Reklam

 
Sidan 31 av 107 FörstaFörsta ... 2126272829303132333435364181 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 2131

Ämne: FrSKY TARANIS

  1. #601

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    12 st i lager i kombon med 1 mottagare - http://www.t9hobbysport.com/frsky-ta...hz-transmitter
    Och nu "Out of stock" Dom går åt som smör i solsken. Hoppas ngn har hemma när skatteåterbäringen kommer

    Om man beställer från HK Europavaruhuset, slipper man garanterat tull då? Har kollat flera ggr och det verkar vara samma lagersaldo i Hong Kong som i Tyskland som man undrar varifrån radion skickas egentligen. Misstänker att grejerna inte alltid skickas från Tyskland men dom kanske mellanlandar där?

    /Mats

  2. #602

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg

    Om man beställer från HK Europavaruhuset, slipper man garanterat tull då? Har kollat flera ggr och det verkar vara samma lagersaldo i Hong Kong som i Tyskland som man undrar varifrån radion skickas egentligen. Misstänker att grejerna inte alltid skickas från Tyskland men dom kanske mellanlandar där?

    /Mats
    Jag får inte fram att den finns att beställa från European Warehouse.

  3. #603


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Jag får inte fram att den finns att beställa från European Warehouse.
    Inte jag heller, det var därför jag beställde från T9.

  4. #604
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Om man beställer från HK Europavaruhuset, slipper man garanterat tull då?
    Om du köper från HobbyKing i Tyskland, eller vilken annan handlare som helst inom EU, så finns eventuell tullkostnad redan i priset. Den som importerar varor in i EU betalar tull, inte slutkunden.
    Mellan EU-länder råder fri rörlighet för varor utan tull.

    Men jag tror inte att HobbyKing lagerför Taranis i Europa, så frågan är teoretisk.

  5. #605


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det talas ofta om "tull" men det har jag alltid klarat mig ifrån för hobbygrejor. Det som är en realitet däremot är moms vilken vid beställning ifrån länder utanför EU innebär en beskattning av 25 % på summan för varorna och frakten. Sen tillkommer en hanteringsavgift till t ex Posten när dom administrerar "förtullningen" och den brukar ligga på ca: 100 kr. Sen kan man förvisso ha tur och slippa moms + hanteringsavgiften men tipset är ändå att räkna med dom när ni gör kalkylen för om det "bär sig" att handla ifrån en handlare utanför EU. Inom EU betalar man normalt moms i det land man handlar ifrån vilket ofta innebär en lägre momssats än i Sverige. Och för det mesta ingår momsen i de priser vi ser på leverantörernas hemsidor. Sen finns det lite specialer vill jag minnas även när man handlar inom EU men dessa kan vi nog glömma när det gäller våra prylar.
    Roger

  6. #606

    Standard

    Nej det är nog rätt att den inte finns där. Jag använde sökfunktionen på Eurpean Warehaus men ser nu att man hamnar då på International Warehaus.

    /Mats

  7. #607
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Jag tror att de flesta specialfall har tagits bort. Från början (Sent 90-tal) skulle man betala moms i ursprungslandet om försäljaren sålde till Sverige för mindre än 10000 euro per år. Om de sålde för mer skulle man betala moms i Sverige. Ett totalt oförutsägbart och okontrollerbart system. Vem som kom på den vansinniga idén vet jag inte, men nuförtiden är det moms i ursprungslandet som gäller. Väldigt enkelt.

    Men det spelar ju inte heller så stor roll längre. Momsen är 25% här och 20-21% i nästan alla andra länder. Det var mycket större skillnad från början.

  8. #608

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    HK har inga FrSky-grejor i EU warehouse. Skulle tro de har en deal med FrSky att inte sälja här.

    Sedan jag skaffade mig en Taranis förra året så kastar jag alltid in en D8R-XP mottagare när jag beställer nåt från HK international, så att jag bygger upp ett förråd av dessa fantastiska små telemetrimanicker.

  9. #609


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    En fråga om T9. Vilka är det som tar över transporten när paketet kommer till Sverige? Det är i Stockholm nu men jag får ingen träff på kollinumret på vare sig Posten, Shenker eller DHL.

  10. #610
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    En fråga om T9. Vilka är det som tar över transporten när paketet kommer till Sverige? Det är i Stockholm nu men jag får ingen träff på kollinumret på vare sig Posten, Shenker eller DHL.
    När min kom från england så upptäckte jag att transportören ändrar trackingnumret när godset passerar sveriges gräns (jäkligt smart va). Jag fick ringa runt innan jag fick tag i det nya trackingnumret så att det gick att följa igen.
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  11. #611

    Standard

    Beställde nyligen ytterliggare en Taranis från T9 Hobbysport. Blev faktiskt väldigt besviken när jag öppnade paketet. Jag förväntade mig att den skulle ligga i en aluminiumväska men till min stora förvåning låg den förpackad i en vanlig cellplastlåda. Levereras inte Taranisarna i aluminiumväska längre?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0656.jpg 
Visningar:	302 
Storlek:	75,2 KB 
Id:	45699
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  12. #612
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    De har sagt att många väskor blev skadade i transporten och att de slutar med dem därför. Sedan är förstås en pappkartong billigare och lättare.... Trist.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

  13. #613

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    De har sagt att många väskor blev skadade i transporten och att de slutar med dem därför. Sedan är förstås en pappkartong billigare och lättare.... Trist.
    FrSky skyllde även de tidiga gimbal-problemen i Taranis på transporterna. Dom verkar inte förstå att det är dom själva som utvecklar varan och ska förpacka den så den ska klara frakten.

  14. #614


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Nu ligger min Taranis på ICA och väntar. Det visade sig att det var Posten som transporterade den i Sverige.
    Det tog ju inte särskilt lång tid att få hem den..

  15. #615
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Ploppade upp en annons på Facebook idag om ett till företag i Sverige som säljer taranis, dock verkar dom inte ha i lager förens i juli.. http://www.djisverige.se/taranis-mod...d897ddf410b733

  16. #616

    Standard

    Men det var ju tråkigt. Väskan gav ju liksom en del mervärde.

  17. #617


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Men det var ju tråkigt. Väskan gav ju liksom en del mervärde.
    Precis... kollade på T9:s hemsida och jag hittade inget om nån väska, så det är väl så att man skippat den då.

  18. #618


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hayvosh Visa inlägg
    Ploppade upp en annons på Facebook idag om ett till företag i Sverige som säljer taranis, dock verkar dom inte ha i lager förens i juli.. http://www.djisverige.se/taranis-mod...d897ddf410b733
    ...och där är det alu-väska specad - men frågan är om dom vet vad dom får ifrån FrSky...
    Roger

  19. #619
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    ...och där är det alu-väska specad - men frågan är om dom vet vad dom får ifrån FrSky...
    Roger
    Möjligt, kanske går att köpa separat från frsky?

  20. #620

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    De har sagt att många väskor blev skadade i transporten och att de slutar med dem därför. Sedan är förstås en pappkartong billigare och lättare.... Trist. k
    Jaha sedär...någon bluffar! Mailade T9Hobbysport och frågade varför och fick följande svar:

    "The case is not availiable anymore. This is the B version with improved sliders and 2000 NiMh batt."

    Att väskorna blivit skadade i transporten är nog bluffen. Sanningen är nog den att man helt enkelt nu när "smekmånaden" är över inte längre inkluderar den, just för att hålla nere priset.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

Sidan 31 av 107 FörstaFörsta ... 2126272829303132333435364181 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. FrSky skumt
    Av numnutchris i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:09
  2. frsky kompabillitet?
    Av Ilfrazr i forum Elektronik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •