Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Handla från Alibaba/Aliexpress

  1. #1

    Standard Handla från Alibaba/Aliexpress

    Hej, någon som handlat från dessa sidor? och hur fungerar det med betalning, vad jag kan se så är det bara kortbetalning som gäller, ingen paypal. Blir det någon avgift för Swedbank Mastercard vid kortköp därifrån? och hur säkert är det?

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    41
    Jobb
    Vindkraftstekniker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Hej, någon som handlat från dessa sidor? och hur fungerar det med betalning, vad jag kan se så är det bara kortbetalning som gäller, ingen paypal. Blir det någon avgift för Swedbank Mastercard vid kortköp därifrån? och hur säkert är det?
    Har handlat från Aliexpress, som funkade bra. Provbeställde en ficklampa som kom efter knappt 2 veckor. Betalade med Swedbanks "e-kort" för att det skulle kännas lite säkrare.
    Så, nu är fler artiklar på väg


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Fint, då är det bara att fixa e-kort som är ett "fakekort" va? får lösa det, annars accepterade säljaren paypal och de verkar vara seriösa då jag läst en del om dem på Rcgroups och andra sidor.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    41
    Jobb
    Vindkraftstekniker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Fint, då är det bara att fixa e-kort som är ett "fakekort" va? får lösa det, annars accepterade säljaren paypal och de verkar vara seriösa då jag läst en del om dem på Rcgroups och andra sidor.
    Precis, ett "fakekort" där man själv anger hur stort belopp som får dras. Paypal använder jag också i första hand.
    Lycka till med köpen!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Jepp! brukar de skicka via China Post Air Mail till dig och hur lång tid brukar det ta?

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jepp! brukar de skicka via China Post Air Mail till dig och hur lång tid brukar det ta?
    Allt kommer fram men det tar sin tid, 6veckor nu senast

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    41
    Jobb
    Vindkraftstekniker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jepp! brukar de skicka via China Post Air Mail till dig och hur lång tid brukar det ta?
    Ja, China post. Hade tur som sagt vid första köpet. Knappt 2 veckor.
    Väntar på andra saker från dx.com och det har nu passerat 6 veckor. Också med China post. Men är det fri frakt, så får man gilla läget


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8

    Standard

    Jo men precis! jag väntar också på lite prylar som inte dykt upp, antagligen pga nyåret de hade i februari.

  9. #9

    Standard

    Jag har också handlat från Aliexpress och 5-6 veckor får man räkna med. Kom på att alla saker som finns på Aliexpress kan du hitta på ebay som jag tycker känns säkrare att handla ifrån.

  10. #10

    Standard

    Jo det stämmer ju men tror inte det spelar någon roll om det är från aliexpress eller Ebay, det är ju ändå samma service som används dels China Air Mail så det är nog slumpen som avgör frakttiden, väntar fortfarande på ett paket som skickades med Standard China Air Mail och det skickades i början av Januari detta från en snubbe på Ebay. Jag väljer också Ebay i första hand men i mitt fall så var priset avgörande då prylen jag köpte var billigare på aliexpress än på Ebay.

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jo det stämmer ju men tror inte det spelar någon roll om det är från aliexpress eller Ebay, det är ju ändå samma service som används dels China Air Mail så det är nog slumpen som avgör frakttiden, väntar fortfarande på ett paket som skickades med Standard China Air Mail och det skickades i början av Januari detta från en snubbe på Ebay. Jag väljer också Ebay i första hand men i mitt fall så var priset avgörande då prylen jag köpte var billigare på aliexpress än på Ebay.
    På ebay försöker jag att undvika Kina säljarna då man vet att frakttiden är lång. Jag brukar titta efter Hongkong säljare. På Aliexpress vet jag inte hur man kollar var dom kommer ifrån.

  12. #12

    Standard

    Jepp! har ni någon erfarenhet av Singapore Post? är de snabbare?

  13. #13
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edenberga Visa inlägg
    Ja, China post. Hade tur som sagt vid första köpet. Knappt 2 veckor.
    Väntar på andra saker från dx.com och det har nu passerat 6 veckor. Också med China post. Men är det fri frakt, så får man gilla läget


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Deal extreme är EXTREMT sega! men som sagt allt kommer i sinom tid men räkna alltid med två månader+

  14. #14

    Standard

    Frågan är ju också vad USPS sysslar med, väntar på ett paket som jag först beställde i början av Februari från Texas, den 27:e Februari så var det tillbaka i Texas och då skickade dom det igen,och nu kollade jag trackingsidan och då befinner det sig i NY, frågan är ju om det ska åka tillbaka till Texas igen eller om de klarar av att skicka det över vattnet den här gången... Det är skickat som First Class Mail

Liknande ämnen

  1. Handla från Hobby King!??
    Av Pelleflygare i forum Hobbyshoppar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 15:09
  2. Handla från Just Engines
    Av roggie_49 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 00:28
  3. Handla från England!
    Av mageri i forum Allmänt och Tips
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 18:45
  4. Att handla från USA
    Av georg i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 22:13
  5. Om att handla från Amerikat...en lång historia..
    Av colsson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •