Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Programmera futaba TFG8Super för att få motor på switch (på eAVAn)

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Programmera futaba TFG8Super för att få motor på switch (på eAVAn)

    Jag blir inte klok på motorfanatikers i min TFG8S sändar. Hur gör jag för att få till det. Får det att funka men då är trotteln i botten (dvs ingen trottel on varning då jag slår på sändaren) då jag får motorn att gå. Dvs. Trotteln är reverserad men jag kan inte reversers genom reverseringsfunktionen för då går stapeln åt fel håll från mitten. Behöver flippa om den så att den reverserad ovan mittstrecket på rangen. Vet inte om det går att förstå min beskrivning men någon som fått det att funka där ute?

    Med vänlig hälsning, kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #2

    Standard

    Vet inte om jag hajjar men försöker: Det är la elmotor? Och du har väl senaste FW (eller 3.0 eller högre åtminstone?) Gå till Function och ändra trottelkanalen från THR till MOT i stället. Då får du en motormeny också i, hmmm, nån av LNK eller MDL menyerna (där du kan ställa in typ throttle cut och lite hastigheter etc, se ev nedladdningsbara addendum till manualen). Fast stapeln kommer "alltid" gå åt fel håll ändå, iom den visar vad kanalen sänder och futaba har fått för sej att den ska gå åt andra hållet mot "alla andra". Dvs en ESC går i fullgas när stapeln är nere och noll när den är uppe. Lika rörigt svar som fråga kanske men sätter du den till MOT vet sändaren iaf att du jobbar mot elmotor. Och när du ställer om den till mot så kommer sändaren även fråga om du vill ha kanalen reverserad för att stickan ska gå åt rätt håll (om du nu inte tänker köra fransk gammelstil).
    Annars får du fylla på med hur/vad du ställt in och vill uppnå.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack för scaret. Det löste sig. Var tvungen att ändra ett värde där man väljer funktion till kanal
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •