Reklam

 
Sidan 30 av 107 FörstaFörsta ... 2025262728293031323334354080 ... SistaSista
Resultat 581 till 600 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #581
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Hallåj vilken version av companion9x är det jag ska ha?

    Den jag fick ner står det överst i fönstret "companion9x - Nuvarande Firmware: openTx för 9X"

    Ska det stå så?
    På titelraden står vilken radio (FlySky 9x) och vilken firmware (openTX) som är valda. Nu har ju du en Taranis, så du får gå in på inställningssidan i Companion9x och välja Taranis istället.

  2. #582
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Tack för svaret.. ska kolla det i kväll.

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    I radion heter funktionen "Slow up" och "Slow dn" och finns i "Mixer-menyn" om du går in och editerar en kanal.

  3. #583

    Standard

    Måste man på något sätt spara inställningarna till olika modeller innan man ändrar det?

  4. #584

    Standard

    (***"På titelraden står vilken radio (FlySky 9x) och vilken firmware (openTX) som är valda. Nu har ju du en Taranis, så du får gå in på inställningssidan i Companion9x och välja Taranis istället." ***)

    Måste man på något sätt spara inställningarna till olika modeller innan man ändrar det?

  5. #585
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Nej. Modell-inställningarna översätts automatiskt när man byter radiotyp.

  6. #586

    Standard

    Det här är en höjdlogg från Taranis tagen under en flygning med min FunCub.


    Planet har ett ganska rejält kylluftintag under motorn och ett ännu större utsläppshål längre bak under planet.
    Jag flyger faktiskt inte så hackigt som loggen visar men eftersom det är en "barometrisk höjdgivare" måste den vara känslig för hur mycket luft som trycks in i flygplanskroppen.
    Hur löser man det? Givaren har redan rätt bra med stoppning innanför krympplasten för att jämna ut snabba tryckskillander (antar jag). Montera givaren på utsidan? Fast det känns kanske inte heller bra.

    Annars gillar jag telemetrin i Taranisen och visst är det fräckt men lite meningslöst med display på LiPo-sensorn.
    Man kan iofs se direkt om acken är laddad eller inte innan man lyfter...


    Siffrorna på radions display har man egentligen ingen nytta av under flygning utan grejen är ju att man kan få värdena upplästa. Jag har höjd och ackspänning på momentanswitchen och det funkar mycket bra.


    Siffran i mitten längst ner visar cellen med lägst spänning för tillfället och jag har också kopplat en varning till detta som radion läser upp om spänningen går under ett visst värde.

  7. #587

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard


    Jag beställde de nya "sliders" som FrSky släppt som reservdel. Vet inte om de är monterade på nya Taranis som tillverkas nu. En klar förbättrin även om de inte är perfekta. Center hacket är allt för dominant för min smak. Gjorde en video för att visa uppgraderingen. Ingen lödning behövs och jag skulle tro att alla klarar av detta så jag kan ändå rekommendera uppgraderingen.

  8. #588

    Standard

    vart kan man hitta x8r mottagare nånstans? slut överallt

  9. #589

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    vart kan man hitta x8r mottagare nånstans? slut överallt
    Inte slut överallt.
    http://www.alofthobbies.com/radio-ge.../x-series.html

  10. #590

    Standard

    Jag har hemma skicka pm om du vill köpa

  11. #591

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    vart kan man hitta x8r mottagare nånstans? slut överallt
    Aldrig slut om man letar exempelvis på eBay ....

  12. #592

  13. #593

    Standard

    Har någon tips på vart man kan beställa frsky taranis? Hk är ju billigt men alltid risk för tull och sen garanti biten..

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  14. #594


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    12 st i lager i kombon med 1 mottagare - http://www.t9hobbysport.com/frsky-ta...hz-transmitter
    ...eller bara själva sändaren - http://www.giantshark.co.uk/product/...is-transmitter
    Roger

  15. #595
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Jag har beställt från T9 några gånger. Det har fungerat mycket bra. De ligger i England så ingen tull eller moms tillkommer.

    Jag tror att T9 har någon slags särställning bland Europeiska FrSky-försäljare. Officiell distributör typ. De brukar alltid ha mycket prylar på lager.

  16. #596


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Äh, tusan, kunde inte hålla mig utan beställde en sändare med mottagare samt en extra mottagare från t9.
    Så nu måste jag göra en beställning från Hobbyking på en sändarmodul till mina Spektrummottagare.

  17. #597

    Standard

    T9 har funkat hur bra som helst för mig tidigare och jag kommer beställa igen.

  18. #598


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    T9 har funkat hur bra som helst för mig tidigare och jag kommer beställa igen.
    Snabba är dom i alla fall. Det plingade just till i mailboxen och där fanns ett mail som sa att dom skickat min sändare, tillsammans med ett kollinummer.

    Sen retar det mig att man alltid ska vela lite för länge, idag var det nämligen backorder på TX-modulen jag skulle ha hos Hobbyking. Kan svära på att dom hade den i lager igår kväll.

  19. #599

    Standard

    Fick hem min taranis idag kan man se vilken fw man har i den?

  20. #600

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Fick hem min taranis idag kan man se vilken fw man har i den?
    Långtryck på "menu" -> "page" till sida 4

Sidan 30 av 107 FörstaFörsta ... 2025262728293031323334354080 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •