Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Motorer till Tarot FY680

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard Motorer till Tarot FY680

    Hej!

    Har en Tarot FY680 Hexa på väg med posten...nu funderar jag vilka motorer(kv) och reglage(amp) som är lämpliga om jag skall lyfta en Sony Nex5 med ett brushless gimbal + 5,8Ghz nedlänkning(ca 900g att lyfta) och kommer väll att använda 10-11tum proppar.
    Tiger motorerna ser intressanta ut men har lite dålig koll på vilken kv man skall ha...

    Tacksam för svar
    Fredrik
    Senast redigerat av beetle den 2013-04-02 klockan 09:05.

  2. #2

    Standard

    Jag använder mig av Tiger Motors 710kv motorer med 12" Graupner proppar på 3s lipo. Har inte haft den i luften ännu då jag väntar på lite prylar. Kommer gå över till 4s lipo framöver.

    Ska använda mig av 30A Blå HK reglage som jag har flashat med SimonK mjukvara.

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard

    Kan man köra på samma proppar 12" på 3S som 4s på Tiger motorerna
    Vart beställde du dina Tiger motorer?

    /F

  4. #4

    Standard

    Köpte mina Tigers från RCFlight.se. Väldigt bra priser på motorerna. Har inte kollat upp om 12" propparna fungerar bra med både 3s och 4s men det ska jag ta reda på när det blir dags

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Hur utvecklade det sig med Propparna mm?

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard

    Hej
    Testat 12" APC Mr proppar nu några accar och mitt första intryck är att dom är kanon för min 4kg Tarot.
    Bra drag med ett skönt dovare ljud. Efter 7 min flygning är motorer(Tiger 710kv) och DJI 30 Amp esc iskalla, ifs så har det inte varit varmare än -5gr när jag testat. Har dock svårt att tro att dom skulle bli särskilt varma en sommar dag.
    F

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Hur utvecklade det sig med Propparna mm?

  7. #7
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av beetle Visa inlägg
    Hej
    Testat 12" APC Mr proppar nu några accar och mitt första intryck är att dom är kanon för min 4kg Tarot.
    Bra drag med ett skönt dovare ljud. Efter 7 min flygning är motorer(Tiger 710kv) och DJI 30 Amp esc iskalla, ifs så har det inte varit varmare än -5gr när jag testat. Har dock svårt att tro att dom skulle bli särskilt varma en sommar dag.
    F
    Jag kör 12 X 4 eller 12 X 5 på samma motor och ca samma vikt det funkar bra , det enda negativa är ganska korta flygtider och vad jag förstår är enda sättet att komma upp med det att byta motorer till med mindre kv och större proppar och gå upp på 6 S om man är uppe på dessa vikterna
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Liknande ämnen

  1. Tarot FY680
    Av cyberpete i forum Hexa
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 23:33
  2. Nya motorer till DJI F450 :)
    Av Sickan i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 19:43
  3. reservdelar till asp-motorer?
    Av tore i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •