Reklam

Sidan 106 av 106 FörstaFörsta ... 65696101102103104105106
Resultat 2 101 till 2 111 av 2111

Ämne: FrSKY TARANIS

Reg.datum
    Aug 2006
    Klubb
    Väsby Modellflygklubb

Standard

Leif, gjorde du uppgraderingen genom att ladda nya SW i SD-kortet och låta sändaren själv göra installationen?
    OlleG

Standard

Nej, jag uppgraderade från Companion i min laptop.
    /Leif

Reg.datum
    Aug 2006
    Klubb
    Väsby Modellflygklubb

Standard

Ledsen men behöver ställa en fråga till.
    2.1.9 finns att hämta på www.frsky-rc.com men även OpenTX. Är det någon skillnad? Jag antar att om man uppdaterar via Companion så blir det OpenTX-varianten? Hur gör ni som gjort uppgraderingen?
    /OlleG

Standard

Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    2.1.9 finns att hämta på www.frsky-rc.com men även OpenTX. Är det någon skillnad? Jag antar att om man uppdaterar via Companion så blir det OpenTX-varianten? Hur gör ni som gjort uppgraderingen?
    /OlleG
    Jag har bara kört OpenTX , jag har ingen koll på hur versionerna hos FrSky ser ut....
    /Jonas

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Standard

Jag har också laddat ned OpenTx varianten.
    /PO

Standard

Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    /OlleG
    Jag är inte säker på att jag förstår frågan. Open TX senaste version heter 2.1.9 och det är den du hittat hos FrSky. Om du laddar ner och installerar programmet OpenTX Companion i din PC och uppgraderar därifrån så letar Companion själv reda på senaste version av OpenTX d.v.s. 2.1.9 (förutsatt att du är uppkopplad mot Internet).
    /Leif

Reg.datum
    Aug 2006
    Klubb
    Väsby Modellflygklubb

Standard

Ok. Tack.

OlleG

Standard

Jag vill bara förtydliga att den absolut senaste versionen av OpenTX heter 2.2.1 som är en ganska omfattande uppgradering utvecklad för FrSky Horus m.fl. Med lite knep och knåp går den att köra i Taranis D+ och Taranis E. OpenTX 2.1.9 är den senaste versionen i 2.1-serien som utvecklades för Taranis E och går utmärkt att använda också till Taranid D+
    Tack uffe_46 för påpekandet!
    /Leif

Standard

Jag har startat en separat tråd om OpenTx så får vi inlägg i ämnet på samma ställe istället för utspridda på olika FrSky-sändare.
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...228#post434228
    /Leif

Standard

Hej!

Vet inte hur många av er som använder OrangeRX modul för att flyga med Spektrum mottagare med era Taranis, men jag har noterat ett allvarligt problem som drabbar både X9D och X9E.
    Symtomet är att radion helt utan anledning startar om och ofta med felmeddelandet att den saknar SD-kort.
    Jag har lyckas härleda problemet till OrangeRX modulen som boven i dramat.
    Det finns dock en enkel lösning, klipp av ben 2 och 5 i kontakten inne i modulen, dom ska inte användas och varför dom är anslutna till något är för mig i gåta?
    Om ben 2 används för något annat i Taranis vet jag inte, men ben 5 tillsamman med ben 3 och 4 är det vi använder för att skjuta ut ny firmware till våra mottagare.
    /Jonas

Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

Standard

Har kört en sån modul i min Taranis 9D under minst 2 inomhusflyg-säsonger utan problem. Men det finns ju olika Orange-moduler...
    Roger

Sidan 106 av 106 FörstaFörsta ... 65696101102103104105106

Liknande ämnen

1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •