Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Multirotor GCS/Simulator??

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    1
    Jobb
    Specialbils tillverkare
    Klubb
    Free Agent

    Standard Multirotor GCS/Simulator??

    Hej!
    Första posten här, och osäker på vart jag skulle lägga den....så det fick bli här, flytta den till "rätt" kategori om så önskas. Nog om det, nu till någon fråga eller två.

    Efter att ha flugit multirotor/fpv något år tänkte jag att jag skulle ge mig på ett project att bygga mig en större multicopter med en riktig GCS byggd i en transportbil, själva andvändningen för projectet skulle mest vara till för vilt/person eftersök eller något liknande, jag har "lite" koll på fpv produkter....men jag tar gärna del av era tips och åsikter i ämnet! Så nu till planen.....

    Själva rotorn kommer att vara octo baserad, med 2812 motorer.....ramen har jag redan byggt, ett extra delux hemmabygge i aluminium, typ 1000mm, hembyggd kullagrad gimbal osv.

    Fpv setup...det är nu jag skulle behöva nått/några tips, min tanke var att på något sett använda kunna använda 3 st fpv cams, samtidigt till 3 fasta skärmar i mitt GCS fordon, dom 3 kamerorna skulle vara placerade vänster om centrum "pinnen", på centrum "pinnen" och till höger om centrum "pinnen", ehhh.....tror jag får lägga upp en bild, det lät lite oklart. Så min fråga var då följande, är det någon som har koll på Diversity Motagarna....har hittat en 4-kanalig som mest, skulle vara riktigt smart/bra om det funkat med 4 olika sändare, då hade man ju kunnat använda kanal 4 till gimbal kameran. Finns det någon möjlighet över huvudtaget att göra något liknande min plan med att bara använda 5.8ghz????

    Tips välkommna!!!!

    /mvh Jolla

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Är du i skogen rekommenderar jag inte 5.8 GHz.

    Roligt med vilda projekt.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Liknande ämnen

  1. Multirotor med bränslemotor?
    Av ulken i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 17:40
  2. multirotor klubb?
    Av Domidomdom i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 22:16
  3. Räddningsfallskärm för multirotor
    Av Stiffe i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 18:11
  4. Förföljd av en multirotor
    Av Danka i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 18:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •