Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Allt om hobby!

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Allt om hobby!

    Hej RCFF:are.

    Nu är jag riktigt besviken på Allt om Hobby. Jag har under alla år vi arrangerat MFD i Södertälje/Nykvarn alltid annonserat ut evenemanget bl.a på RCFF, SMF,MFN och Allt om hobby, även detta år, och dessutom i god tid före sista inlämningsdatum i början av januari månad 2013.
    Väntade spänt på tidningen som gavs ut den 7 februari för att se om inlägget var med,men icke då!

    Jag kontaktar Maria Orrung på AoH och undrade naturligtvis varför det inte kom med.Fick svar att det inte fick plats i hobbykalendern!! Jag blev lovad att det skulle komma med i tidningen som kom i torsdags förra veckan, och då hade det varit OK. Var den med tror ni? Nej då, icke sa nicke!!
    Nytt mail till Maria. Samma svar "Det fanns inte plats i hobbykalendern".Va´ ????
    Nu skulle jag ha förståelse för att att det inte fick plats, men nu var faktiskt måttet rågat! Nytt brev till Maria där jag påtalar hur viktigt det är att klubbarna som arrangerar får sina inlägg publicerade i tidningen.
    Nu fick jag ett svar där jag undrar om hon verkligen vet vad hon sysslar med citat " Om det visar sig att den tryckta delen av hobbykalendern har en stor betydelse för arrangemangs framgång blir jag väldigt glad och då får jag givetvis tänka om och försöka få denna del större och inte bara förlita mig på Internet " slut citat.
    Man tar sej för pannan! Vad eller vem är tidningen till för egentligen ? Jag tror inte att det är speciellt många som studerar AoH kalendern för att se vilka evenemang som anordnas. Det sker med största säkerhet genom olika forum, t.ex RCFF:s.

    Vårt inlägg i den kommande tidningen den 30 april kan därför kvitta för det är ändå för sent vilket AoH inte förstått. Jag skrev också att det fanns flera införande i den senaste tidningen som absolut inte var så viktiga utan att dom kunde få stå över istället, men det är väl att trampa fru redaktör´n på sina ömma tår.

    Det var sista gången jag kommer att skicka något till AoH, och jag kommer också att avsluta min fortsätta prenumeration. Betydligt bättre att läsa RCFF och andra forum!

    Lennart Andersson.
    Senast redigerat av administrator den 2013-04-03 klockan 18:18.
    /Lelle

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Tidningar bläddara man i på tåg och flygplatser i brist på annat. Informtionssökande har absolut flyttat till nästan 100% ut på nätet.

    Däremot väldigt oprofesionellt att bomma andra gången av AoH. Surt hur mänskliga faktorer och omdömen kan ställa till det i längden för andra individer.

  3. #3

    Standard

    Om nu inte kalendern är så viktig utan att man hittar information lättare på nätet så underar man ju varför gör de en tidning? Det trevliga med den kalendern är just att klippa ur den å sätta upp på kylskåpet så man slipper missa nått men jag kanske missat nått?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Ännu ett bevis för att tidningar i pappersform är passé.
    Om inte de som jobbar med dem kan "stå på tå" när de får in kundmaterial så är det ju tråkigt för dem.
    Blädrade i ett ex på Ica i dag och det känns verkligen som att vi flygare inte är den primära målgruppen.

    Tack för ditt engagemang för vår fina klubb Lelle.

    // Mats W

  5. #5
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Ungefär som nyhetssidorna - bara gammal skåpmat, allt har funnits på Nätet bra länge. Varför bryr de sig fortfarande att ta in "nyheter"?

    Håller med om att det är på Nätet som man letar info om kommande evenemang.


    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  6. #6

    Standard

    Båda tidningarna tycker jag det går utför med.
    Kollade igenom några gamla nummer av Radiostyrt och enligt mig så hade de första numren betydligt större bredd än de senaste.

    Sen kan man också ifrågasätta hur allting kan vara så bra? Finns ju ingenting som inte rekomenderas...

  7. #7

    Standard

    Klart att allting är bra, man kan ju inte skriva att något är dåligt? Handlare och tidningen vill ju ha "drag under galoscherna" på hobbyn, ja hela hobbyn vinner ju på att det lockas in fler aktiva.

    Sen hur man kan missa att en Hobbykalender också lockar fler utövare (och kanske en och annan kommande ströläsare eller prenumerant till tidningar) är ju konstigt. Man beror ju av varann. Inga klubbar - få aktiva - ingen eller inga tidningar (för affärer/ handlare finns det ju i utlandet om inte annat). Lite skrämmande med sån trångsynthet tycker jag!
    /Göran.

Liknande ämnen

  1. Allt om Hobby har ny hemsida
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 00:10
  2. Nästa nummer av Allt om Hobby
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 13:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •