Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lipolarm - voltnivå?

  1. #1

    Question Lipolarm - voltnivå?

    Hej!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Lipolarm.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	37943

    Har ett litet Lipolarm som jag har monterat på multirotorn och nu funderar jag på det förinställda voltlarmet som går igång på 3,3 volt. - Är det en vettigt larmnivå, eller borde den ökas lite?

    Har skummat igenom en hel del trådar på utländska forum, åsikterna går isär rätt mycket... Har även sökt på detta forum utan större resultat! - Tänkte använda larmet som en sista varning innan plattformen "går i backen", inte flyga på det.

    - Vad tror ni?

    //Lipolasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Du bör inte gå ner så lågt som 3,3 då sliter du väldigt på Liposen och kan i värsta fall förstöra dem om det råkar gå ännu lägre ner , har min allra sista varning på WKM på 3.4 under belastning descend och första 3,5 och då landar jag normalt vilket sparar liposen
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Hej Stiffe och Tack för svar!

    Tyckte också att 3,3 volt kändes lite futtigt...
    - Nu har jag ställt upp varningen till 3,4 volt.
    Ska köra plattformen med radions timer, så det här är bara en extra säkerhet.
    Nazans "Voltage Monitoring" tänkte jag inte använda så här i början, har även läst att många alltid har den i "Off" också.

    Trevlig helg

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •