Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Handla av Lindinger Modelbau?

  1. #1

    Standard Handla av Lindinger Modelbau?

    Har någon erfarenhet av att handla via nätet av Lindinger i Österike?

  2. #2

    Standard

    Handlat flera ggr, brukar ta 5 arbetsdagar från det de skickat. Ny kund kan ibland ta ett par dagar extra, verkar fortfarande ta kreditkort "manuellt". Hyfsat bra på engelska också, jämfört med en del andra tüskspråkiga butiker...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jag har handlat där rätt många gånger, har hittills funkat bra.

    /Bo

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Handlat där flera gånger - alltid fungerat bra. "Tyvärr" så kommer större paket med Poståkeriet direkt till dörren men eftersom dom inte talar om att dom skall komma så är man inte hemma och då kan det ta ett par dagar extra i värsta fall innan man får en avi i lådan och själv får hämta ut paketet. Men det skall vi ju inte klandra Lindinger för.
    Roger

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det är väldigt många här på forumet som skriver att dom handlar därifrån och är nöjda
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jag kan bara hålla med smidigt snabbt och bra priser, fraktfritt över 90 euro. Jag har också "råkat ut för " poståkeriet fick vänta en hel helg på paketet.

    /Ulf

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    15
    Jobb
    Pappersvändare
    Klubb
    Södertörns RadioFlygSällskap

    Standard

    De tre eller fyra gånger jag har handlat av dem har det funkat utmärkt!

  8. #8

    Lundmarks avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    84
    Jobb
    Xylem Water Solutions AB
    Klubb
    Gällivare RC

    Standard

    Har funkat bra för mig, bra priser och dom har i regel hemma i lager det mesta, därför jag beställer därifrån ibland.
    första gången var det lite omständigt för att dom ville försäkra sig om att det var jag
    som handlade med mitt kreditkort, fick maila in en kopia på passet och visa kortet, sen ringde banken och kollade om det var OK att lindinger drog pengar från kontot, så det tog ett par dagar extra.
    GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

  9. #9

    Standard

    Handlade där första gången för två veckor sedan, använde swedbanks e-kort och det gick hur bra som helst. Min sambo var hemma när poståkeriet kom så för mig var det inte heller något problem.

  10. #10

    Standard

    Kolla frakten om du ska lite större paket. Det står fraktfritt men är det inte vid stora paket typ 100 cc modeller. Jag fick pynta 129 Euro i frakt. Annars väldigt god service.

  11. #11

    Standard

    Jag handlar det mesta från Lindinger och der-schweighofer när det gäller lite dyrare saker då man ofta kan tjäna en del. Gillar man Horizon hobby's produkter (Spektrum, e-flite, Hangar 9 etc.) så brukar de ofta ha kampanjer där man kan hitta saker otroligt billigt. Brukar som sagt ta runt 5 dagar för sakerna att dyka upp och det har aldrig strulat! Har bara varit i kontakt med lindigers kundservice och det har varit mycket positivt!
    Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
    Källa

  12. #12

    Standard

    Hur spårar man paketet efter det lämnat Österrike? Har sökt på posten.se utan resultat.

  13. #13

    Standard

    Post?
    http://www.post.at/sendungsverfolgung.php

    GLS?
    https://gls-group.eu/AT/de/paket-verfolgen

    Posten brukar dyka upp på posten medan gls på något vis går schenker till privpak...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #14

    Standard

    Tack, jag har kollat på post.at och där står att det har lämnat landet. Har två olika kollinr, ett med bara siffror och ett som börjar på CE och slutar på AT. Jag har sökt på båda hos posten.se och schenker.se utan resultat.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Reine Visa inlägg
    Tack, jag har kollat på post.at och där står att det har lämnat landet. Har två olika kollinr, ett med bara siffror och ett som börjar på CE och slutar på AT. Jag har sökt på båda hos posten.se och schenker.se utan resultat.
    När paketet väl har registrerats i Sverige så kan du söka på CEXXXXXXXAT på posten.se.

  16. #16

    Standard

    Räkna med fem arbetsdagar från beställningen (hmmm, kan ta nån extra i semestertider kanske) innan du kan hämta ut det
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  17. #17
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    I bästa fall 3 dagar, vanligen 5 och i värsta fall 6 dagar hem, sen som Roger skriver berättar inte svenska DHL eller vem det är som levererar att de tänker leverera. Då kanske man har paketet i sin hand på 9 dagar. Lindiger skickar väldigt snabbt. Bara nöjd då de hittills levererat rätt och snabbt.
    fredrik

  18. #18

    Standard

    Enligt post.at så skickades paketet från landet den 15/7 kl 07:08 så jag tycker att det borde ha dykt upp på posten.se redan?

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Reine Visa inlägg
    Enligt post.at så skickades paketet från landet den 15/7 kl 07:08 så jag tycker att det borde ha dykt upp på posten.se redan?
    På post.at kan du någorlunda läsa dig till var paketet är, det ska även genom Tyskland. Får du ingen träff på posten.se så har det inte blivit inläst i Sverige, så enkelt är det

  20. #20
    Ilfrazrs avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    160
    Jobb
    Lagledare
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Jag bedtällde för ett tag sedan och bockade i check/money order.
    Betalar jag när paketet kommer till mig ?.
    //Jens

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Ska handla men vad?
    Av PÖ i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 21:57
  2. Lindinger Modellbau
    Av Methanolover i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 21:24
  3. Var handla ZDZ?
    Av T5 i forum Bensinmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 09:48
  4. Handla i Tyskland/EU?
    Av erland i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 20:14
  5. Handla i Danmark?
    Av pgrts i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •