Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Som Amerikaner brukar säga, "Buy cheap, buy twice". Tyvärr så är det väl ofta så med Kina-prylar.
    Jag var väldigt tveksam innan jag köpte min Taranis, men det slumpar ju sig så att jag väntar på Multiplex nya radio och under tiden så kan man ju testa något helt nytt och "billigt". Jag hade väl hört om Open-tx, men inte mer. Några utländska segelflygare snackade gott om systemet så jag blev nyfiken.
    Måste säga att jag inte ångrar mig inte en sekund med mitt köp. Visst är själva apparaten av lägre kvalitet än det jag är van vid, men inte så dålig att jag inte kan acceptera den. Med Taranis tycker jag man får mycket för pengarna. Operativsystemet är lite motigt i början, men med lite "kvällstudier" så upptäcker man ett fantastiskt bra system.
    Jag kommer definitivt att behålla min Taranis och hoppas att den håller ihop tills nästa sändar generation från FrSky.

    /Ville

    ps. Det finns en fallgrop med Taranisen och det har med laddningen av sändaracken att göra.
    OBS! Den medföljande "laddaren" är inte en laddare utan en nätaggregat/power supply. Själva laddkretsen är inbyggd i sändaren.
    Med andra ord; koppla inte in din normala laddare till radion, då pajar den vad jag har förstått. Har läst det på RCGroups men kommer inte ihåg var så därför kan jag inte länka till sidan.

    /Ville
    Senast redigerat av Ville den 2013-09-22 klockan 14:51.

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 13:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •