Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Hobbyking nederländerna

  1. #1

    Standard Hobbyking nederländerna

    Hej allihop, har för första gången använt det nya NL lagret och fått problem, beställde en stor gee bee r2 allt gick som vanligt från hobbyking tills den nådde sverige. Hk använder sig utav GLS till en början som sen ger över grejerna till Schenker för vidare frakt till mig.

    Men nu blev det så att Schenker påstår att dom inte fått betalt för frakten och kommer inte köra det till närheten av mig så jag kan hämta det, OCh jag har snackat med schenker och Hobbyking och inte kommit nån stanns med det, det som återstår att göra på måndag är att få antingen schenker att snacka med gls eller så får jag betala frakten IGEN!!!!!! som säkert kommer kosta 500 spänn.

    så min fråga till alla på forumet har detta hänt er och vad har ni gjort för att fixa det

  2. #2
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Jag köpte ett plan från HK Holland förra veckan och Schenker levererade det till närmsta utlämningsställe (i mitt fall en sunkig kiosk i grannskapet). Hemkörning ingår inte i priset, men Schenker har utlämningsställen i hela landet.
    Är problemet att du bor långt från närmsta utlämningsställe, eller vill de inte lämna ut paketet alls utan att du betalar hela frakten?

  3. #3

    Standard

    Jag har ca 1-2 minuter från mitt utlämningställe så det är inte problemen. Och som alla vet så betalas ju frakten direkt när man beställer hos hobbyking. men vad jag förstår så har antingen hobbyking eller gls inte betalat schenker så dom kan köra ut det.

    paketet ligger nu i malmö hos schenker och dom säger själva att dom inte tänker köra ut det förens hobbyking har betalat, snackade sen då med hobbyking och dom säger att det är klart och färdigt för att skickas så jag kan hämta ut det.

    jag vet inte om jag ens kan betala frakten själv fick inget svar och hon jag pratade med slutade dagen och sa jag fick ringa på måndag istället.

    ärligt så kan jag inte och förstår inte riktigt vad som händer blir trött å stressad för detta så dom som har beställt en stor maskin från nederländerna funkade det fint eller blev det ett helvete för er med?

  4. #4

    Standard

    Det är upp till HK att fixa det, du har ju redan betalat, kan inte HK lösa det genom att kontakta fraktbolaget så får dom väl få tillbaka paketet och refunda dig.

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Jag tog hem 50cc 2.2m SU-26 från HK NL i vintras.
    Gick hur smidigt som helst. Enda tråkiga var ju tracking på GLS o Schenker som funkade sådär... På GLS stod bara att lådan lämnat NL, när telefonen plötsligt ringde och liten åkare från Boxholm undrade om jag var hemma för att ta emot ett stort paket. Jag var på jobbet och han var inte omöjlig, vi lastade över lådan till min bil på parkeringen utanför jobbet.
    När, hur och om Schenker var inblandad i denna vet jag inte. Möjligt att GLS handlar upp transport för transport. Jag trodde ju att GLS och Schenker hade ngn form av avtal...
    Edit: Hittade fraktsedeln nu, och det var Transfargo AB Arlöv som stod för den Svenska delen av låd-rallyt.

    I går fick jag hämta ett lite mindre paket från Schenker/Privpak's utlämningsställe, 3.5kg batterier från HK NL. Funkade klanderfritt, 5 dagar från beställning. Full spårbarhet från start på GLS dessutom. Hade jag bara tur att det funkade bra denna gång?
    /A
    Senast redigerat av andWho den 2013-04-13 klockan 11:19. Anledning: Edit: Hittade fraktsedeln

  6. #6

    Standard

    Ja just min tanke, men schenker säger att dom har kontrakt med GLS och inte Hobbyking utan att jag har kontrakt med Hobbyking och att jag ska lösa det men ingen vill hjälpa mig och vänder bara ryggen till så i slutändan så står jag vell där med 1500kr mindre och får säkert betala frakten tillbaka till HK

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Har du kontaktat GLS? Tycker nog du ska klaga högjutt där, om inte Hobbyking vill göra det. Det borde ju faktiskt vara HK som sköter detta. Det är dom du är kund hos, vad dom anlitar för underleveratörer ska inte vara ditt problem. Du har betalt frakten, punkt slut. Dom ska leverera, punkt slut. Men att få dom att förstå detta och göra ngt åt kan nog bli jobbigt.
    /A

  8. #8

    Standard

    Märkte inte förens igår vad som hänt och hade inte mer än en 30 minuter på mig att reda ut vad som hänt så kommer antagligen få mycket att göra och ett utslitet tangentbord veckan framöver men snackar med hobbyking nu ännu en gång över deras så kallade "live chat" som tar ungefär 20 minuter för varje svar så blir vell sittandes framför datorn hela lördagen. YAY

  9. #9

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    414
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Jag har fått paket från HK NL tre gånger, nu senast i Februari år ungefär 1x0,3x0,1 m paket utan problem till Schenker utlämningsställe. Fullt spårbart fortfarande
    :
    2/19/13 8:32 AM Delivered to a GLS Parcel Shop Sweden

  10. #10

    Standard

    såhär blev det för mig


    4/12/13 8:32 AM Not out for delivery Due to unaccaptable goods Sweden Malmoe

    4/12/13 8:30 AM Stored Sweden Malmoe

    4/11/13 1:56 PM Inbound to GLS location Sweden Malmoe

    4/10/13 8:54 PM Outbound from GLS location Denmark Kolding

    4/10/13 8:54 PM Inbound to GLS location Denmark Kolding

    4/9/13 10:11 PM Inbound to GLS location Netherlands

    4/9/13 10:11 PM Outbound from GLS location Netherlands

    4/9/13 5:18 PM Information transmitted, no shipment available now Netherlands




  11. #11

    Standard

    NU verkar det som att jag kanske vet vem boven är och det är GLS jag får helt enkelt vänta tills måndag så får schenker reda ut vad som hänt, kommer att skriva sen vad som gått fel så andra som får samma problem lätt kan fixa till det snabbt

  12. #12

    Standard

    fortfarande krångel men jag har fått schenker att jobba på saken och det verkar nu som att hobbyking ha betalat för lite för att skicka den. får ine betala den sista biten själv men får däremot åka och hämta skiten vilket är omöjligt då jag har nästan hela dagen så kommer kosta mig ca 1600 spänn att hämta då jag får ta ledigt från jobb och sen betala bensinen.

    Men får velll hoppas att hobbyking betalar frakten eller iallafall fixar det på något sätt, men kan ju nästan garantera att ni som tänkt köpa en större maskin kommer få problem.

    så jag är nog den ända som tycker att hk bör ta mer betalt i frakt så man slipper allt detta krångel

  13. #13

    Standard

    Nu har äntligen min gee bee kommit, efter en veckas tjatande på schenker och hobbyking så fick jag tom planet hemkört till min adress gratis,

    så för er som beställer en lite större maskin så kommer det garanterat bli samma krångel med för mig har det slutat bra, bara att snacka med schenker och så fixar dom rästen. Hobbyking är det ingen mening med att prata med för dom bara skiter i det och/eller kan inget göra åt saken innan gls eller schenker har kontaktat dom.

Liknande ämnen

  1. Hobbyking´s motor!
    Av Pekkala i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 09:29
  2. Hobbyking f4u corsair
    Av grand14 i forum Nybörjare
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 08:35
  3. Hobbyking
    Av bataki i forum Helikopter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 09:25
  4. HobbyKing FPV / UAV
    Av streem i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •