Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Varför kan jag inte byta rad på forumet? (Win 8)

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard Varför kan jag inte byta rad på forumet? (Win 8)

    Varför byter inte dataf*n rad när jag trycker på Enter? Väldigt störande att jag bara kan skriva mitt inlägg i en lång enda rad. Detta problem uppstog när jag bytte till en dator med windows 8, och det inträffar bara på det här forumet. PÅ alla andra ställen byter den duktigt rad när jag trycker på enter, men inte här. Varför???

  2. #2

    Standard

    Jag har samma problem med snabbsvar,
    men går jag till Avancerat
    fungerar radbrytningen.
    Samma eller
    inte för
    dej?
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Nej, det funkar inte när jag går till avancerad heller.

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Gäller det bara InternetExplorer, eller även Chrome och Firefox?

  5. #5

    Standard

    I vissa fall kan man behöva trycka SHIFT+ENTER för att få ett radbryt.

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Angry

    Nja, Windows 8 är väl inte riktigt genomtänkt ännu. Jag byter nog först om ett år, när de flesta buggar är lösta. Vi har en dator med W8 på jobbet och ingen använder den förutom ekonomitjejen som kommer en gång i månaden och hon svär mycket pga W8.

    En sak jag inte fattar är varför vi skall byta drivrutiner och annat, varför kan de inte se till att alla de gamla fungerar i stället med det nya.

    Jag säger bara lägg ner Windows, men som många andra vet jag inget annat utan ställer mig i kassan lyckligt oväntanden om de kommande problemen som väntas, så är det att vara konsument i dagens samhälle.

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men om vi alla ställer högre krav från t.ex Windows så kanske de lyssnar för en gångs skull. Det finns bara ett sätt som de förstår och det är försäljningssiffror alltså vägra köp deras produkter tills de löst alla problem.

    Så då fick jag ur mig lite morgon gojja och nu känns det bättre, tyvärr hjälper det inte dig Fredda.

    Ha en bra dag
    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    I vissa fall kan man behöva trycka SHIFT+ENTER för att få ett radbryt.

    //UndCon
    Testat. Hjälper inte.

  8. #8

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Gäller det bara InternetExplorer, eller även Chrome och Firefox?
    Har bara testat Explorer

  9. #9

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Nja, Windows 8 är väl inte riktigt genomtänkt ännu. Jag byter nog först om ett år, när de flesta buggar är lösta. Vi har en dator med W8 på jobbet och ingen använder den förutom ekonomitjejen som kommer en gång i månaden och hon svär mycket pga W8.

    En sak jag inte fattar är varför vi skall byta drivrutiner och annat, varför kan de inte se till att alla de gamla fungerar i stället med det nya.

    Jag säger bara lägg ner Windows, men som många andra vet jag inget annat utan ställer mig i kassan lyckligt oväntanden om de kommande problemen som väntas, så är det att vara konsument i dagens samhälle.

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men om vi alla ställer högre krav från t.ex Windows så kanske de lyssnar för en gångs skull. Det finns bara ett sätt som de förstår och det är försäljningssiffror alltså vägra köp deras produkter tills de löst alla problem.

    Så då fick jag ur mig lite morgon gojja och nu känns det bättre, tyvärr hjälper det inte dig Fredda.

    Ha en bra dag
    Balsa regn
    Jo, vem hatar inte windows 8. Tyvärr finns det ju inget annat o välja på om man ska köpa ny laptop (apple ratar jag). Har övervägt att formatera o uppgradera till windows 7, men antagligen får jag problem med drivrutiner då.

  10. #10
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fredda Visa inlägg
    Har bara testat Explorer
    Testa Chrome eller FireFox, generelt trevligare och snabbare än IE

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Lightbulb

    Jag har samma problem i IE med Windows 8. Däremot fungerar det utan problem i Google Chrome så det är vad jag använder nuförtiden.

    Jag håller dock inte med om att Windows 8 är ett dåligt system. Det är, som jag ser på saken, det bästa Microsoft gjort hittills. Det erbjuder inte mycket som är coolt för oss datanördar, men förenklar och sänker tröskeln betydligt för alla de som har liten eller ingen datorvana.

  12. #12

    Standard

    Jag har kört Windows 8 på jobbet (sedan det kom ut en beta och kör nu skarp) dagligen, men jag använder inte metro för det är ploj för touchskärmar (jämför meningslösa ipads o dylikt) utan jag kör desktop och använder samtliga program (it, admin) där. Funkar hur bra som helst, mycket stabilare än windows 7 som jag kört förr, vilket jag inte trodde skulle hända. Kör du explorer i metron eller i desktopen? Kör du i metron... blah, då placerar jag dig i samma skara som köper en ipad. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #13

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag har kört Windows 8 på jobbet (sedan det kom ut en beta och kör nu skarp) dagligen, men jag använder inte metro för det är ploj för touchskärmar (jämför meningslösa ipads o dylikt) utan jag kör desktop och använder samtliga program (it, admin) där. Funkar hur bra som helst, mycket stabilare än windows 7 som jag kört förr, vilket jag inte trodde skulle hända. Kör du explorer i metron eller i desktopen? Kör du i metron... blah, då placerar jag dig i samma skara som köper en ipad. =)

    Jag kör i desktopen såklart:-) Metron hör hemma på touchskärmar.

    Ska prova en annan internetbrowser får vi se.

  14. #14

    Standard

    Har samma problem själv. tror det ligger i IE10 om de nu är det du kör. testa att köra rcflyg.se i kompabilitetsläge så löser det sig vill jag minnas.

  15. #15

    Standard

    Det här är ett känt fel i IE10 men förmodligen flera av de nyaste webläsarna. Felet beror på ckedit som är den del som handhar själva "skriva text" rutan. Det är många som totalt håller på att snea ur på Vbulletin som gör hela denna forummjukvara pga deras arrogans att faktiskt lösa detta, det finns massor av "bug reports" och nu verkar det som att det kanske är så att de tar tag i problemet... Kan inte hålla mer än tummarna att det är så
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #16

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Chrome installerat, o nu funkar det jättebra att byta rad

    Tjoho


  17. #17
    tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    136
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

    Standard

    Det är ett kompatibilitetsproblem med den nya standard som används. I Internet Explorer går det utmärkt att byta rad om du använder kompatibilitetsläget (klicka på det lilla trasiga A4 arket i adressraden) för äldre websidor.

    Finns ingen anledning att installera någon annan webläsare då det egentligen är hemsidans fel som inte följer nya standarder och det är bara att använda kompatibilitetsvyn. IE kommer ihåg det också så du behöver inte byta igen varje gång.
    - Zeitgeist -

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 21:46
  2. Wesse, varför har du inte sagt nåt?
    Av EPG i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 14:51
  3. Varför inte lite fakta?
    Av AM i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 17:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •