Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bra appar till Galaxy Note II?

  1. #1

    Standard Bra appar till Galaxy Note II?

    Öh på er!

    Köpte en Samsung Galaxy Note II 4G i går... Ej så insatt i Android-träsket fast jag använt det flera år, så jag frågar direkt här om nån vet om nån bra ToDo-app eller nån annan bra app för att hålla koll på sysslor osv.

    /MickeM (som ska plocka isär en Concept 30 strax...)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Evernote är nice

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  3. #3
    Ilfrazrs avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    160
    Jobb
    Lagledare
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Any Do kör jag med tycker den funkar bra.
    //Jens
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Öh på er!

    Köpte en Samsung Galaxy Note II 4G i går... Ej så insatt i Android-träsket fast jag använt det flera år, så jag frågar direkt här om nån vet om nån bra ToDo-app eller nån annan bra app för att hålla koll på sysslor osv.

    /MickeM (som ska plocka isär en Concept 30 strax...)

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Note 2 är en trevlig pjäs :-) För att maximera batteritiden bör man undvika appar som syncar sig. Leta upp en todo-app som är strikt offline är mitt tips.

    Ett trick är även att roota telefonen och stänga av fast dormancy, det gör mycket för batteritiden.
    https://play.google.com/store/apps/d...bGUuaTkzMDAiXQ..

    Ett generellt androidtips är att intsllera apparna en och en för att se vilken som funkar och vilka som straffar ut sig som batterislukare.

    Enligt reklamen skall man kunna nå 900 timmars standby det är över en månad. Själv fixar min en dag galant men knappt två.

  5. #5

    Standard

    Smaken är som baken, jag anser inte att syncandet i evernote sänker min batteri tid nämnvärt. Utan att använda tablet så har jag fortfarande 6-7 dagars batteritid, med användning runt 2 dagar. Telefonen är ungefär samma sak, men mycket kortare tid i användning då jag använder den ganska hårt dagtid.

    Fördelarna däremot att ha alla notes syncade mellan 3 datorer, en tablet och telefonen.... Obetalbar.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Självklart har man sync på vissa appar och det skall man ha där man behöver det, men det blir lätt väldigt många. Inte minst sådana man inte hade en aning om. Det är exempelvis två helt olika väderappar om man väljer samsungs standard widget och samsungs standard väder på låsskärmen. Sen lite Google+, google now, gmail, hotmail, facebook, imageshack, evernote, runkeeper, talk, play store etc.

  7. #7

    Standard

    Mhm mmh.. ok tack.

    Finns det nåt användbart kalkylblads-aktigt typ Excel då? Alltså kunna lägga upp en tabell med lite vanliga beräkningar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Har hittad WIFIFPV anroid appar på Market...
    Av Ernie i forum FPV Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 11:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •