Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Radio till Tricopter?

  1. #1

    Standard Radio till Tricopter?

    Hej alla Flygare!
    Jag heter Mats och är helt ny här och helt ny inom RC-flyget, jag har pysslat med rc bilar i hela mitt liv bortsett från några coaxial helikoptrar och enstaka små flygtyg a´la teknikmagasinet och har nu bestämt mig för att ta klivet in i flygets värld genom att bygga mig en Dadde V 2.5

    Bygget flyter på ganska bra och är är ett sidoprojekt till bilarna, men nu är jag i farten att skaffa mig en spak radio och eftersom flyget bara är ett sidoprojekt än så länge så är allt vad futaba, hitec, JR och spektrum heter helt uteslutet.

    Jag har kikat på Turnigy 9x och 9xr, samt den där 6 kanaliga Oranga saken , det jag dock inte lyckas utröna är om räcker det att skaffa 9x/r och köra med standard RX? eller ska man köpa den med modul och en separat FrySky modul, jag har i första hand tänkt att leka med min tricopter och lära mig flyga och fpvflyga men det vore trevligt om man kan ha den till annat om man får för sig att kanske köpa ett flygplan i framtiden.

    Alla åsikter och Tips är välkomna, vore kul och höra om det är andra som kör med HK's prylar och hur dessa fungerar eller om det kanske finns nått liknande i samma prisklasser

    // MVH Mats

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    För att göra det enkelt och billigt skulle jag föreslå en 9xr (mode2) + enkel och billig modul med enkla och billiga motagrae till dem. Räcker för allehanda "flyga rimligt nära" aplikationer. Tex OrangeRX DSM2, den funkar dessutom med Bind'N Fly modeller, och OrangeTX mottagre är billiga.

    Om du får för dig att expandera till långa avstånd på dina FPV uppdrag så kan man enkelt byta till en annan mer avancerad modul senare.

    Skaffa även en USBasp programmerare. Trevlig att kunna uppgradera mjukvaran i radion, men framför allt det är så mycket smidigare att programmera och mecka med mixar, switchar och andra inställningar i datorn istället för i radion då man får en bra grafisk representation i mjukvaran.

    Där är en radio du kommer extremt långt med. Lätt att komma igång med men har otroligt avancerade möjligheter vid behov.

Liknande ämnen

  1. Programera Futaba EX6 till Tricopter
    Av HenrikGG i forum Tricopter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 11:34
  2. Lämplig motor till tricopter
    Av Fredda i forum Tricopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 20:47
  3. Ny tricopter-film håll till godo=)
    Av staflaraf i forum Tricopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •