Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: okontrollerad helvarvsrotation

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard okontrollerad helvarvsrotation

    Hi

    Kan någon hjälpa mig att komma med tips om vad det kan bero på att efter en helt normal flygning med min heli, se min senaste blogg inklusive video från Lundby Strand sporthall, så börjar den plötsligt snurra runt sin egen axel när jag ska lyfta igen efter en landning. Snurrandet åt vänster ökar ju mer jag för trottelspaken uppåt. Allting är genomgånget, stjärtrotordrevet är bytt mot ett nytt, batterierna i sändaren är fulladdade men jag kan omöjligt hitta orsaken till detta plötsliga snurrande. Kan det månne vara bindningen mellan sändare och helikopter som falerar?
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Har en som gör lika dock inte när han är kall börjar efter en liten stund, fått för mig att det är kretskortet, någon komponent som ballar ur, händer varje gång, inte kul

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Är det möjligtivs så att en kugg slirar på kardanaxeln? Hade en Solo Pro 180 3D med just det problemet, efter några flygningar så lossnade främre drevet på kardanen till stjärtrotorn, löste sig med en liiiten limklick. Kolla upp det, om du har samma drivning, alternativt kan det ju vara gyrot som spökar.

  4. #4
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Är det möjligtivs så att en kugg slirar på kardanaxeln? Hade en Solo Pro 180 3D med just det problemet, efter några flygningar så lossnade främre drevet på kardanen till stjärtrotorn, löste sig med en liiiten limklick. Kolla upp det, om du har samma drivning, alternativt kan det ju vara gyrot som spökar.

    På 228:an är det en separat elmotor som sitter strax innan stjärtbommen och en stång med två piggar i ena änden samt ett mycket litet kullager och ett trekantigt kugghjul i plast som driver stjärtrotorn. Har kollat igenom allting, båda servona också men kanske det kan vara gyrot som du säger.
    Mathias, simulatortränad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •