Reklam

 
Sidan 20 av 107 FörstaFörsta ... 1015161718192021222324253070 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #381

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Ok tackar ska se om jag kan få till det.

    Med vänlig hälsning THomas

  2. #382

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Jag fick till det tackar för detta.

    Thomas

  3. #383

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Jag får hem de nya mottagarna och tillbehören också. Jadå alla är inte sålda än... :-)
    Vilka tillbehör menar du? Har försökt leta i din shop efter de nya smartsensorerna och den nya 6-kanalaren, men inte hittat något.
    Peter

  4. #384
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag har de flesta hemma, men har missat att lägga in dem på hemsidan... Haha. Jag får skärpa mig.
    Ove (AM) Nielsen

  5. #385

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Ska bara meddela att coronas jr modul CTJ8 funkar klockrent på FR SKY Taranis. PPM på extern modul håll in knappen tills sändaren startar, tar ju en lite längre stund innan den gått igenom startläget.

    Slipa till lite på plastkåpan behövs.(Modulen utsidan)

    Thomas

  6. #386

    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    5
    Klubb
    MFK Albatross

    Standard

    Hur får man in svenska i menyerna på taranis
    LG

  7. #387
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Man laddar ned companion9x och laddar ned en Svensk version av OpenTX. Sedan laddar man den till sändaren med hjälp av companion9x.

  8. #388

    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    5
    Klubb
    MFK Albatross

    Standard

    Tack, ska testa
    LG

  9. #389

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    47
    Jobb
    IT Nörd
    Klubb
    Mantorp

    Standard

    OrangeRX med openlrs uhf tjosan verkar funka rätt bra också :-)

  10. #390
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Hej!.. Jag har en fil som heter opentx-taranis-se.bin, förmodar att det är den svenska menyn, men när jag ska ladda in den så får jag detta felmeddelande. " ogiltig binär modelldatafil " är det fel fil ellr något annan jag gör eller inte gör..
    Tacksam för hjälp.
    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Man laddar ned companion9x och laddar ned en Svensk version av OpenTX. Sedan laddar man den till sändaren med hjälp av companion9x.

  11. #391
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Det finns två olika slags filer att ladda till radion : modelldata och program . Det gör man med olika knappar i programmet.
    Felmeddelandet säger att du försöker läsa in en programfil som modelldata.

  12. #392
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Gjort nya försök, förutom det felet som innan testade jag andra knappar... då får jag upp DFU util avslutande inte korrekt.. No DFU compatibel usb device found.. Taranis. bin fungerar som det ska.. något förslag?.


    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Det finns två olika slags filer att ladda till radion : modelldata och program . Det gör man med olika knappar i programmet.
    Felmeddelandet säger att du försöker läsa in en programfil som modelldata.

  13. #393
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Det felmeddelandet betyder att det inte gick att hitta radion för att skriva program till den. Jag gissar att du slagit på radion innan du kopplat in den.

    Om du skall skriva program till radion så ansluter du den till datorn utan att slå på den

    Om du skall läsa eller skriva modelldata till radion så slår du först på radion och ansluter den sedan.

  14. #394


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Måste säga att Dvogonen ger en snabb och utmärkt support för Taranis - undrar hur bra det skulle fungera utan honom och andra entusiastiska och kunniga användare av radion? Har en känsla för att det skulle vara lite segare att få motsvarande support från tillverkare och distributörer - men jag kan ha fel....
    All heder till Dvogonen i alla fall !
    Roger

  15. #395
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Håller med att det är en ovärdelig hjälp till oss med tummen mitt I.. Instämmer med tacksången..
    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Måste säga att Dvogonen ger en snabb och utmärkt support för Taranis - undrar hur bra det skulle fungera utan honom och andra entusiastiska och kunniga användare av radion? Har en känsla för att det skulle vara lite segare att få motsvarande support från tillverkare och distributörer - men jag kan ha fel....
    All heder till Dvogonen i alla fall !
    Roger

  16. #396
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Jaha.. på tal om tummen mitt i.. nu har jag gjort flera försök.. antingen är radion igång och den kan inte hitta DFU compatibel device.. eller att jag kopplar in kabeln med radion avstängd..då kan den inte idenifiera radion. andra fel är att den säger, det verkar som om opentx-taranis-se.bin verkar ogiltig.. vill du fortsätta?... inte f*n vågar jag det.. eller?..
    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Det felmeddelandet betyder att det inte gick att hitta radion för att skriva program till den. Jag gissar att du slagit på radion innan du kopplat in den.

    Om du skall skriva program till radion så ansluter du den till datorn utan att slå på den

    Om du skall läsa eller skriva modelldata till radion så slår du först på radion och ansluter den sedan.

  17. #397
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Meddelandet om felaktig fil brukar man få när man försöker ladda in en modelldata-fil som program i radion. Det är ingen bra idé att göra detta...
    Jag antar att du dessutom får samma meddelande om du har laddat ned program för någon annan radio. OpenTX finns för ett antal olika apparater.

    Pröva att ladda ned en ny programfil. Se till att du väljer Taranis som radiotyp. Stäng av din Taranis innan du ansluter den till PCn. Det funkar inte att stänga av den efter det att den är ansluten.

    Sedan bör det gå att ladda program.

    Om det inte går så har du problem med drivrutinen för DFU (mycket troligt) eller kabeln (föga troligt, men möjligt).

    För att rätta till problem med drivrutinerna använder man ett program som heter Zadig. Länkar till detta och till Taranis manual hittar du på OpenTX hemsida www.open-tx.org. I manualen står hur du använder Zadig.

  18. #398
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Tack för hjälpen.. ska kolla det senare..

  19. #399
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Hej Igen, ytterligare en fråga om Taranis, och DSM2 mottagare, och modul... frågan har säker nämnts innan men jag hittar inte när jag bläddrar i alla trådar så här är den..

    Är modell minnet bundet till specifik modell, eller går det att starta vilken modell som helst oavsett vilket program som är aktiverat i radion??.. Mvh Micke

  20. #400
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Om du binder två mottagare till samma Spektrum-modul, så går det att styra båda samtidigt. Men observera att de kommer att ta emot samma kanaler. Det går inte att dela upp kanalerna mellan mottagarna.

    Det går det däremot att göra om du använder FrSkys X-mottagare. Då kan du ha två mottagare som tar emot 8 separata kanaler samtidigt från samma sändare.

    Du kan också ha två sändarmoduler aktiva samtidigt, dvs den interna radion och en extern modul. Om du har en extern FrSky XJT-modul kan radion maximalt styra upp till 32 kanaler samtidigt.

Sidan 20 av 107 FörstaFörsta ... 1015161718192021222324253070 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •