Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Handla av Lindinger Modelbau?

  1. #21

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ilfrazr Visa inlägg
    Jag bedtällde för ett tag sedan och bockade i check/money order.
    Betalar jag när paketet kommer till mig ?.
    //Jens
    Har du beställt med att du ska skicka en check eller betalningsanvisning på beloppet till butiken så är det rimligt att de väntar på det innan de skickar ditt paket. Som jag ser är det vad jag normalt kallar för "förbetalning" du har valt. Finns det inte beskrivning på vilket konto du ska sätta in pengarna och vilket referensnummer du ska ange på betalningen? Att gå till banken och få utskriven en check eller anvisning till utländsk firma är inte direkt gratis har jag för mig.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  2. #22

    Standard

    Trodde inte det gick att packa sämre än Hobbyking men jag hade fel..
    Såhär skickar lindinger 4S lipon... Notera avsaknaden av packtejp och inuti fanns bara ett tunt lager papper som skydd.
    Lådan var öppen i ena änden vid leverans men batteriet såg ok så orkade inte reklamera. Dessvärre öppnades den andra luckan när jag skulle bära iväg den och batteriet föll ner i betong från typ 1.25m.. Det ser ok ut men vågar jag använda det ?
    Jag skulle inte ens skickat en DVD i den där lådan, helt värdelöst.
    Ska klaga till lindinger men deras support verkar trög.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	trasig.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	165,7 KB 
Id:	47519

  3. #23

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Trodde inte det gick att packa sämre än Hobbyking men jag hade fel..
    Såhär skickar lindinger 4S lipon... Notera avsaknaden av packtejp och inuti fanns bara ett tunt lager papper som skydd.
    Lådan var öppen i ena änden vid leverans men batteriet såg ok så orkade inte reklamera. Dessvärre öppnades den andra luckan när jag skulle bära iväg den och batteriet föll ner i betong från typ 1.25m.. Det ser ok ut men vågar jag använda det ?
    Jag skulle inte ens skickat en DVD i den där lådan, helt värdelöst.
    Ska klaga till lindinger men deras support verkar trög.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	trasig.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	165,7 KB 
Id:	47519
    Det där hade jag reklamerat utan tvekan!
    Men väldigt märkligt att det ser ut som det gör då jag har beställt massor (15-20) ordrar totalt genom åren av bla lipos och annat flygetyg( modeller) från Lindinger och
    aldrig sett nåt sånt här.
    Har alltid varit paketerat med bubbelplast och kartong över originalkartongen....

    Skumt......måste vara nån prao i packen;-)

    // Pierre

  4. #24

    Standard

    Jo skulle väl har gjort det direkt. Aja får se hur det går. Är så trött på supportärenden bara, därför jag la ner Hobbyking för alla problem och första försöket med annan firma får man detta. Man blir så trött...
    Fick även problem med min quadram igår från annat företag där alla skruvarna trillar dän, skruvarna är av aluminium så det rekommenderas inte att köra locktite på dem då man lätt drar sönder huvet. Är tummmått på dem så inte så lätt att skaffa nya..

    Blir nog en paus ett litet tag i denna hobby nu. Arghhh :P
    Nån som känner igen sig när allt går åt pipan hehe ?

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    Det där hade jag reklamerat utan tvekan!
    Men väldigt märkligt att det ser ut som det gör då jag har beställt massor (15-20) ordrar totalt genom åren av bla lipos och annat flygetyg( modeller) från Lindinger och
    aldrig sett nåt sånt här.
    Har alltid varit paketerat med bubbelplast och kartong över originalkartongen....

    Skumt......måste vara nån prao i packen;-)

    // Pierre
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-09-03 klockan 17:39.

  5. #25

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Jo skulle väl har gjort det direkt. Aja får se hur det går. Är så trött på supportärenden bara, därför jag la ner Hobbyking för alla problem och första försöket med annan firma får man detta. Man blir så trött...
    Fick även problem med min quadram igår från annat företag där alla skruvarna trillar dän, skruvarna är av aluminium så det rekommenderas inte att köra locktite på dem då man lätt drar sönder huvet. Är tummmått på dem så inte så lätt att skaffa nya..

    Blir nog en paus ett litet tag i denna hobby nu. Arghhh :P
    Nån som känner igen sig när allt går åt pipan hehe ?
    Ja jo det är inget kul när det strular men det brukar lösa sig till slut.....
    Själv har jag tampats med en reklamation på en nyinköpt lipo laddare från en lokal handlare i snart 4 månader....fortfarande inte löst trots att den har varit i väg på rep/ kontroll 3 gånger nu:-/
    De hittar inget fel på den trots att jag har filmat felet under laddning av ett dussintal accar.....lyckades hitta ett antal modellflygare genom forum med exakt samma fel på deras nyinköpta(likadana)laddare också så nu får man se vad som händer....
    Men men skam den som ger sig......ger mig aldrig på detta förräns de skickar en ny laddare eller pengarna tillbaka...

Liknande ämnen

  1. Ska handla men vad?
    Av PÖ i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 20:57
  2. Lindinger Modellbau
    Av Methanolover i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 20:24
  3. Var handla ZDZ?
    Av T5 i forum Bensinmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 08:48
  4. Handla i Tyskland/EU?
    Av erland i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 19:14
  5. Handla i Danmark?
    Av pgrts i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 11:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •