Reklam

 
Sidan 100 av 107 FörstaFörsta ... 50909596979899100101102103104105 ... SistaSista
Resultat 1 981 till 2 000 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1981

    Standard

    Tackar, ska undersöka dom länkarna.
    /Jonas

    Skickat från min Taranis via Tapatalk

  2. #1982

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

  3. #1983


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Ser ut att i princip vara en X9D Plus i ny låda?
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  4. #1984
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Den blir billigare enligt rcgroups

    Skickat från min FrSky Taranis med tapatalk
    fredrik

  5. #1985

    Standard

    Ser ut att vara en enklare modell med färre brytare....

    Skickat från Taranis via Taptalk

  6. #1986

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Den blir billigare enligt rcgroups

    Skickat från min FrSky Taranis med tapatalk
    Precis! Bilder från Scott Page RC Groups. Bättre gimbals, men sämre display. Kommer med OpenTX 2.2

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	thumb-Photo Dec 10, 5 21 33 PM.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	6,9 KB 
Id:	60983Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	61,7 KB 
Id:	60984Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Photo Dec 08, 7 54 22 PM.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	104,0 KB 
Id:	60985

  7. #1987

    Standard

    105 USD exkl. tull.
    Verar vara en bra instegsradio? Letar radio själv nu, behöver S-bus plus tre kanaler och telemetri - frågan är vilken mottagare som funkar med Q X7?

  8. #1988
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Corpze Visa inlägg
    105 USD exkl. tull.
    Verar vara en bra instegsradio? Letar radio själv nu, behöver S-bus plus tre kanaler och telemetri - frågan är vilken mottagare som funkar med Q X7?
    Det står på banggoods, och det är alla förväntade protokoll (D8, D16) utom LR12.
    "Compatibility: FrSky X series, D series and V8-II series receivers (plus other receivers if an external module is used) "
    Vilket kanske är sant (jag tror att LR12 också finns med), men i alla fall vilken som helst i D-serien (analog telemetri), V8-II-serien (ingen telemetri) eller X-serien (digital telemetri) fungerar.

    Edit- enligt manualen
    https://www.frsky-rc.com/download/vi...ranis%20Q%20X7
    Ingår LR12 också.

    EditII - men radion är inte nämnd på OpenTX bland supportad hårdvara så det dröjer ett tag innan den är värd att köpa.
    Senast redigerat av freddan_6 den 2017-01-08 klockan 08:03.
    fredrik

  9. #1989

    Standard

    Nu är jag helt ny inom RC så jag har inte helt kläm på all kompabilitet och vilka protokoll som används, men Jag fann denna: https://www.t9hobbysport.com/frsky-x4r-sb-receiver under X-Serien, lätt vikt och med fyra kanaler förutom SBUS (För man kan köra både SBUS samt de fyra kanalerna samtidigt som jag förstått?

    Vad skiljer analog från digital telemetri? Samt, behöver man någon separat telemetrimodul som t.ex. radiolink (Som jag också kikat på) behöver?

    /Daniel

  10. #1990

    Standard

    X4R-SB har 3 "vanliga" kanaler och S-bus.
    På S-bus får du ut 16 kanaler.

    Den analoga telemetrin har bara en ingång, på den digitala ansluter du externa givare som stöder S-Port (smart-port).
    /Jonas

    Skickat från Taranis via Taptalk

  11. #1991

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    X4R-SB har 3 "vanliga" kanaler och S-bus.
    På S-bus får du ut 16 kanaler.

    Den analoga telemetrin har bara en ingång, på den digitala ansluter du externa givare som stöder S-Port (smart-port).
    /Jonas


    Skickat från Taranis via Taptalk
    Ok, tack för svaret! Kan man använda SBUS och de tre "vanliga" kanalerna samtidigt?

  12. #1992

    Standard

    Japp, kanal 1-3 på dom första tre utgångarna och S-bus på den fjärde.
    /Jonas

    Skickat från Taranis via Taptalk

  13. #1993
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Har fått ett roligt fel på flertalet av mina Frsky X8R mottagare . De har dålig räckvidd och RSSI larmet går hela tiden. Vid räckviddsprovet så kommer jag bara ett par meter innan det larmar. Är det någon annan som har varit med om samma problem eller vet vad man ska göra. Mina alla andra mottagare med telemetri fungerar felfritt. En av mina 6st X8R går felfritt.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  14. #1994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av No4 Visa inlägg
    Har fått ett roligt fel på flertalet av mina Frsky X8R mottagare . De har dålig räckvidd och RSSI larmet går hela tiden. Vid räckviddsprovet så kommer jag bara ett par meter innan det larmar. Är det någon annan som har varit med om samma problem eller vet vad man ska göra. Mina alla andra mottagare med telemetri fungerar felfritt. En av mina 6st X8R går felfritt.
    Vilken firmware kör du i rx och tx ?
    Har du uppdaterat något innan problemet uppstod?
    /Jonas

    Skickat från min Taranis via Taptalk

  15. #1995
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Har en gammal lös sändar modul från 2012 och 2st sändare en med en gammal version från 2014 och en relativt ny som jag köpte våren 2016. Alla uppvisar samma problem med X8R (utom en). Jag kör med US versionen (ej EU). Har aldrig uppdaterat någon mjukvara.
    Ska kolla exakt vilka versioner av mjukvaran.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  16. #1996

    Standard

    Om du inte uppdaterat någon enhet borde problemet inte bero på firmware problem.
    Och om samma problem uppstår med tre olika sändare mot fem olika mottagare skulle jag börja söka efter yttre påverkan som WiFi länkar, nya antenner på närliggande fastigheter eller annan utrustning som kan störa på 2,4GHz.
    Har du någon ny mobil / platta / 3/4G modem i närheten?
    /Jonas

    Skickat från min Taranis via Taptalk

  17. #1997

    Standard

    Håller med Jonas, det blir inte hårdvarufel på flera mottagare eller flera sändare samtidigt. Inte heller mjukvarufel såvida man inte ändrar den på flera enheter i samma svep utan att prova emellan. Om det är störningar, varför drabbas inte alla enheter? Men ändå, utför proven på något annat ställe med ev. telefon, platta osv avstängda.
    /Leif

  18. #1998
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Fortsatte felsökningen igår. Och hittade en till X8R mottagare som fungerar helt felfritt. Min nuvarande teori är att dom som har dålig räckvidd är sådana som jag har ställt om till det läget som har 9-16 kanals utan telemetri då jag använt dom i kärror där jag använder många servon dvs två mottagare, en som har kanal 1-8 (med telemtri) och en som har 9-16 utan telemetri . Sedan har jag flyttat dom till en vanlig kära och ställt om dom till det läget som ha 1-8 kanaler och telemetri och då har felet med dålig räckvidd uppstått, dvs att RSSI värdet blir halverat ungefär. Det roliga är att när jag provar och flyger med dom i en "skitkärra" så känns det som om räckvidden är ok .....trots att RSSI larmet varnar hela tiden..... Jag ska testa och flasha i ny mjukvara i dessa mottagare nu.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  19. #1999
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Jag funderar på att skaffa en kompletterande radio (flyger med Spektrum DX8) och då Frsky. Det verkar som många bnf-modeller har frsky-mottagare, speciellt på quadsidan.

    Så då undrar jag vilken radio jag ska skaffa? En begagnad X9 eller ny Q X7? Finns det olika versioner på X9:an? Vad mer ska jag tänka på?

    mvh Jonas

  20. #2000

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Den första Taranisen hette X9 sedan kom en uppgraderad version X9 Plus sedan kom X9E. X9 versionen är nedlagd. Får du tag i en begagnad X9 till bra pris (under 1000kr) så köp! X9 Plus ser man ibland för 1000-1500kr. X9E är sällsynt på nätet! Jag har haft X9 och har X9E sedan 2015 och är väldigt nöjd!
    Lycka till
    Göran


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Sidan 100 av 107 FörstaFörsta ... 50909596979899100101102103104105 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •