Reklam

 
Sidan 34 av 107 FörstaFörsta ... 2429303132333435363738394484 ... SistaSista
Resultat 661 till 680 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #661


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Aloft var snabba att skicka. Redan efter några timmar fick jag ett spårbart kollinummer, och nu ligger min brytare i Oakland. T9 är lika snabba, mina mottagare som jag beställde i veckan ligger redan på ica och väntar på mig. PyramidModels där jag beställde Spektrummodulen är inte lika snabba. Det tog ganska precis en vecka inna dom fick iväg paketet. Känns som en evighet när man är bortskämd med att andra hobbyhandlare skickar inom några timmar.

    Snabba handlare är förresten också våra svenska RcFlight och RCtech, men ingen av dom hade det jag skulle ha, annars hade jag köpt där.

  2. #662

    Standard

    Aloft är mycket bra, har handlat av dem ett par gånger nu. Snabb frakt, snyggt förpackat, fick t.o.m en Snickers en gång med i sändningen!

  3. #663
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Robotbirds är bra, har handlat från dem ett par gånger.

    När det gäller laddning av Taranis så funkar vilken 12V DC-källa som helst, kolla bara att polariteten är rätt. Jag har laddat min med 3-4 olika transformatorer jag haft liggande.


    Dessutom har ju FrSky haft den goda smaken att sätta dit en kontakt av standarddimension, till skillnad från Headplay, som använder en helt j-la konstig dimension på sin laddkontakt.
    En vecka tog det att få min taranis från Robotbirds, det blev utkörning till mitt arbete idag

    Vilken 12v DC källa som helst, Mah spelar ingen roll ?
    Jag hade en 12volt 1,0amp, innebär det att den laddar med 1,0amp ? eller anpassar kretsen inuti laddströmmen ?

    500mah 13volt står det på den jag fick med, med engelsk kontakt

  4. #664
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Laddaren är inbyggd i radion. Det är ingen bra idé att använda en svagare strömkälla än originalet, eftersom den säkert är så klen som det går att komma undan med. Men en med mer kapacitet skadar ingenting. Radion kommer dock inte att ladda snabbare. Ett bilbatteri har i sammanhanget en ofantlig mycket högre kapacitet och det går det ju bra att ladda ifrån.

  5. #665

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Nån som vet var man kan få tag på L9R-mottagare? (Jag kan också googla, men jag menar alltså pålitlig leverantör som inte tar tre veckor.)

    Jag har lagt en beställning på en på getfpv, men de får inte in den förrän om 2 veckor. Skulle behöva ett par till, och vill inte vänta om det går att få dem snabbare.

  6. #666
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Laddaren är inbyggd i radion. Det är ingen bra idé att använda en svagare strömkälla än originalet, eftersom den säkert är så klen som det går att komma undan med. Men en med mer kapacitet skadar ingenting. Radion kommer dock inte att ladda snabbare. Ett bilbatteri har i sammanhanget en ofantlig mycket högre kapacitet och det går det ju bra att ladda ifrån.
    Tack då hajar jag laddningen

  7. #667


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Nu har jag uppdaterat sändaren till 2.0 och installerat nyaste openTX Companion. Monterade min nya 6-lägesswitch och vibratorn. Vibratorn hittade jag hur man aktiverar i inställningarna, men var tusan talar man om att det sitter en 6-lägesswitch? Nån som vet?

  8. #668

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Den bör väl fungera utan inställningar? Prova att välja potten som du har ersatt i mixningen.

  9. #669


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Hittade var man ställde in switchen. Det fanns en ny sida under hardware där man talade om att ena potten var en multipos switch. Sen var det bara att kalibrera den.

  10. #670

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Gött

  11. #671

    Standard

    Varken T9 eller aloft har dem ens i sitt sortiment ännu och hos bolt är det fortfarande preorder så du får nog lugnt vänta ett tag till.



    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Nån som vet var man kan få tag på L9R-mottagare? (Jag kan också googla, men jag menar alltså pålitlig leverantör som inte tar tre veckor.)

    Jag har lagt en beställning på en på getfpv, men de får inte in den förrän om 2 veckor. Skulle behöva ett par till, och vill inte vänta om det går att få dem snabbare.

  12. #672

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Varken T9 eller aloft har dem ens i sitt sortiment ännu och hos bolt är det fortfarande preorder så du får nog lugnt vänta ett tag till.
    Är Bolt helt nya eller? Sajten verkar vara minst sagt tom, förutom RxTx-benet i menyn...

  13. #673


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Men läs reviews av deras kunder först, alla är inte nöjda och jag är också tveksam till att installera den pga att den är väldigt trög.
    Efter att ha monterat brytaren så måste jag hålla med, den är lite väl trög när den sitter på plats. Märkligt, den kändes inte så väldigt trög när man hade den lös i handen.
    Får kolla om jag hittar en något större ratt så blir det nog bra.

  14. #674


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Och nu kom det ytterligare en uppdatering. 2.0.1 heter den. Det kom även en uppdatering till Companion, så nu kraschar inte den när man ska flasha firmwaren till radion. Den förra gjorde det, åtminstone för mig, så jag fick kopiera firmwaren till sd-kortet och flasha därifrån. Men nu funkar det som sagt som det ska.

  15. #675
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Och nu kom det ytterligare en uppdatering. 2.0.1 heter den. Det kom även en uppdatering till Companion, så nu kraschar inte den när man ska flasha firmwaren till radion. Den förra gjorde det, åtminstone för mig, så jag fick kopiera firmwaren till sd-kortet och flasha därifrån. Men nu funkar det som sagt som det ska.
    Det kommer med all säkerhet att komma fler uppdateringar av både Companion och OpenTX inom den närmsta veckan. Det är dock inte nödvändigt att ladda ned allihop. Hitintills är det ingen som har rapporterat några farliga fel, mest irriterande småsaker. Svårigheten att kommunicera med radion är väl kanske det värsta. Det verkar som om byte till 2.0.1 både i radion och datorn löser detta.

  16. #676


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Svårigheten att kommunicera med radion är väl kanske det värsta. Det verkar som om byte till 2.0.1 både i radion och datorn löser detta.
    Det var förmodligen det som gjorde att den förra versionen av Companion kraschade. Men nu fungerar det som sagt.

    Däremot har jag upptäckt ett annat irriterande problem. Det är angående den där 6-lägesswitchen. När man ställer in under hardware att det ska vara en multipos och sen går vidare till kalibrering så tar inte kalibreringen utan den hoppar tillbaka till att vara en pot igen. Fick det ju att fungera igår nästan direkt, men idag efter uppdateringen så hade den tappat kalibreringen, och nu är det helt hopplöst att få den att stanna kvar vid att vara en mulitläges och göra kalibreringen klart. Googlade lite och hittade åtminstone ett par till som hade samma problem, så det verkar faktiskt vara en bugg.
    Problemet fanns alltså redan igår med Ver. 2.0, men idag är det värre känns det som. Gav upp och konfigurerade två trelägesbrytare till att få mina 6 flightmodes till Quaden. Hoppas det rättar till sig.

  17. #677

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Är Bolt helt nya eller? Sajten verkar vara minst sagt tom, förutom RxTx-benet i menyn...
    Det låter som att du kollat UK shopen. Kolla Australien, som är huvudshopen så har dom betydligt mer. UK shopen säljer i princip bara FrSky tror jag. Om du kollar deras blog så har dom en del intressant på gång, bl.a modifiering av Taranis för betydligt längre räckvidd, just nu 7,5 km med orginal X8R.
    Senast redigerat av High Five den 2014-06-08 klockan 15:12.

  18. #678

    Standard

    Har en fråga till er som pysslar med Taranis. Jag har bytt till acro Naze32 på min Blackout, och vad jag förstår skall det gå att få lipo telemetry till Taranisen. Naze32 har en inbyggd telemetry port, men jag kan inte få det att funka. Är det någon som har gjort något liknande?
    När det väl funkar kommer det då dyka upp ytterligare en "sida" under telemetri i Taranisen? Just nu ser jag bara A1 och A2 spänning samt en sida med blankt longtitude och latitude. Läst att man skall kunna se Cells och SUM cells...

    Jag har kopplat telemetri porten på Naze32 till RX tele porten på min D4R-II.

  19. #679

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är inte samma telemetrisystem lär inte funka hur du än gör tyvärr
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #680

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    35
    Jobb
    bosstabindare
    Klubb
    hässleholms modellflygklubb

    Standard

    kanske du behöver en dylik om ditt kort är gammalt. annars är denna redan inbyggd och skall fungera enligt texten.

Sidan 34 av 107 FörstaFörsta ... 2429303132333435363738394484 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •