Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Tricopter Saknad i skogen

  1. #1

    Standard Tricopter Saknad i skogen

    Den 6 april kl 14.00 tog vinden tag om min tricopter och jag var tvungen att strypa gasen och den satte sej i en skogsdunge. Letade i några timmar men den var för bra på att leka kurragömma. Försvann alltså i skogen vid Hills golfbana. Om någon är i gömmorna och skulle se nogåt av den så vore det enormt uppskattat om ni hörde av er till mej.

  2. #2

    Standard

    Hej Fpvlabbet!

    - Hur har det gått, något nytt om din plattform?

    Mvh

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  3. #3

    Standard

    Än så länge ingenting. Skickade upp Haborc tri men inget kunde ses från ovan. Nu blir det dörrknackning och en stor genomsökning till helgen. Hoppas på att någon vänlig själ plockat hem den och kontaktar mej.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Vi kanske kan ha nästa FPV träff där och som mission att leta efter en förlorad Trikopter.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fpvlabbet Visa inlägg
    Än så länge ingenting. Skickade upp Haborc tri men inget kunde ses från ovan.
    ---
    Inget att tillägga mer än att han tydligen filmade sökandet:

    http://www.youtube.com/watch?v=7UbaP4J2I58

    http://www.youtube.com/watch?v=2-im5m1uVzg

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #6

    Standard

    Det vore uppskattat

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Det viktiga är att försöka flyga disciplinerat och gärna i ett Rut mönster, gärna innan och efter trolig nerslags plats.

    Jag riktade GoPro ner mot marken och ställde den på fullHD. Sedan tittade jag på min tv fullHD 55" och markerade allt misstänksamt på en enkel karta och gick sedan dit och undersökte dessa platser. Dock kan jag säga att jag letade efter en tappad GoPro, jag hittade inte den men en massa annat. Nu visste vi i och för sig inte exakt var den landade så det var dömt att misslyckats redan från början, men metoden fungerade bra. Det kan vara ett tips till andra, och jag försökte hålla mig på cirka 2 m höjd som max.

    Balsa regn
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Liten undran ni som håller på med FPV - har ni ingen "spårfunktion" i farkosten för att kunna spåra den om den flyger iväg och "gömmer" sig i terrängen?

    /Bo

  9. #9

    Standard

    Jag kan med facit i handen säga att en gps tracker ska på nästan farkost. Troligtvis ska jag försöka mej på multiwii med gps.

  10. #10

    Standard

    Finns det inte nån enkel liten grej som man sätter i "farkosten" som skriker när man stänger av sändaren eller tappar kontakten?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Problemet med GPS tracker är att många har köpt GPS:er som inte fungerar, jag hade gärna köpt en om jag visste att just den fungerade.

    En summer är nog inte helt fel att också kompettera med. Tror det var Emcotech som hade någon riktigt bra. Kan vara värt att kolla upp.

    Lycka till med sökningen efter din Trikopter. Tips, leta där du inte tror den är, så skall du se att du hittar den.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Tips, leta där du inte tror den är, så skall du se att du hittar den.
    Haha, ja det brukar fungera så i slutändan

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Det här "fallet" är ju som klippt och skuret att nån annan FPV flygare visar vad han går för och sniffar upp var fpvlabbets farkost ligger och trycker. Upp till bevis vad ni kan nu och hjälp kollegan.
    Väntar med spänning från bärgingsfilmen

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2013-04-10 klockan 23:15.

  14. #14

    Standard

    Ni är välkommma att delta i skallgångskedjan. Korv med bröd och kaffe bjuds det på till dem frivilliga

  15. #15
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fpvlabbet Visa inlägg
    Ni är välkommma att delta i skallgångskedjan. Korv med bröd och kaffe bjuds det på till dem frivilliga
    Hade det varit i närheten av oss i södra delarna så hade vi ställt upp
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Finns det inte nån enkel liten grej som man sätter i "farkosten" som skriker när man stänger av sändaren eller tappar kontakten?
    Jag har ställt in så att en sån här börjar pipa vid failsafe:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...y_Buzzer_.html

  17. #17

    Standard GPS Tracker

    Hej!

    - Sitter för långt norrut, men håller tummarna gör jag.

    Apropå GPS Tracker så håller jag på att pilla med en sådan.

    Har inte hunnit göra något test ännu, kanske det blir av under kommande helg.
    Fungerar den (Kinamodell) så åker skalet av för viktens skull, sedan tänkte jag strömförsörja den via ett litet lipobatteri/UBEC som även ska strömförsörja kommande FPV utrustning.

    Lycka till i letandet!

    /Lasse
    Blåbär under inlärning med DJI F450, Naza + GPS och en Spektrum DX8.

  18. #18

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Fick själv nytta av Frskys rssi larm när en liten quad flög bort. Borde i princip kunna pejla in modellen med radion om man har ström i mottagaren vill säga.

    På telemetridisplayen fld-02 kan man se signalstyrka. Har man inte den tjuter modulen automatiskt när signalen går under ett bestämt gränsvärde, samt byter signal när signalen är helt borta.

    Det där frsky är bra grejor tycker jag. Har fungerat perfekt i mina modeller, men det är ju lite tröskel innan man fattar kines-manualerna.

  19. #19

    Standard

    Hade alarm på den men jag misstänker att batteriet slungats ut i kraschen och slått av larmet. Jag såg den cirka 400 meter bort men min orentation var helt borta så jag steg högt och började jogga med blicken i himmlen för att försöka urskilja den men klantig som jag är ramlade jag och tappade den ur syn. men autoleveln var på så jag tänkte snabbt och klippte gasen direkt. men det är ju så jäkla svårt att gissa hur långt den kommit. Dyrt misstagt men "har man aldrig kraschat har man aldrig flugit"

  20. #20
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Problemet med GPS tracker är att många har köpt GPS:er som inte fungerar, jag hade gärna köpt en om jag visste att just den fungerade.
    Om du vill vara säker.
    http://www.chipnplay.se/gps-tracker/...cker-tk-102-1/

    Eller så kan man köra ebay lotteri och hålla tummarna.

Liknande ämnen

  1. En film till Tomten i skogen
    Av wesse i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 21:06
  2. Pojkarna leker i skogen
    Av flygar henry i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 22:24
  3. en filmsnutt hos Tomten i skogen
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 21:27
  4. Wesse hälsar på Tomten i skogen
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 18:01
  5. Låg helikopter i skogen härlig !!
    Av Nexus i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 04:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •