Hej!

(Har diskuterat problemet i en annan tråd men startar nu en ny för att kunna specificera själva problemet)

Jag har problem med min sändare, det är en Futaba T6EX. Problemet är att styrningen inte fungerar som den ska (gäller alla spakar)

Här är en video av problemt:
http://www.youtube.com/watch?v=8Vi74...eature=mh_lolz
(Se till att ljudet är på, det kan vara svårt att bara se vibrationerna)

Hur visar sig problemet (förtydligande till filmen):
Servon fungerar så länge jag för spaken (dvs styrspaken på sändaren) sakta längs med alla axlar, servon hänger även med när jag för spaken över centerläget (origo) med normal eller till och med "hög hastighet".
Problemet kommer då jag istället för att föra spaken tillbaka till centerläget, gör så att jag helt enkelt släpper den så att den själv med hjälp av fjäderns kraft åker tillbaka till centerläget, då åker även servon tillbaka till centerläge men samtidigt som den gör det så börjar den vibrera, alltså servohornet börjar skaka, små men snabba skakningar. Då står servon och vibrerar ända tills jag drar spaken långt bort ifrån centrumläget, drar jag bara litegran så står den fortfarande och vibrerar.

Saker som jag kollat:
Jag har provat med en mängd servon.
Jag har provat med två olika fartreglage
Jag har provat med olika accar.
Jag har gått om ström i sändaren.

Jag har även blåst rent inuti sändaren (dock bara med hårfön), samt även smörjt potentiometrarna med oxiderengörare och sen vickat på spakarna som en tok...

Kan det ha något med att när jag släpper spaken så skakar den ju till lite innan den står helt still över centrumläget?

Vet även att man inte ska släppa spaken under flygning, men man kan ju alltid tappa spaken om man har otur...