Reklam

 
Sidan 93 av 107 FörstaFörsta ... 43838889909192939495969798103 ... SistaSista
Resultat 1 841 till 1 860 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #1841

    Standard

    Ska kolla det, men den loopar "bara" 5 - 6 ggr och jag får exakt samma fel när jag kör skriptet i simulatorn / Compaion.
    /Jonas

  2. #1842

    Standard

    Samma fel kvarstår oavsett hur jag gör skriptet....
    Jag har nu uppdaterat radion till FW 2.1.7 och tyvärr kvarstår samma problem med att den loopar när jag använder "playNumber" i skript.
    Det uppstod även ett helt nytt fel!? när jag använder Special function "Play value" säger den fel värde, jag lägger upp batterispänning på telemetriskärm 1 och där står det 22,1V men rösten säger "22.6 Volt".
    Jag har provat med två olika modeller, en med 3S och en med 6S och det är samma fel med båda att den lägger på 0,5V med rösten.
    Jag förutsätter att det är samma ljudfiler som används till t.e.x timern, och där säger den rätt siffror jämfört med vad som står i displayen.
    Jag mäter batterispänning med den analoga ingången på mottagaren och får det i radion som A2, men eftersom det bara är ett numeriskt värde borde det inte spela någon roll om det kommer från A2 eller VFAS.
    Kan någon bekräfta att det här felet även finns på 9D Plus och 9E modellerna?
    /Jonas

  3. #1843

    Standard

    Kort fråga. Jag har en tidig version av Taranis, inhandlad ifrån GetFPV februari 2014. Jag har aldrig uppdaterat den, så gissningsvis kör den inte på en EU version.
    Går det att uppdatera den till senaste EU-LBT versionen? Gissar att jag får göra det med mina mottagare med.

    EDIT: Har nu uppdaterat openTX firmware, och hittat instruktioner för att uppdatera till EU-LBT med.

    Går både D4R-ii och X4R mottagarna att uppdatera?
    Senast redigerat av kronblom den 2016-02-16 klockan 07:28.

  4. #1844
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Kort fråga. Jag har en tidig version av Taranis, inhandlad ifrån GetFPV februari 2014. Jag har aldrig uppdaterat den, så gissningsvis kör den inte på en EU version.
    Går det att uppdatera den till senaste EU-LBT versionen? Gissar att jag får göra det med mina mottagare med.

    EDIT: Har nu uppdaterat openTX firmware, och hittat instruktioner för att uppdatera till EU-LBT med.

    Går både D4R-ii och X4R mottagarna att uppdatera?
    Man tog bort D8 och LR12 ur taranis i samband med EU. Jag tror man satte tillbaks i alla fall D8 protokoll till EU-LBT, men det kräver att din version av OpenTX stödjer det.

    D8-protokollet är inte uppdaterad. Du måste använda D4R-II i D8-protokoll. Du kan använda X4R i D8-protokoll men då är det utan telemetri. I vissa varianter av OpenTX är detta protokoll spärrat.

    D16-protokollet är uppdaterad så för att kunna använda telemetri måste du uppdatera all X* mottagare (X4, X4SB, X6 och X8)


    edit- läste på lite till. Du ska inte välja EU-mode i opentx, på så sätt behåller du D8-protokollet. Det gäller för OpenTX 2.0.18 och nyare samt 2.1.x och nyare. EU i opentx betyder att D8-protokoll är bortspärrat

    http://rc-soar.blogspot.co.uk/2016/0...-firmware.html
    Senast redigerat av freddan_6 den 2016-02-16 klockan 12:14.
    fredrik

  5. #1845

    Standard

    Hej

    Tips
    Byglar man kanal 3 och 4 på mottagaren D4R-II får man ut CPPM på kanal 1. Perfekt för simulatorn.
    Mer info



    //Uffe

  6. #1846

    Standard

    Alternativt tips:
    Min X9E blir simulator när jag kopplar in USBkabeln.
    /J

  7. #1847

    Standard

    hej
    ny på området, men skulle flasha om min taranis till 2.1.7 och gjorde så men de verkar inte funka så de bara e svart i displayen när man ska starta så jag fixa ladda in mitt gamla fw, vad är problemet? är ingen plus modell och tillverkad 02-2014.

    madnick

  8. #1848

    Standard

    Har du valt rätt firmware?
    Jag känner igen symtomen från en bekants Taranis när han försökte köra på en firmware till Taranis utan plus på en plus modell..
    /Jonas

  9. #1849

    Standard

    2.0.1.9 funkar utmärkt men kan inte flasha min interna sändarenhet med de firmwaren när jag lägger xtj firmwaren på sd kortet, har förstått att man måste köra ngn av 2.1 eller nyare för att kunna göra de?

  10. #1850

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av madnick Visa inlägg
    2.0.1.9 funkar utmärkt men kan inte flasha min interna sändarenhet med de firmwaren när jag lägger xtj firmwaren på sd kortet, har förstått att man måste köra ngn av 2.1 eller nyare för att kunna göra de?
    2.1 har något som heter "Maintenance Mode" som gör det möjligt att enkelt byta FW från sändaren med en fil på SD-kortet. Det finns inte i 2.0.

    Har bara erfarenhet av X9DPlus så har inga bra råd i övrigt.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  11. #1851
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hur väljer du vilken 2.1.x-mjukvara du ska flasha?
    Så här laddar jag ner 2.1.x
    0) OpenTX 2.1.x
    1) Radio Profile: Frsky Taranis
    2) Ladda ner mjukvara, välj språk och annat. "Check firmware compatibility" ska vara ikryssat.
    3) flasha;
    Nu fungerar det för mig.
    fredrik

  12. #1852

    Standard

    Companion drar ju bara hem de senaste versionen? Var väljer man compatibility?

  13. #1853
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Har du aldrig flashar ska du inte välja "check compatibility".
    Annars ska du göra det. Den kollar efter strängar i firmware. Strängarna från frsky är annorlunda.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Check.png 
Visningar:	66 
Storlek:	9,2 KB 
Id:	57326
    fredrik

  14. #1854

    Standard

    Kan man ladda hem ngn av dem tidigare firmwaren i 2.1 verisionen? Eller funkar ingen i 2.1x om inte 2.1.7 ej går?

  15. #1855
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Du kan ladda ner valfri companion och tacka nej till uppgraderingar. Sen kan du flasha den companion:ens motsvarande firmware.
    Men jag lovar att 2.1.7 fungerar i min Frsky Taranis. Du har bara gjort något fel i val eller liknande.
    fredrik

  16. #1856

    Standard

    Tjena jag har precis köpt en helt ny Taranis EU versionen. Sitter och kollar på tuben om att sätta upp telemetrin och jag undrar en sak dom lägger upp logical switches och cells men jag har bara nåt som heter battery i min sändare beror det på att jag har EU versionen? Jag skulle vilja ha visat cellerna eller lägsta cellen och totala volten går inte det?

  17. #1857

    Standard

    Vilken givare har du i modellen?
    Och har du gjort en sökning av givare från telemetri menyn med mottagaren igång och givaren inkopplad?
    /Jonas

  18. #1858

    Standard

    Tjena
    jag sitter bara och leker med radion. Så inga givare, jag borde väl ändå ha alla menyerna? På tuben har dom nåt som heter cell och en som heter cells. Men jag har inget av det. // Jonas här med ��

  19. #1859

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JL1976 Visa inlägg
    Tjena
    jag sitter bara och leker med radion. Så inga givare, jag borde väl ändå ha alla menyerna? På tuben har dom nåt som heter cell och en som heter cells. Men jag har inget av det. // Jonas här med ��
    Jodå gå in på menu sen page klicka dig fram till telemetri.Använd +- gå ner tll skärm, screnn tryck enter bläddra med +-

    Thomas

  20. #1860

    Standard

    Det går inte att hitta telemetrifunktioner under logical switches om man inte har kopplat upp en mottagare med den funktionen. Jag sökte nu på en modell som jag inte har telemetrimottagare till och där finns inte cells och RxBt t. ex. I de modeller jag har telemetrimottagare dyker cells och RxBt och ev. andra telemetrifunktioner upp. Naturligtvis måste mottagaren vara påslagen när man söker i menyerna men när man väl lagt in dom finns dom där även när mottagaren är avslagen.

    /Mats

Sidan 93 av 107 FörstaFörsta ... 43838889909192939495969798103 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •