Jag har en Yak 54 50cc med DPSI och två 2S 4900mAh LiPos.
Var har ni placerat ackarna och hur? Finns ju inte direkt någon bra plats i flyget, bara massa utrymme och kanter. =)
Jag har en Yak 54 50cc med DPSI och två 2S 4900mAh LiPos.
Var har ni placerat ackarna och hur? Finns ju inte direkt någon bra plats i flyget, bara massa utrymme och kanter. =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
balansera av kärran med att flytta accarna till "rätt" ställe. Bygg sedan hyllor och kardborra fast dom på den. Så gör "alla" i IMAC typ och det funkar.
Funderade lite på det där själv häromdan när drivacken skulle placeras i ett elkonverterat ryggskott.
När man kör på metanol ändras ju tyngdpunkten vartefter soppan tar slut, det gör det ju inte med elflyg, hur ska då tyngdpunkten placeras?
Justerar man in tyngdpunkten med tom tank vid användandet av metanolmotor och låter flygplanet bli mer framtungt vid full tank eller hur gör man?
Tack!
Jobbigt när ackarna borde va inne under noskåpan... blir väl att blya. =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Sidoroderservot är i stjärten jopp. Men får väl flytta... hade ej "pull-pull-kit", beggad kärra, en GP Yak 54. Den är redan blyad, får snart se hur den är balanserad, minns inte vad den hade för motor förut. Har alltså inte balanserat den än, men en annan flygare här på ön så har samma flyg, med pull-pull-sidoroderservo samt måste ha ackarna lååångt fram... Nåja, får se, kanske ikväll. =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)