu på morgonen.....kommer under dagen /Kjell


  2. #922

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Väntar med spänning på resultatet.

  3. #923


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Så här ser det ut. Den mörka plasten på första bilden är support för "fönstren" och hålen. Om du mailar mig din adress stoppar jag lådan i ett kuvert och låter posten sköta resten.

    MVH
    Kjell

    kjell.nilsson@ventinvent.se

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	L1040010.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	58,2 KB 
Id:	41609Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	L1040011.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	61,4 KB 
Id:	41610Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	L1040012.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	41611Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	L1040013.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	41612Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	L1040014.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	51,5 KB 
Id:	41608

  4. #924

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    2013-10-22 vågade jag fråga om någon här kunde 3D-a en grej åt mig och erbjöds då generöst att mot A$125 få en specialdesign av en låda. Jag hade för mig att det finns en hel del att ladda ner, så ny specialdesign kan vara en överloppsgärning. Nu är jag åter här och frågar om nedanstående länk kan få någon att hjälpa mig med en annan låda:
    http://wiki.openpilot.org/download/a...1399000&api=v2
    Att begära att någon ska ägna timmar av arbetstid gratis och sedan raljera över det uppmuntrar inte direkt till vidare hjälp. Jag hjälper gärna till men om jag har ont om tid så jobbar jag inte gratis. Även om det var skämtsamt skrivet när jag skrev det så tycker jag i efterhand knappast att det var ett överdrivet förslag.


    Hoppas att den du hittade fungerar bra.

  5. #925
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Många tänker nog så som att du har ju redan skrivaren och tråden till min bit kostar 4kr så då blir det ju 20kr jämnt med kuvert och porto. När man köper kunskap så blir ju materialkostnad och timlön väldigt hög i första anblicken, men passar det inte så gör det själv liksom
    Superhero

  6. #926

    Standard

    Ja, även när jag tar betalt så får jag lägre ersättning än om jag skulle lagt motsvarande tid att jobba några timmar till på jobbet. Så det blir mest grejer åt andra när jag tycker att det är lite kul också, oavsett betalning.

  7. #927


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Hej, så här tänkte jag när jag såg Lars fråga om hjälp med att printa en låda....OK, jag har en printer som är igång, materialkostnaden kan inte bli särskilt stor, tiden som går åt för att ladda ner filen och lägga in den i printprogrammet och sätta i en platta i printern och trycka på print är kanske 7-8 minuter....Printern är finansierad av andra projekt så visst kan jag hjälpa Lars att printa en låda utan att förvänta mig att få betalt.

    Om jag räknar ut kostnaden blir det: ABS 5,8 cc, support 2,6 cc till en kostnad av 2,86 kr/cc = 24 kr (alla siffror exkl moms, printern är en uPrint som måste matas med förhållandevis dyr tråd i speciella spolar märkta med chip). Vikten på lådan är 6 gram så för att skicka den går det år ett litet kuvert med enkelt brevporto. Summan blir alltså lite över 30 kr vilket ju är ungefär som en enkel fika...och det kan jag tänka mig att bjussa på.

    MVH
    Kjell

  8. #928

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Boopidoo,
    jag visste inte att du uppfattar ett inlägg här som riktat till precis dig, att jag med min förfrågan vill ta just din tid i anspråk. Kanske bäst att vara mera återhållsam med inlägg här.

    Kjell,
    du har PM.

    Lars

  9. #929
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kjni Visa inlägg
    Hej, så här tänkte jag när jag såg Lars fråga om hjälp med att printa en låda....OK, jag har en printer som är igång, materialkostnaden kan inte bli särskilt stor, tiden som går åt för att ladda ner filen och lägga in den i printprogrammet och sätta i en platta i printern och trycka på print är kanske 7-8 minuter....Printern är finansierad av andra projekt så visst kan jag hjälpa Lars att printa en låda utan att förvänta mig att få betalt.

    Om jag räknar ut kostnaden blir det: ABS 5,8 cc, support 2,6 cc till en kostnad av 2,86 kr/cc = 24 kr (alla siffror exkl moms, printern är en uPrint som måste matas med förhållandevis dyr tråd i speciella spolar märkta med chip). Vikten på lådan är 6 gram så för att skicka den går det år ett litet kuvert med enkelt brevporto. Summan blir alltså lite över 30 kr vilket ju är ungefär som en enkel fika...och det kan jag tänka mig att bjussa på.

    MVH
    Kjell
    Önskar Volvo tänkte så, för varje liten del i en V60 R-design kostar inte många spänn och varje operatör kanske lägger max en kvart och fabriken kan finansieras av de andra bilarna de bygger.
    Superhero

  10. #930

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kjni Visa inlägg
    Hej, så här tänkte jag när jag såg Lars fråga om hjälp med att printa en låda....OK, jag har en printer som är igång, materialkostnaden kan inte bli särskilt stor, tiden som går åt för att ladda ner filen och lägga in den i printprogrammet och sätta i en platta i printern och trycka på print är kanske 7-8 minuter....Printern är finansierad av andra projekt så visst kan jag hjälpa Lars att printa en låda utan att förvänta mig att få betalt.

    Om jag räknar ut kostnaden blir det: ABS 5,8 cc, support 2,6 cc till en kostnad av 2,86 kr/cc = 24 kr (alla siffror exkl moms, printern är en uPrint som måste matas med förhållandevis dyr tråd i speciella spolar märkta med chip). Vikten på lådan är 6 gram så för att skicka den går det år ett litet kuvert med enkelt brevporto. Summan blir alltså lite över 30 kr vilket ju är ungefär som en enkel fika...och det kan jag tänka mig att bjussa på.

    MVH
    Kjell
    Nu var ju inte frågan så, det var om att designa en speciallåda från scratch. Inte att printa en existerande design. Sedan så svarade jag lite skämtsamt att om han skickar mig ett kort så designar jag en låda, dels pga att jag behöver ett kort för att få lådan rätt och sedan för att det verkade vara en rimlig betalning för de timmar jag får lägga ner på det.

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Boopidoo,
    jag visste inte att du uppfattar ett inlägg här som riktat till precis dig, att jag med min förfrågan vill ta just din tid i anspråk. Kanske bäst att vara mera återhållsam med inlägg här.

    Kjell,
    du har PM.

    Lars
    Om du inte hade hänvisat till just mitt svar till dig (ang ett OP Revo som ersättning) så hade jag nog inte tolkat det så. Eller var det fler som ville ha ditt kort?

    Var för guds skull inte mer återhållsam men tycker du att någonting jag skrev var fel så är det väl bara att skriva det. Det blir alldeles för lätt missförstånd ändå. Om du raljerar över att jag vill ha ersättning så kan jag väl få raljera över att folk vill ha saker i stort sett gratis.

  11. #931

    Standard

    Vad gäller OP Revo så ser ju den här lådan intressant ut. Eller ha de ändrat design på kortet sedan dess?


  12. #932

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Vad gäller OP Revo så ser ju den här lådan intressant ut. Eller ha de ändrat design på kortet sedan dess?

    Dom senaste har antennanslutning rakt upp istället. Om du råkat köpa en ny och vill ha just den lådan så kan du få byta revo med mig här en med den lösningen

    Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #933

    Standard

    Nä, jag har ingen (än). Men blev lite intresserad över hur de ser ut. Tyckte att designen på den lådan var lite onödigt krånglig.

  14. #934
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag vill ha en Stinger 64 med infällbara ställ. Letade lite och hittade enheter som enligt tillverkaren bara väger 18.5gram. Kanon så långt. För att få en uppfattning om de passar i modellen så ritade jag av dem med hjälp av ritningen på deras hemsida. Efter en kvart i printern så hade jag en provbit i handen att testa med IRL. För höga...





    Superhero

  15. #935

    Standard

    skall det inte vara infällt i vingen?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #936
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Fick tip om en mindre enhet på RCgroups, provade den med. Passar faktiskt!


    Superhero

  17. #937
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    skall det inte vara infällt i vingen?
    Vet inte än faktiskt. Kan bli modell F16 med.
    Superhero

  18. #938
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Idag en borrjigg för montering av extraljus på bilen, saxar in från ett annat forum... Fick förövrigt igång retract i Cura, det är en kryssruta på en kvalitetsflik som skall klickas i. Den kör retract på detaljen men inte på supporten tydligen. Så långt såg det bra ut tyckte jag.

    Eftersom det är tokfult med extraljus i fronten så testar jag någonting nytt. Om inte annat en blickfångare. Nämligen en LED-ljusramp på 240watt och på pappret lite mer än 20000lumen.


    För att få dit det hela så mätte jag och ritade upp en monteringsplåt. Innan jag filade ut den i metall så printade jag en dummy som även agerade borrmall eftersom jag vill borra från utsidan. Borrjiggen klar. Jag gjorde fästena i 4mm plåt som jag gängade M8 direkt i. Med hjälp av borrjiggen kunde jag borra exakt rätt från utsidan. Jag monterade fästena knäckte till vinkeln på fästörat så den blev perfekt med rampen på plats. Hade redan skurit ett spår så det var lätt att bocka med tång. I morgon svetsas bocken och jag hoppas de får åka med genom pulverlacken på jobbet. Med lite tur kör dem svart, annars kan det spela kvitta om de blir vita


    Jag kommer även montera 20watts små ramper (två dioder i varje) i dimljushålen med hjälp av printade hållare för att få bredden på ljuset. Valde en spot-ramp.


    Täckkåpan skall nog gå att montera efter lite kapande bara.



















    Test innan montering för att se var den sitter bäst.





    Superhero

  19. #939

    Standard

    Har någon testat att använda Designspark Mechanical? http://www.designspark.com/eng/page/mechanical



  20. #940

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inte testat men det såg riktigt intressant ut, i mitt yrke så gör jag ibland skåpslayouter för industrikomponenter och det är grymt lätt att göra bort sig med 2dcad
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Sidan 47 av 65 FörstaFörsta ... 37424344454647484950515257 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •