Reklam

 
Sidan 11 av 107 FörstaFörsta ... 6789101112131415162161 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #201

    Standard

    Bara att gratulera vire. Jag såg dom i lördags kväll och började fundera (igen), hittade att det var enkelt att ändra till Mode 2. Hittade denna tråden, läste på lite mer och bestämde mig för ett köp. Men på söndagen vid 17-tiden på kvällen när jag hade tid att sätta mig vid datorn var dom slut .

    Men det kommer väl fler tillfällen. Banggood skall få in den 24e november, men Banggood är bra på att sätta felaktiga inleveransdatum så man får väl ta det med ett par nypor salt. Har satt bevakning på några sajter i alla fall, så jag är med när nästa batch kommer in!

  2. #202

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag beställde hem en för att testa lite med den kanske blir till salu här när jag testat klart om jag
    inte fastnar för mycket för den
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #203

    Standard

    Är det någon mer än jag som beställt från hobbyking med ems.. betalade 60 $ i frakt men har inte fått tracking nummer än? Det är skickat iallafall

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  4. #204

    Standard

    Jag har heller inte fått något trackingnummer.
    Vi får nog avvakta lite till.

    //Uffe

  5. #205

    Standard

    Okej tack

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  6. #206

    Standard

    simonarvestrand, jag är spekulant om du nu skulle få din Taranis och besluta dig för att avyttra den innan den dyker upp hos andra handlare.

  7. #207

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Jag skrev och frågade HK varför jag inte fått något trackingnr (jag fick bara ett 5-siffrigt nummer, oklickbart). De svarade att trackingnr får jag uppdaterat när paketet når destinationslandet. Jag skickade med "express mail to Sweden"

  8. #208


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kostar det 60 $ att få en Taranis till Sverige ? Och sen dessutom moms m m om man inte har "tur" ?
    Det gör ju runt 1800 kr innan man har den hemma om man nu får betala momsen + en hundralapp i adminavgift...
    Inte mycket billigare än att köpa i Sverige och ungefär samma pris som man får ge ifrån England - och det är ju i alla fall lite närmare och antagligen enklare om man skulle få nåt strul.
    Roger

  9. #209

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard FrSKY TARANIS

    Robotbords.com i uk har taranis i lager! Både mode 1o 2. Har 2 på väg

    Frakten blev 22 pund!

    Sent from my phone using Tapatalk

  10. #210

    Standard

    Nu dök där plötsligt upp ett tracking nummer från hobbyking

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  11. #211

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    För dom som kör taranis och vill köra uhf så kommer snart immersion med denna variant av ezuhf.
    Tydligen något fördröjt då dom flyttar sin fabrik just nu

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ezuhf.jpg 
Visningar:	275 
Storlek:	26,4 KB 
Id:	42043
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #212
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Intressant, måste nog tappa min sändare i golvet snart så jag har en anledning att köpa en Taranis.

  13. #213

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag köpte en för att ha som reserv/labb radio släpper aldrig min Futaba
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #214

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    För dom som kör taranis och vill köra uhf så kommer snart immersion med denna variant av ezuhf.
    Tydligen något fördröjt då dom flyttar sin fabrik just nu

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ezuhf.jpg 
Visningar:	275 
Storlek:	26,4 KB 
Id:	42043
    Den ska tydligen ha lägre uteffekt än den vanliga så ni är medvetna. Tror att den kommer va sämre sköldad så bli intressant att se hur olika radios kommer klara det,

  15. #215

    Standard

    Hade jag inte redan haft ezuhf skulle jag skaffat en Taranis snarast men väntar nog tills nästa år, grym radio är det helt klart. Den där ezuhf modulen verkar bra mycket smidigare än att ha en kloss och kabelhärva bak på radion som jag kör nu hehe.

  16. #216

    Standard

    Är det nån mer än jag som inte fått sin taranis från hobbyking än.. beställde för två veckor sedan med ems och har inte anlänt än

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  17. #217

    Standard

    Enl. denna sida http://www.trackitonline.ru/?service=track ligger min på
    Heathrow, London, United Kingdom
    Den som söker, letar.

    //Uffe

  18. #218


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    En liten fundering/förslag....
    Tråden har varit intressant så länge vi diskuterar sändaren Taranis och inte t ex var enskilda Taranis-försändelser befinner sig. Mitt förslag är att vi återgår till ursprunget och huvudsakligen diskuterar just sändaren och möjligen var den kan köpas och undviker att diskutera detaljerade frågor runt enskilda försändelser. Då tror jag att vi har mycket godis i tråden även inför framtiden.
    Roger

  19. #219

    Standard

    En liten fundering/förslag....
    Tråden har varit intressant så länge vi diskuterar sändaren Taranis och inte t ex var enskilda Taranis-försändelser befinner sig. Mitt förslag är att vi återgår till ursprunget och huvudsakligen diskuterar just sändaren och möjligen var den kan köpas och undviker att diskutera detaljerade frågor runt enskilda försändelser. Då tror jag att vi har mycket godis i tråden även inför framtiden.
    Roger
    Förlåt McRoger, ville bara bara visa hur man söker, nu när det är som det är från HK.
    Kanske fler som har handlat från HK och undrar......

    //Uffe

  20. #220
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    En liten fundering/förslag....
    Tråden har varit intressant så länge vi diskuterar sändaren Taranis och inte t ex var enskilda Taranis-försändelser befinner sig. Mitt förslag är att vi återgår till ursprunget och huvudsakligen diskuterar just sändaren och möjligen var den kan köpas och undviker att diskutera detaljerade frågor runt enskilda försändelser. Då tror jag att vi har mycket godis i tråden även inför framtiden.
    Roger
    Det kan jag hålla med om. Taranistråden på RCGroups har fullkomligt havererat och innehåller nu nästan bara information om hur länge folk har väntat på radion i USA.

    Å andra sidan är det alltid högintressant att höra när någon har problem med leveranser från en leverantör eller ett speditionsbolag. Öppna i så fall gärna en separat tråd. Chansen att hitta andra i samma situation ökar då. Är det problem med köp av en produkt är det säkert problem med köp av annat från samma leverantör.

Sidan 11 av 107 FörstaFörsta ... 6789101112131415162161 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •