Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: OpenPilot CC3D

  1. #1

    Standard OpenPilot CC3D

    Jag köpte en extra CC3D från Drotek för att tag sedan, fungerar kanon och jag kan inte märka någon skillnad. Snabb leverans också!

    Nu finns ytterligare ett alternativ (om några dagar ), http://www.getfpv.com/openpilot-cc3d...ontroller.html Jag brukar handla från Tim och han levererar alltid snabbt och enkelt, dessutom har dessa den nya OpenPilot färgen

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Hos drotek blir det ingen moms, det blir det från us of a

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hur lätta är de att få funka programmera ? kan man få Atti GPS hold ? flyga lugnt för AP ? funkar det till en normal hexa
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Standard

    För mig var det, med hjälp av communityn, förhållandevis lätt att konfigurera den och när den är rätt inställd flyger den väldigt mjukt och fint Den har inte stöd för GPS i bemärkelsen PH men det kommer i nästa version av hårdvaran, Revo. Det kommer nog dröja ett tag innan det går att lägga vantarna på en Revo om man inte var med på kickstarten.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    För mig var det, med hjälp av communityn, förhållandevis lätt att konfigurera den och när den är rätt inställd flyger den väldigt mjukt och fint Den har inte stöd för GPS i bemärkelsen PH men det kommer i nästa version av hårdvaran, Revo. Det kommer nog dröja ett tag innan det går att lägga vantarna på en Revo om man inte var med på kickstarten.

    --
    S
    Sålde min Naza tillsammans med en Quad för ett tag sen och sonderar lite vad jag ska ha för FC till min mindre Hexa framöver när min nya Hexa får WKM en , kan bli en Zero UAV X4 om Kenneths tester verkar positiva , ska jag ha en busmulti är CC3D ett klart alternativ det visar dina flygningar
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Sålde min Naza tillsammans med en Quad för ett tag sen och sonderar lite vad jag ska ha för FC till min mindre Hexa framöver när min nya Hexa får WKM en , kan bli en Zero UAV X4 om Kenneths tester verkar positiva , ska jag ha en busmulti är CC3D ett klart alternativ det visar dina flygningar
    Måste man inte ha en busmulti

    Det låter på Kenneth som att de initiala testerna är gått bra, så det kan visa vara ett trevligt alternativ, den är väl lite som Nazan men med waypoints?

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Måste man inte ha en busmulti

    Det låter på Kenneth som att de initiala testerna är gått bra, så det kan visa vara ett trevligt alternativ, den är väl lite som Nazan men med waypoints?

    --
    S
    Jag är inte så busig av mig 55 nyss fyllda som jag sagt innan är det fotandet och filmandet som fascinerar mig mest men vem vet

    Jo Naza är fortfarande ett alternativ men saknar som sagt waypoints och POI som inte ens WKM har som standard ( waypoints ) kanske inget måste men men , inte så dumt att leka med
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #8
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Oavsett skall det vara en kärra som är liten och tål lite stryk, sen tycker väl inte jag att gps är ett krav på en sådan maskin, men skulle man nu köra vilse kan det vara bra att ha.

    Jag tänkte slänga ihop en liten trikopter med ett kk2 kort med 1.2 sändare typ 50mW, att alltid ha i bilen utfall lusten skulle tryta på.

    Ha det gott
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Oavsett skall det vara en kärra som är liten och tål lite stryk
    Ja, det behövs verkligen Billigt och enkelt att reparera är inte heller dumt.

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #10
    Sjuntorparns avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    131
    Jobb
    Springpojk, GKN Aerospace Sweden AB
    Klubb
    Trollhättans MFK

    Standard Nu vill jag blanda mig i oxå....

    Okej, dax för lite "trådkapning" men rubriken stämde bra in på den frågeställning (läs = rop på hjälp) som jag har rörande OpenPilot CC3D så jag ursäktar mig av den anledningen.

    Även jag har gått och blivit med "CC3D", visserligen ett clone-kort från Drotek men ändå, har hittills bara läst gott om dem - tills nu.

    Jag har problem ett få kortet att fungera, så länge som det är anslutet till/med USB kabeln så är att frid och fröjd nästan iaf. Ska försöka beskriva problemen med mitt kort här nedan.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2791.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	97,2 KB 
Id:	37983
    Som ni ser av bilden så lyser "power dioden" (den gröna) och den blå dioden blinkar, detta med USB kabel ansluten. Dock är det så att i detta läge så spänningssätts ECS:erna och motorerna börjar pipa med ungefär en sekunds mellanrum - hmmm, så ska det nog inte vara, iaf inte om jag ser rätt på "kom-igång-videon" som visas på OpenPilots hemsida. När dom ansluter kortet till USB:n och därefter ansluter ECS:er så är motorerna helt tysta (tror jag mig höra på videon).


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2792_2.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	96,9 KB 
Id:	37984
    När jag hade både USB och ECS med batteri kopplat så märkte jag att en komponent (inringad, högra nedre delen på bilden/kortet) på kortet blev mer än lovligt varm (riktigt brännhet för att vara exakt) Jag har ringat in komponenten, misstänker att det är en spänningsregulator (kanske den som strömförsörjer kortet, vad vet jag?)



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2789.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	99,4 KB 
Id:	37985
    När USB:n inte är ansluten är resultatet som ovan, ingen "power diod" lyser, ingen blå diod som blinkar, spänning kommer fram till mottagaren - men ingen som helst reaktion i övrigt. Å med tanke på kortets ringa vikt så tjänar det inte mycket till som bojsänke heller!


    Alltså, när kortet är anslutet till Dator/GCS via USB funkar allt som det ska, går att konfigurera, prova ECS-utgångarna (med ansluter drivacc till ECS:erna) - precis allt funkar som det är tänkt verkar det som (förutom det där med att USB:n spänningssätter ECS:erna, det gillar jag inte)


    Så, ärade samling av forum vänner - har jag fått ett kort som är "toast"? ...eller är det som det brukar vara, skit bakom spakarna och operatörsfel?

    Tacksam för tips som kan föra ljus i min tillvaro...

    Vördnadsfullt.... Grefen!
    "Jag kan inte flyga, jag är rädd"

  11. #11

    Standard

    Vet inte om det är samma problem som du har men det har diskuterats en hel del, bland annat på http://forums.openpilot.org/topic/16...lems/?p=183730.

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12
    Sjuntorparns avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    131
    Jobb
    Springpojk, GKN Aerospace Sweden AB
    Klubb
    Trollhättans MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Vet inte om det är samma problem som du har men det har diskuterats en hel del, bland annat på http://forums.openpilot.org/topic/16...lems/?p=183730.

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Hej Sickan, tack för ledtråden/länken. Där fanns det en hel del läsvärt. Det blir till att plocka fram voltmetern och mäta spänning över "D1" på kortet, det är ju som sagt den komponenten på mitt kort som minst sagt var glödhet.

    bugar å´ bockar ner till tårna..... Grefen!
    "Jag kan inte flyga, jag är rädd"

Liknande ämnen

  1. Bästa flygkontrollen? MK, WKM, CC3D, KK mfl
    Av Sickan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 12:18
  2. TBS Discovery med CC3D
    Av Sickan i forum Quad
    Svar: 246
    Senaste inlägg: 2014-03-04, 19:52
  3. OpenPilot CC3D Release!
    Av m_thread i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-10-28, 08:47
  4. Openpilot CopterControl
    Av andreas77 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 19:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •