Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Problem med min Dji F450 flywheel

  1. #21

    Standard

    Köp allt hos firstpersonview.co.uk/ och du får kanon service, och garanti, och har dom det hemma så tar det bara en vecka att få hem det.
    Att sedan få hjälp, är bara att fråga här på forumet.
    Hughes 500 MD 5 Blads 90 Heli
    Raptor 30/50 hybrid


    + en hel del annat skit på hyllorna.

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Tycker du ska lugna ner dig nu och fundera på vad du håller på med. Man borde ju inte bry sig ett dugg men ibland blir jag nästan upprörd! Kanske ska göra lite research innan du köper en massa hyllvärmare.

    1. Vad är det du ska filma?

    2. Är det verkligen bättre med ett par fatshark för 4200kr istället för en fpv-skärm för under 1000kr för ditt ändamål?

  3. #23

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    "Tycker du ska lugna ner dig nu och fundera på vad du håller på med. Man borde ju inte bry sig ett dugg men ibland blir jag nästan upprörd!"

    Undra vem som ska fundera.. blir du upprörd så behöver du inte ens kommentera saker och ting, lägg dina aggressioner på något mer vettigt.
    Alla är väl nybörjare en gång i tiden och kan ha "dumma" frågor och forumet är väl till för att fråga och lära sig.. Men "proffs" som du kan väl allt från första dagen du tittade ut med en flygplan i handen ur din mammas v....



  4. #24

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det är inte de "dumma" frågorna jag tycker är besvärande, det är det faktum att du köper en massa grejor dyrt utan att i princip veta vad du köper och hur du ska använda dem.

    Eller menar du att det bästa sättet är att köpa sig en massa grejor och sedan köra någon slags trial-and-error variant ?


    Vad ska du filma ? Kanske passar det bättre med en skärm ? Berätta vad du vill göra så kan vi hjälpa dig bättre.

  5. #25

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    OK.
    Men jag hade tänkt att filma en hel del extrem sporter så som snowboard åkning i olika parker, köra FPV och filma landskap och natur. Jag har ingen alls erfarenhet av dylikt men min egen tanke om filmning verkar mycket lättare om jag själv kan "åka" med och se vad som händer och som jag kan tänka mig så blir det lättare att koncentrera sig med ett par brillor än en skärm. Men det är ju bara mina egna åsikter. Sen för det andra så kör jag mycket mc och skulle vilja kunna ta med mig grejerna lätt och smidigt.

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ok.

    Ja, så kan det ju vara. Jag tycker dock att skärm fungerar skitbra. Är närsynt så jag fick använda fatshark-extralinser i mina Dominator, fungerade inte alls bra. Ett riktigt hallå att ta av sig fatshark glasögonen och sedan räfsa fram de vanliga glasögonen för att se något, hehe...

    Fördelen med skärm är att du är mer medveten om vad som händer runt omkring dig, det är bara att lyfta blicken och se multicoptern.

    Fundera även på att köpa gps:en, den är enligt mig en bra trygghet vid foto/film.


    Ex: http://www.foxtechfpv.com/foxtech-m8...tor-p-644.html

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Om du vill ha glasögon, försök att få prova någon annans innan du köper.
    Senast redigerat av SteffeB den 2013-03-04 klockan 11:42.

  8. #28

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    Jag vet tyvärr inte av någon som har och kör FPV i närheten så det blir svårt att prova.

    Men Jag har varit inne på firstpersonview.co.uk och dom har bra priser på ett komplett FPV kitt med Attitude SD glasögonen. Så det lutar mot att skicka en beställning till dom i veckan.

    Och GPS`n borde ligga i brevlådan vilken dag som helst, för det är precis som du säger det är en bra trygghet om man skulle lyckas klanta till sig =)

    Har även skruvat lös en av motorerna, och den går mycket tungt i jämförelse med dom andra, så en ny sån är beställd.

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det blir nog bra det!

  10. #30

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    Tro ja me.
    Vad kör du?

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Y6:a med Naza gps bara för foto, Sony Nex 5n.

    7" 30$ skärm ifrån ebay som jag byggt om med 12W led-bakgrundsbelysning. Fanns inga vettiga alternativ till bra peng när jag byggde den, funkar kanon i alla ljus men är lite klumpig... Ska beställa en 8" ifrån foxtech istället, men misstänker att deras bakgrundsbelysning inte är riktigt lika kraftig som min, hehe....

    Hobbyking 200mw 5,8ghz med hemlödda klöverantenner.

    Är det fpv-grejer för lite över 1000kr kanske? Det behöver inte vara dyrt för att funka bra.

    https://www.youtube.com/watch?v=Drmv...e_gdata_player

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    nått va det ju iallafall som inte funkade optimalt under den flygningen
    men såg bra ut annars.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Haha! Ja, lite fel blev det.

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wighman Visa inlägg
    Jo jag vet att det blir dyrt att beställa från sverige men man har som en garanti på grejerna och man kan lätt få hjälp om det skulle vara något.
    Håller med dig om att det finns många fördelar med att handla i Sverige, och det inte heller alltid priset som är avgörande.

    Men utan att gräva i detalj vad gäller din lista så kan du hitta de mesta billigare hos andra svenska handlare. T ex kan du spara över 400 på Fat Sharken

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #35

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Håller med dig om att det finns många fördelar med att handla i Sverige, och det inte heller alltid priset som är avgörande.

    Men utan att gräva i detalj vad gäller din lista så kan du hitta de mesta billigare hos andra svenska handlare. T ex kan du spara över 400 på Fat Sharken

    --
    S
    Jo jag såg att handlar jag av http://firstpersonview.co.uk så blir det betyligt billigare

  16. #36

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    29
    Jobb
    Mekaniker på Domsjö fabriker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Y6:a med Naza gps bara för foto, Sony Nex 5n.

    7" 30$ skärm ifrån ebay som jag byggt om med 12W led-bakgrundsbelysning. Fanns inga vettiga alternativ till bra peng när jag byggde den, funkar kanon i alla ljus men är lite klumpig... Ska beställa en 8" ifrån foxtech istället, men misstänker att deras bakgrundsbelysning inte är riktigt lika kraftig som min, hehe....

    Hobbyking 200mw 5,8ghz med hemlödda klöverantenner.

    Är det fpv-grejer för lite över 1000kr kanske? Det behöver inte vara dyrt för att funka bra.

    https://www.youtube.com/watch?v=Drmv...e_gdata_player
    Det där såg kul ut
    Nä precis, dyrast är inte alltid bäst. Men jag har inte grejerna för att löda och bygga själv och inte heller tiden för det just nu men kanske i framtiden, så nu känns det skönast med "plug and play" tills jag har rustat min verkstad för RC

Liknande ämnen

  1. DJI F450 med NAZA GPS
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 20:37
  2. Batteri val till Quadcopter DJI F450 FlyWheel
    Av Wighman i forum Nybörjare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 23:10
  3. Passande Fpv för F450
    Av Amund i forum FPV Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 17:20
  4. Dji f450
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 23:10
  5. DJI F450 propeller
    Av Sickan i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-25, 12:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •