Reklam

 
Sidan 60 av 107 FörstaFörsta ... 1050555657585960616263646570 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 200 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1181
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turmere Visa inlägg
    Någon som testat att sätta i en orange open lrs modul? Tror jag läst någonstans att det var något problem inte helt kompatibla. Någon som testat och vet?
    Har testat och det fungerar, dock är jag inget fan av orange. Så jag köpte DTF UHF Taranis openlrsng modul, kvalitét! Korrekt filtrerat och komponenter som inte kommer från okända tillverkare

  2. #1182

    Standard

    Dtf uhf låter ju klart intressant och grejerna verkar inte vara så dyra,var handlar du det billigast?

  3. #1183

    Standard

    Beställde ett DTF UHF system

  4. #1184
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Jag köpte direkt från uavsystems.se, tog 2 dagar så hade jag det hemma DTF UHF / Hawkeye är delaktiga i utvecklingen av openlrsng och håller toppklass på hårdvara och mjukvara till skillnad från hobbyking. Har som sagt testat både orange openlrsng och DTF UHF och jämfört hårdvaran och det är klar skillnad

  5. #1185

    Standard

    Såg att det fanns där men de hade inga mottagare hemma så blev beställt från staterna. Billigare men tar ju längre tid att få.

  6. #1186

    Standard

    Jag har en 433Mhz 1W modul direkt från KHA (OpenLRSng) som ser mycket bra ut innuti.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #1187
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag har en 433Mhz 1W modul direkt från KHA (OpenLRSng) som ser mycket bra ut innuti.
    Intressant! Hur ser dom ut? Ta gärna bild

  8. #1188
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turmere Visa inlägg
    Såg att det fanns där men de hade inga mottagare hemma så blev beställt från staterna. Billigare men tar ju längre tid att få.
    Var nog jag som köpte dom två sista dom hade förra någon vecka sen

  9. #1189
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hayvosh Visa inlägg
    Var nog jag som köpte dom två sista dom hade förra någon vecka sen
    Sen en sak dom du säkert redan tänkt på, men se till att ha bra antenner på framförallt sändaren!
    Kan starkt rekommendera antenner från tillverkaren Diamond, typ SRH-771 alternativt RH-771.
    Nagoya är inte jättebra, var någon på FPVLabs som hade gjort ett test mellan Diamond och Nagoya och var klar skillnad!
    Då var det tester via mätinstrument "på riktigt".

    Sen har man ju fått höra att det spelar ingen roll hur bra sändare/mottagare man har, om man har skit antenner så får du dålig räckvidd hur man än gör!

    Nagoya är väl vad man kan säga en "kineskopia", och håller kvalitet där efter
    Själv har jag Diamond RH-771, passar perfekt "genom" sändarhandaget på Taranisen då man kör med DTF UHF modulen

    Bara som ett tips

  10. #1190

    Standard

    Egen tillverkad antenn på mottagarna ?

  11. #1191

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hayvosh Visa inlägg
    Sen en sak dom du säkert redan tänkt på, men se till att ha bra antenner på framförallt sändaren!
    Kan starkt rekommendera antenner från tillverkaren Diamond, typ SRH-771 alternativt RH-771.
    Nagoya är inte jättebra, var någon på FPVLabs som hade gjort ett test mellan Diamond och Nagoya och var klar skillnad!
    Då var det tester via mätinstrument "på riktigt".

    Sen har man ju fått höra att det spelar ingen roll hur bra sändare/mottagare man har, om man har skit antenner så får du dålig räckvidd hur man än gör!

    Nagoya är väl vad man kan säga en "kineskopia", och håller kvalitet där efter
    Själv har jag Diamond RH-771, passar perfekt "genom" sändarhandaget på Taranisen då man kör med DTF UHF modulen

    Bara som ett tips
    Har inte efterforskat detta jättemycket men vad jag vet så tillverkas Nagoya och Diamond i samma fabrik. Men jag kan givetvis ha fel i detta.

    Har även läst att NA-701 är betydligt bättre på UHF än NA-771 som presterar bäst på VHF.

    EDIT: Har nu läst tester som visar tvärtom, dvs att NA-771 är bättre även på UHF (70cm) än NA-701. Svårt att veta vad som egentligen gäller. Troligtvis kanske alla tester stämmer men att kvaliteten på antennerna skiljer sig.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-11-19 klockan 15:51.

  12. #1192
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Har för mig att det var Sander från imrc som gjorde testerna, fast var nog förra sommaren jag läste det. Var i samband då jag själv köpte antenn, sneglade på nagoya då den var billigare men efter jag läste testet på fpvlab så vart det Diamond ändå

    Och ja, på mottagarna är det hemmagjorda antenner av "sanderstyle" typ

  13. #1193

    Standard

    Jag har beställt en Diamond SRH771 för att testa själv. Klart är iaf att det är en djungel av olika produkter. Har läst på lite mer och du har nog rätt av att Nagoya inte är samma antenner, det verkar som att Diamond är ett eget märke men verkar vida kopierat och de flesta kopiorna ser ut som Nagoya.

    Den du har är väl en SRH771 och inte en RH771? RH tror jag är för BNC, SMA heter SRH och SMA-hona heter SRJ.

  14. #1194

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    min diamond har funkat kanon, har inte haft en enda antydan till radioloss , fast nu r jag ingen långflygare , men mycket saker ivägen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #1195
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag har beställt en Diamond SRH771 för att testa själv. Klart är iaf att det är en djungel av olika produkter. Har läst på lite mer och du har nog rätt av att Nagoya inte är samma antenner, det verkar som att Diamond är ett eget märke men verkar vida kopierat och de flesta kopiorna ser ut som Nagoya.

    Den du har är väl en SRH771 och inte en RH771? RH tror jag är för BNC, SMA heter SRH och SMA-hona heter SRJ.
    Det stämmer säkert det du säger, bnc har jag inte och du kommer bli helnöjd med antennen kan jag lova!

  16. #1196

    Standard

    Finns där någon butik i sverige som säljer lipo batteri till taranis?

    Tror det är dags att byta ut mitt Zippy flightmax LiFe.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141121_115631[1].jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	77,2 KB 
Id:	48982

  17. #1197
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag kör med Rhino TX pack.
    Mått enligt hk: 102x30x25mm (size include 1.5mm clearance on all measurements)
    Då borde KDS få plats
    http://www.rchobbysweden.se/ovriga-p...-8c-sandarack/
    Eftersom det är lite marginal på längden så borde även Desire få plats i alla fall om du kapar lite på sladddjävlarna
    http://www.autopartner.se/sandare/sa...ah-2s-74v-cube
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20141121_140233.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	53,8 KB 
Id:	48983

    Senast redigerat av freddan_6 den 2014-11-22 klockan 12:08.
    fredrik

  18. #1198

    Standard

    Om man kör en frsky d8r-xp med CPPM kommer det fortfarande ut signaler ur resterande obryggade kanalerna ?
    Tänkte koppla in en beeper på typ kanal 8. Kan iof prova själv imorn men lite lat så tänkte frågar först hehe.

    *edit*

    Testade nyss och det funka. Lite krångligt att komma åt mottagarn i min kopter men en pincett hjälpte

    Så summan är att även om man bryggar mottagarn så den är i CPPM läge fungerar dom obryggade kanalerna som vanligt så man kan koppla in diverse saker..
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-11-22 klockan 12:17.

  19. #1199

    Standard

    Sista dagarna då jag har öppnat OpenTX så står det att en ny verison finns tillgänglig, 2,0,13 Törs man ladda ner den eller bör man vänta ett tag?

    /Mats
    Senast redigerat av senmathal den 2014-11-22 klockan 16:18.

  20. #1200
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Mats, enligt experterna på RCgroup forum så är det den bäst/buggfriaste versionen och rekomendationen är: uppgradera!
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

Sidan 60 av 107 FörstaFörsta ... 1050555657585960616263646570 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •