Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Häljp vilke. acc passar till raptor e550 (eldriven)

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    11
    Jobb
    Väderstad verken ab

    Standard

    Japp ska inskaffa 2x 3s 4500 mah det borde bli Bättre fart. Jag ska ju ha helikoptern Till vanlig nybörjar flygning och då borde det recka några min.

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gtjim Visa inlägg
    Ja kommer köra med 2st 3cells på 11.1v 2200mah. men Frågan är om man ska serie koppla Dom så det blir 22.2v och 2200mah eller ska man paralell Koppla dom så Att det blir 11.1v och 4400mah ??? Vad tror ni ?
    Nu kommer du säkert tycka jag är tyken, men det är i all välmening... Har du inte kommit längre i ditt RC-liv än att du undrar detta så kommer du absolut behöva hjälp med att kontrollera och ställa in din helikopter på plats av någon som kan. Även provflygning och inskolning.

    Ken1 har dessutom helt rätt! Powertoys som säljer 2200mAh ackar till en E550 hade jag slutat lyssna på också, dem har helt enkelt inte koll. Det är inget skämt, så illa är det.

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DavidFlygare Visa inlägg
    Jag flög på 2st 2200mah 3celler i min hurricane 550, 6 celler är väl vad som behövs för att kunna ha roligt och sen är dom accarna så jäkla billiga att man kan ha 1000st, sen rekomenderar jag att du kör på 2st 3cells accar oavsett ampere tal, för om en av dom blåser upp eller går sönder är det lätt att byta ut en istället för o byta hela "paketet" som du får göra på 6cells acce.
    Mja, det är väl ingen jättehit att göra så! Blanda nya och gamla celler blir inte bra, i synnerhet om man pga kvalitet eller brist på eget kunnande puffar celler på löpande band.

    Till nybörjare är det bästa rådet enligt mig att hålla det så enkelt som möjligt och undvika tattiga lösningar som bara ger huvudbry. Att lägga lite mera pengar och få saker som fungerar är värt så himla mycket mera. En Raptor E550 får anses som en riktig helikopter som skall flygas med riktiga grejor runt om, inte inte annat pga säkerheten.

  4. #24
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Anmärkning 1: Håller med Henke2: Om du dubblar spänningen får du fyrdubbla av effekten, då P(effekt) = U*I, Omhs lag ger R*I=U, ersätt I i första uttrycket så får du P=U*U/R.
    Hade du 11,1V, 0,1 Ohm i första fallet så får du 1232W, med seriekopplade ackar så får du 4928W. Inga grejor tål den effektökningen.

    Anmärkning 2: Om du vill att dina ackar ska räcka en gång och sen slängas är det OK att koppla ihop olika kapacitet/strömtålighet i serie. Ska de räcka två gånger eller mer ska du ABSOLUT INTE GÖRA SÅ.
    Den acke med minst inre motstånd överlever, den andra dör.
    fredrik

  5. #25

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Håller med fullt ut.

    Men man kan tolka ditt inlägg som att det är helt fel att seriekoppla accar, men för att förtydliga för dom som inte är så hemma på detta så är det snack om blanda gamla och nya accar som togs upp lite tidigare. ( om nu inte freddan har nån annan tanke? )
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #26
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Håller med fullt ut.

    Men man kan tolka ditt inlägg som att det är helt fel att seriekoppla accar, men för att förtydliga för dom som inte är så hemma på detta så är det snack om blanda gamla och nya accar som togs upp lite tidigare. ( om nu inte freddan har nån annan tanke? )
    Nädå exakt så menade jag Simon. Blanda inte gammalt och nytt i serie. Blanda inte stort och smått i serie. Blanda inte stor och liten strömtålighet i serie. Jag har t.ex. två stycken Nanotech 3300mAh 45C 3S som jag kör en och en i ena planet och i serie i andra planet. Jag kör dem exakt lika många gånger så just nu har de 34 cykler. Den gången jag krashade seglaren (en och en-planet) efter ett batteri så cyklade jag det andra batteriet för att de ska ha lika många cykler.
    fredrik

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag köper alltid accar i par till mina helikoptrar med 12cellssetup och sen blandar jag aldrig paren , kanske inte så ekonomiskt att kassera 2 accar om en skulle svälla men så gör jag iallafall känns säkrare på nått sätt. har dock bara pajat en acc en gång i övriga fall så har dom helt enkelt tappa kapacitet och det efter rätt många flighter
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    11
    Jobb
    Väderstad verken ab

    Standard

    Så för alla som undrar gick det såhär vid första starten . http://m.youtube.com/watch?v=6-OZMSX1sok har Ej kommigt på Vad felet är mer En att Det är något. Pitchen stämmer rätt balas helt jämn swash platta och rotor och stjärt rotorn roterar åt rätt håll .men gyrot verkar Ej motverka att Den börjar snurra .... oc. Försöker Man kompensera med spaken på Radion så hjälper Det ytters lite en är så ruktansvärt kännslig

  9. #29

    Standard

    Ser ut som att riktningen för gyrokompenseringen är fel.

    Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Håller med langen , ser helt klart ut så .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #31

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    11
    Jobb
    Väderstad verken ab

    Standard

    Gyrot är ett tg7000 har ej hittat att man kan sätta gyrot i rev men ska exprementera lite imorn så får Vi se vad är en bra pitch vid full throttel för en ny börjare ? Nu har jag +10. Vid 100% throttel och +2 vid 53% throttel .

  12. #32

    Standard

    +10 är okej.. men vad har du för esc? På elmaskiner kör man oftast en rak throttle"kurva" typ 0-80-80-80-80 där procenten motsvarar varvet du är ute efter.

    Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 20:16
  2. Vilket nätagg passar bäst till laddare, 15V el. 24V?
    Av MarcusG i forum Batterier och Laddare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 19:51
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 09:33
  4. propeller till "pusher" F22 raptor
    Av Mr Z i forum Elmodeller
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 15:10
  5. Förgasare som passar till...?
    Av Taylorcraft i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 16:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •