Reklam

 
Sidan 30 av 65 FörstaFörsta ... 20252627282930313233343540 ... SistaSista
Resultat 581 till 600 av 1295

Ämne: 3d-skrivare

  1. #581

    Standard

    min senaste print

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130802_222403.jpg 
Visningar:	194 
Storlek:	75,4 KB 
Id:	40110
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #582

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Armband?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #583

    Standard

    Nej det är ett rör - 40mm i diameter - kommer att fungera som en bussning.

    Modellen kan också fungera som en kalibrering då man ser om maskinen jobbar lika i X och Y - annars skulle det luta åt något håll
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #584

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Nej det är ett rör - 40mm i diameter - kommer att fungera som en bussning.

    Modellen kan också fungera som en kalibrering då man ser om maskinen jobbar lika i X och Y - annars skulle det luta åt något håll
    det med lutning är riktigt skumt, efter ett 50tal utskrifter så kom helt plötsligt en utskrift som lutar , rätt skumt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #585

    Standard

    Det kan bero på hastigheten. Skriver du ut saker som har längre rakstreckor får skrivaren upp högre hastighet.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #586

    Standard

    hur pass bra kalibrering får ni till?

    På 80mm förflyttning har jag nu så att X och Y ligger exakt och på Z får jag 79,97mm dvs 3 hundradelar fel.

    Hyffsat ok så långt - kan givetvis fortsätta kalibrera en stund men orkar inte just nu i värmen.

    Nu skall jag skriva ut en hållare till en mätklocka för att se till att basplattan är OK också...

    Inte för att jag klagade innan men det är skönt att veta att sakerna stämmer med en ritning...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #587
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    hur pass bra kalibrering får ni till?

    På 80mm förflyttning har jag nu så att X och Y ligger exakt och på Z får jag 79,97mm dvs 3 hundradelar fel.

    Hyffsat ok så långt - kan givetvis fortsätta kalibrera en stund men orkar inte just nu i värmen.

    Nu skall jag skriva ut en hållare till en mätklocka för att se till att basplattan är OK också...

    Inte för att jag klagade innan men det är skönt att veta att sakerna stämmer med en ritning...
    Grymt att det stämmer så bra.

    Jag har inte kollat z,y och x men det jag skriver ut stämmer riktigt bra iaf.


    Har också kört med klocka. Och när bädden pendlade max tror det var 2 hundradelar kände jag mig nöjd. :-D

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  8. #588

    Standard

    Ja - det låg där någonstans - nu när jag kollat med klocka har jag också justerat 2 hundradelar - det är inte så fel att kalibrera med ett papper
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #589

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    z får jag inte till alls, ska kolla lite bättre men tror det beror på att smoothroddarna inte är riktigt raka.
    hade tid till pill när jag fick hem den men inte nu längre , nu är jag mest trött på att det inte bara funkar, efter det senaste pillandet så får jag inte till några bra utskrifter alls.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #590
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #591

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har under en tid haft problem med att första lagret blir så tjockt att detaljen puttas loss från byggbordet och bestämde mig igår för att göra en kalibrering av extrudern. Märkte en 100 mm lång sträcka filamentet alldeles innan extrudern ochmatade sedan fram 1 mm i taget tills det första sträcket var vid extrudern övre kant. Sedan matte jag ut 100 mm och kollade hur mycket för lite eller för mycket jag matade fick fram. Min matade du ut 124 mm (alltså för mycket)

    I inställningarna så såg jag att 380 steg på extruderns stegmotor motsvarade 1 mm så 100 mm skulle alltså motsvara 38000 steg på extruderns stegmotor. 380x100=38000; --> 306 steg skall ställas in för 100 mm tråd med justeringen. Gjorde detta samt mätte upp en ny 100mm sträcka och det blev på mm när. Mycket bättre printresultat.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #592

    Standard

    Det var första kalibreringen jag gjorde på min. Min gav ca 30% för mycket. Många 3d skrivare har det felet när dom kommer.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  13. #593

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Mina utskrifter blev skit efter min omkalibrering så jag ställde tillbaka och då funkade det. Undrar om det skall vara så :/ en kille på nätet som gjorde en tutorial på youtube för hur man kalibrerar hade exakt samma överutmatning som jag.
    Senast redigerat av kajakmannen den 2013-08-06 klockan 22:09.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #594

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det vill till att man räknar rätt också

    dagens utskrifter, nu är dom ganska ok , men inte helt bra, typ 0,5 mm för låg. fattar inte vad jag gjorde för att få det så.

    en mottagarcase
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rescase.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	280,4 KB 
Id:	40169och lite reservdelarKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	drev.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	216,1 KB 
Id:	40170
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #595

    Standard

    Någon som kan tänka sig att skriva ut några vinghållare av ABS till mig? Får självklart betalt för det.

  16. #596

    Standard

    Jag kan rekommendera att skriva ut dessa upp och ned med struktur. De är egentligen inte direkt optimala att skriva ut men det fungerar. Jag ska nog ta och designa nya som passar bättre men jag har inte prioriterat det ännu.

  17. #597
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Intressant, det här måste man ju kolla upp.

    http://www.youtube.com/watch?v=kLr7K_JkkoU

    //Matte

  18. #598

    Standard

    Jo det stämmer att det avrundas lite felaktigt - jag hittade någon tabell med liknande som räknade ut steg beroende på gängor (metrisk eller imperial)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  19. #599
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Någon som kan tänka sig att skriva ut några vinghållare av ABS till mig? Får självklart betalt för det.

    Som vi pratade om så får man konstruera för printern, detta är ett exempel på en del som inte lämpar sig för FDM-print. Allt går med support etc men det blir inte speciellt smidigt eller snyggt
    Superhero

  20. #600
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Mina utskrifter blev skit efter min omkalibrering så jag ställde tillbaka och då funkade det. Undrar om det skall vara så :/ en kille på nätet som gjorde en tutorial på youtube för hur man kalibrerar hade exakt samma överutmatning som jag.

    Mycket styr du via din slicer också. Du kan tex välja hastighet och matning på första lagret. Du väljer även tråddiameter, storlek på munstycket etc. Vissa saker blir "tilt" så som lagertjocklek på 0.3333 does not compute. iaf för mig och med min printer. Även om allt är rätt så blir printen knäpp, överfylld eller något sådant.

    Även extruderingsbredd kan ge konstiga fenomen i autoläge. Att slicea är 95% av framgången

    att kalibrera sina E-steps fel är ingen lösning
    Superhero

Sidan 30 av 65 FörstaFörsta ... 20252627282930313233343540 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •