Reklam

 
Sidan 6 av 107 FörstaFörsta 12345678910111656106 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #101
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    En låda vid mina fötter från DHL i dag (t9hobbysport.com) och en låda som ligger på lokala postkontoret (hobbyking).

    Förvänta unboxing på youtube snart från mig

    EDIT;
    Mumma, plockat upp den framför kameran nu, skall låta Tuben göra lite magi och sedan lägger jag den live.
    Senast redigerat av Fluf den 2013-09-20 klockan 14:53.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  2. #102
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #103

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Men varför en "lådöppning" på engelsa? Vill jag se/läsa engelska så finns ju utländska forum för det!?

    /Ville

  4. #104

    Standard

    Hur mycket gick den på inkl frakt och hur många dagar tog det för den att nå Sverige? Står själv i kö på t9hobbysport men har inte hört något från dem än. Senast hörde jag att det var ca 300 före mig i kön... :P

  5. #105

    Standard

    Trevlig och saklig lådöppning. Bra bildkvalitet också, vad har du för kamera?

  6. #106

    Standard

    Ja då förstår man varför du inte hade tid flyga
    Grattis till nya radion!
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #107
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Men varför en "lådöppning" på engelsa? Vill jag se/läsa engelska så finns ju utländska forum för det!?

    /Ville
    Tjenis Ville, kör allt på min youtubekanal på engelska för att dela med mig på samtliga forum och andra ställen jag är aktiv på, ge feedback till tillverkare/leverantörer etc Det är bökigt att göra dubbla avsnitt av allt. De flesta här i Sverige tycker det är helt ok.

    Citat Ursprungligen postat av ulken Visa inlägg
    Hur mycket gick den på inkl frakt och hur många dagar tog det för den att nå Sverige? Står själv i kö på t9hobbysport men har inte hört något från dem än. Senast hörde jag att det var ca 300 före mig i kön... :P
    Ställde mig i kö där precis efter första batchen hade sålts så jag var med i början på andra batchen (t9 fick 180 enheter i andra batchen har jag för mig och gick endast till de som var på mailing listan innan de kom i lager tror jag). Radio och den nya 16chan mottagaren inkl frakt gick på ganska jämnt 2000kr. DVS det svenska priset minus frakt och mottagare.

    Frakten var ett litet dilemma dock. Skickades av t9 med UKpost som sedan sålde uppdraget till NORSK blah blah transportagentur som sedan lämnade över uppdraget till DHL. DHL i sedan tur har ingen bra intern hantering av externa uppdrag (något med att det inte dyker upp i deras egna system) så de hör inte av sig innan utkörning, trotts att min fästmö var hemma hela tisdagen då de "försökte" leverera lyckades de inte. Onsdagen skickade de ut ett AVI med kollinummer (den jag fick från UK post hjälpte inget och det enda man kunde se där var att det var kört till NORSK), AVI't kom fram på torsdagen efter deras telefontider vilket gjorde att jag ringde dem i morse när de öppnade och ville ha en omleverans, vilket de tidigast kunde lösa på måndag då deras bud redan var ute så jag åkte till terminalen och hämtade ut den.

    DHL är helt OK på hantering inom landets gränsen men är ingen höjdare på att ta externa uppdrag

    Citat Ursprungligen postat av rcnisse Visa inlägg
    Trevlig och saklig lådöppning. Bra bildkvalitet också, vad har du för kamera?
    Tack så mycket Inte säker, lånade kamera och studio på jobbet (vi har en för små reportage och unboxings). Det är en rätt liten men ganska proffsig handhållen DV kamera. Får kolla det i morgon

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Ja då förstår man varför du inte hade tid flyga
    Grattis till nya radion!
    Jupp, tänkte göra en snabb unbox på den som kom från HobbyKing med och jämföra lite, saker som centrering, serienummer, ljud och studsighet i spakar etc. Misstänker att det kan vara av intresse för en del att jämföra jämnhet eller brist därav i kvalitet och känsla på de olika apparaterna. Båda är (tror jag) från FrSky's andra produktionsbatch men den ena gick till UK och den andra till HK.

    Troligen kommer en kompis köpa den andra av mig. Den från HK åkte jag på importavgifter med också (250kr) så totalpriset på den blev ca 1750kr inkl frakt och avgifter, så inte lika bra deal men fortfarande OK. Och ledsen grabbar, om min närmaste vän inte köper den så kommer den gå på auktion för att alla skall få en chans att köpa den inte mer än rätt att den som är mest sugen får den.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  8. #108

    Standard

    Inte säker, lånade kamera och studio på jobbet (vi har en för små reportage och unboxings).
    Förklarar varför jag kände igen ''studion''

  9. #109
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hörde från FrSky-fabriken att det tyvärr dröjer några veckor innan de skickar ut nästa batch av sändare. De håller på och gör små förändringar i sändaren.
    Ove (AM) Nielsen

  10. #110
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    En ganska seriös miss som jag har hittat än så länge är att de pinns som är i JR-modul-facket är en till ett par mm felplacerade vilket gör att man inte kan addera en extra sändarmodul uten lite modifikationer, exakt vad som behövs göras har jag inte utforskat ännu.

    Förhoppningsvis något som skall lösas till 3e batchen.

    Edit;
    Får nog ta och göra en lineup med de mest populära kina-sändarna som jag har hemma och köra en jämförelse. Turnigy 9X (med och utan er9x), Turnigy 9Xr och Taranis.
    Senast redigerat av Fluf den 2013-09-21 klockan 11:09.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  11. #111
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Får ta och bli en Taranis vid nästa byte av sändare.
    Min gamla DX7:a är lite fattig på kanaler och 3vägs knappar.

    Om man vill fortsätta använda sina Spektrum-mottagare, så är det bara att fixa en Spektrum-lådda och stoppa i uttaget på baksidan?

  12. #112
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DennanHMFK Visa inlägg
    Får ta och bli en Taranis vid nästa byte av sändare.
    Min gamla DX7:a är lite fattig på kanaler och 3vägs knappar.

    Om man vill fortsätta använda sina Spektrum-mottagare, så är det bara att fixa en Spektrum-lådda och stoppa i uttaget på baksidan?
    Jupp, det skall det vara, just nu är stiften lite off i luckan bak så det är klurigt att få i modulerna men bör fixas innom kort alternativt är det nog rätt lätt att fixa själv. Du väljer sedan i mjukvaran vilken eller vilka sändare du vill använda på varje modell (du kan köra med både FrSky och Spektrum mottagare i samma modell samtidigt om du vill ^^)
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  13. #113
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    ofasiken

    hittade reviews på den hos RCModelReviews ute på Tuben, sitter och kollar för fullt. hehe

  14. #114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Får nog ta och göra en lineup med de mest populära kina-sändarna som jag har hemma och köra en jämförelse. Turnigy 9X (med och utan er9x), Turnigy 9Xr och Taranis.
    Jag börjar få lite panik då jag hoppas få min Discovery Pro nästa vecka och vill gärna ut och flyga så snart som möjligt. Det enda jag saknar nu är en radio som jag vågar lita på. Står som sagt i kö på Taranisen, men det verkar som att det lär dröja innan jag får tag i en sådan, så jag funderar på att skaffa en Turnigy 9X eller 9XR i väntan på Taranisen. Hur är känslan på 9X/9XR jämfört med Taranis? Finns det någon anledning att välja 9XR över 9X?

  15. #115

    Standard

    Köp INTE en 9x eller 9xr om du vill ha en sändare som du kan lita på. Sämsta radion jag någonsin har haft.

  16. #116
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Jupp, det skall det vara, just nu är stiften lite off i luckan bak så det är klurigt att få i modulerna men bör fixas innom kort alternativt är det nog rätt lätt att fixa själv. Du väljer sedan i mjukvaran vilken eller vilka sändare du vill använda på varje modell (du kan köra med både FrSky och Spektrum mottagare i samma modell samtidigt om du vill ^^)
    Min modulkontakt sitter där den skall och det är inte svårt att få i modulerna på grund av den. Min Taranis är från en rätt tidig omgång.

    Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4

  17. #117
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Köp INTE en 9x eller 9xr om du vill ha en sändare som du kan lita på. Sämsta radion jag någonsin har haft.
    Både 9x och 9xr känns helt OK i handen. Spakarna på 9x är OK, men inte lika bra som Taranis. 9xr har riktigt usla spakar.

    Min 9x har varit pålitligheten själv i de två säsonger jag släpat runt och misshandlat den. Det är lite av en gördetsjälv-radio men jag gillar den dock skarpt.

    9xr är en helt annan radio. Den verkar mer välbyggd, men jag tycker inte om den

  18. #118

    Standard

    Man vill ju bara gråta när man ser lödningarna i 9x. Fick sitta och löda om hela radion och kan absolut inte lita på den så slutade med att jag kastade den och köpte en jr radio till fpv tycker även att programvaran är helt värdelös även er9x och därför så köpte jag ingen taranis.

  19. #119
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Min modulkontakt sitter där den skall och det är inte svårt att få i modulerna på grund av den. Min Taranis är från en rätt tidig omgång.

    Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4
    Jag har en DJT FrSKy modul i en 9XR där den passar som handen i handsken , bara att sätta i. Med min första Taranis (inte packat upp nr2 ännu) så sitter pinnarna 1-2mm för långt åt vänster och jag kan inte få i FrSky modulen. Kan vara min radio, kan vara batch nr2, skall forska vidare i det. Inga problem för mig för närvarande, men rapporterar bara vad jag hittar allt eftersom.

    Förbttringsområden (Batch2);
    Saknar utbytbar antenn
    Pinsen är lite för långt åt sidan i modulfacket
    Pots och slides kan ha et centerklick för att förtydliga var exakta centrum är

    Awesome;
    Allt annat, speciellt mjukvara, telemetri röstfeddback och 16chan och allt till ett löjligt bra pris.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  20. #120
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Man vill ju bara gråta när man ser lödningarna i 9x. Fick sitta och löda om hela radion och kan absolut inte lita på den så slutade med att jag kastade den och köpte en jr radio till fpv tycker även att programvaran är helt värdelös även er9x och därför så köpte jag ingen taranis.
    Byggkvaliteten på 9x-sändare kan vara allt från helt under isen till riktigt hyfsad. Jag har haft två och byggt om en tredje till en kamrat. I en fick jag löda om alla ledningar. Lödningarna såg ut som om de var gjorda med förbundna ögon. De två andra apparaterna såg lika bra ut som vilken annan radio som helst. Men jag gillar att löda och arbeta med elektronik, så mig spelade det inte så stor roll. Om man inte kan tänka sig att löda i sin radio så skall man hålla sig borta från 9x.


    Vad gäller programvaran så skiftar tycke och smak. Vi är rätt många som föredrar Er9x/OpenTX istället för Futaba/Spektrum etc, men programmen är inte för alla. Gillar man inte 9x med OpenTX så skall man absolut inte köpa Taranis.

Sidan 6 av 107 FörstaFörsta 12345678910111656106 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •